HPV vaccine?... Enlighten me please...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2013

Mussen2

Dinna88 skriver:

Ja, det er ikke helt sjovt. Men jeg skænker det ærligt talt ikke een tanke i hverdagen!

Nej, det kan da heller ikke betale sig. Desuden går du vel til screening, og der stopper de jo mange tilfælde i forstadiet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

Lady Marion <3

Jeg fik min 3 og sidste vaccination i dec og jeg er 40 år . Jeg har haft moderate celleforandringer og fik lavet et keglesnit så min gynækolog syntes jeg skulle lade mig vaccinere og alle der havde fået keglesnit pga. celleforandringer burde få hpv vaccinen .. Jeg kørte til Sverige og købte alle 3 vavviner og sparede lidt over 1000 kr .

Anmeld

4. januar 2013

Mussen2

Lady Marion <3 skriver:

Jeg fik min 3 og sidste vaccination i dec og jeg er 40 år . Jeg har haft moderate celleforandringer og fik lavet et keglesnit så min gynækolog syntes jeg skulle lade mig vaccinere og alle der havde fået keglesnit pga. celleforandringer burde få hpv vaccinen .. Jeg kørte til Sverige og købte alle 3 vavviner og sparede lidt over 1000 kr .

Ok. Godt tip. Men så betaler Danmark vel ikke halvdelen eller ?

Anmeld

4. januar 2013

Fenja09

Mussen2 skriver:

Jeg er åbenbart slet ikke up to date på dette område. Kan se flere debatter på facebook, med en masse facts jeg ikke kendte!

Jeg troede, for det første ikke, at det ville hjælpe på voksne kvinder og det var derfor man kun vaccinerer unge piger. Men kan se det ikke er rigtig og har googlet mig lidt frem til lidt viden om det.

Sygdommen skyldes en virus. Kan man gå til lægen og blive testet for denne virus? Det lader til det, af de debatter der kører.... Og hvis man ikke har/har haft virusset, er det om at få vaccinen inden man får viruset....?

Den koster ca. 3500 i egenbetaling og 50% refunderes via Danmark.

Er der nogen af jer derude, der kan bringe lid tmere info og om man bør få vaccinen som 33 årig

Jeg har haft kondylomer og fået foretaget keglesnit for nogle år tilbage. Jeg fik af vide at den virus som er i kondylomer er en anden en den der giver livmoderhalskræft. Så det er i og for sig to ting, men alligevel hænger de sammen.

Årsagen til at det gives til piger fra årgang 86 og frem skyldes at man generelt ser på, at kvinder der er over 30 som regel er i faste forhold eller i hvert fald mere fast end helt unge piger. Derudover gives det også for at beskytte de helt unge piger inden de bliver seksuelt aktive - vi voksne ved (måske) ikke om vi allerede har vira i kroppen og så beskytter vacc. ikke 100 % for de hpv vira som den skal holde væk.

Er helt klart for, at man skal tage tage imod vacc. når man er ung og har man økonomi til det når man er ældre så synes jeg også man skal få det gjort. Har endnu ikke selv fået vacc. men overvejer det når der en dag lige er 3500 kr ekstra at gøre godt med.

Men vi kan nok godt konkludere, at der ingen garantier er for at holde kræften væk selvom man har fået vacc. men hvis det mindsker risikoen, så er det da med at gøre det. Vil også lige tilføje, at hvis man er i fast forhold og med sikkerhed kan sige, at ens partner ikke laver noget udenom og begge er fri for vira, så er det faktisk ikke en nødvendig vacc. Hvis man er single og hygger sig med lidt forsk. ja, så bør man nok gøre det.

/Fenja

Anmeld

4. januar 2013

Lady Marion <3

Mussen2 skriver:

Ok. Godt tip. Men så betaler Danmark vel ikke halvdelen eller ?

Nu er jeg ikke medlem af Danmark så tjaaa    Det et godt spørgsmål.

Anmeld

4. januar 2013

De3Guldklumper

Mussen2 skriver:

Jeg er åbenbart slet ikke up to date på dette område. Kan se flere debatter på facebook, med en masse facts jeg ikke kendte!

Jeg troede, for det første ikke, at det ville hjælpe på voksne kvinder og det var derfor man kun vaccinerer unge piger. Men kan se det ikke er rigtig og har googlet mig lidt frem til lidt viden om det.

Sygdommen skyldes en virus. Kan man gå til lægen og blive testet for denne virus? Det lader til det, af de debatter der kører.... Og hvis man ikke har/har haft virusset, er det om at få vaccinen inden man får viruset....?

Er der nogen af jer derude, der kan bringe lid tmere info og om man bør få vaccinen som 33 årig

Jeg er lige blevet 30 og har fået mit første stik i dag.

Danmark refundere kun 50 % hvis man køber hele pakken hos lægen.

køber du der imod vaccinen på apoteket og medbringer på lægehuset så refundere danmark kun 25 % - bare til info

Anmeld

4. januar 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har tid hos lægen på tirsdag omkring snak og hpv vaccination. Jeg har kort været forbi lægen i dag og fået nogen brochure i dag og der står, at man anbefaler den op til 45 år.

Jeg er 39 år og skal helt sikkert have den. Jeg har haft celleforandringer og fik lavet keglesnit for 4 år siden.

Anmeld

4. januar 2013

L&V

Mussen2 skriver:

Jeg så go aften dk igår og der var en inde og fortælle.. Hun sagde at der er 4 hpv viruser og den ikke dækkede den man havde i kroppen hvis man havde det men så var men stadig beskyttet mod de 3andre.

Anmeld

4. januar 2013

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
Tulle28 skriver:

Nemlig, det var også hvad min læge sagde. Man må dog ikke få den mens man ammer, så jeg må lige vente til min datter er lidt større. Jeg er 33 - min veninde som er 36 har også lige fået den.

Mener kun det er under graviditet, man ikke må få den

http://www.ssi.dk/Vaccination/De%20enkelte%20vacci ner/H/Gardasil.aspx

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

5. januar 2013

ooo

Jeg var ved lægen i dag, og spurgte hende om hun ville anbefale mig at få den, når jeg er 31, og gift = har den samme partner hele tiden. Hun var slet ikke i tvivl om at hun ville anbefale mig at få den, hun havde også givet vaccinen i gave til både hendes datter og hendes søn, da de begge var over aldersgrænsen. Den er nemlig også god at få for mænds vedkommende.

Så jeg har bestilt tid til det første stik om en måneds tid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.