HPV vaccine?... Enlighten me please...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2013

Mussen2

Dinna88 skriver:

Jeg kan ikke fortælle dig hvorfor grænsen går oppe i alderen, men den tilbydes fra 12-årsalderen fordi det "er lige inden man som regel bliver seksuelt aktiv" - man vil gerne forebygge, og der mener man, at alle 12-årige ikke er seksuelt aktive, men at det kommer indenfor en rum tid.

Og! Man kan ikke teste for virus, den kommer frem i form af udbrud. Så vidt jeg har forstået det. Jeg fik kondylomer, men jeg har absolut ingen idé om hvorfra, da ingen af dem jeg har været sammen med har synlige tegn.

det er noget indviklet noget. Stødte godt lige på det med at man ikke kan teste. Hvad er kondolomer, kan man have det uden at vide det.....?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

Mussen2

tarkoflen skriver:

Ja jeg tror det er sådan noget med cpr nr. og så udvælger de nogle, som får tilbudet... Jeg bor i Århus så tæt ved Skejby sygehus og det er jo et universitetshospital jeg er også blevet tilbudt at være med i noget andet med d-vitamin under graviditet, men jeg valgte det fra, fordi en veninde ikke rigtig synes det gav nok...

Spændende læsning, vidste ikke det var sjældent hos mænd, men så blev jeg også klogere

Nå ok. Så giver det mening

Anmeld

4. januar 2013

Dinna88

Mussen2 skriver:

det er noget indviklet noget. Stødte godt lige på det med at man ikke kan teste. Hvad er kondolomer, kan man have det uden at vide det.....?

Ja, det er så 

Det er kønsvorter! Og ja, sagtens! Du bliver smittet og så viser det sig som regel. Men det kan være stort set usynligt OG det kan sgu gå i sig selv igen! Og det smitter kun i den tid der er udbrud. Hvis du så bliver syg, og har svækket immunforsvar, så kan der komme udbrud igen. Men det er ligesom Herpes - virusset vil altid være i kroppen. Og så er det særligt vigtigt at få vaccinen  Men som sagt, så aner jeg ikke hvor jeg blev smittet, da man ikke kan teste for det 

Anmeld

4. januar 2013

Lusi

Mussen2 skriver:

Jeg som indtil i dag gik og troede, at det var fordi den var mindre virkfuld på ældre kvinder.......

Jeg tror den er mindre virkfuld, så snart man har været seksuel aktiv.. Sådan har jeg ihvertfald forstået det.. Men den skulle så åbenbart virke på nogen af virusserne..

Anmeld

4. januar 2013

baby012

Mussen2 skriver:

Sej far

Meget  

han var også ligeglad med pengene, min farmor døde desværre sidste år pga den så der var han ekstra glad for at havde givet os den .. 

Men sunes han skal have den, uanset alder  

Anmeld

4. januar 2013

baby012

Lusi skriver:

Jeg tror den er mindre virkfuld, så snart man har været seksuel aktiv.. Sådan har jeg ihvertfald forstået det.. Men den skulle så åbenbart virke på nogen af virusserne..

Den er kun mindre virkefuld hvis man har fået virussen  

men det er der jo en risiko for når man har haft sex, uanset om man bruger kondom eller eJ .. 

Anmeld

4. januar 2013

Lusi

Lahn11 skriver:

Den er kun mindre virkefuld hvis man har fået virussen  

men det er der jo en risiko for når man har haft sex, uanset om man bruger kondom eller eJ .. 

Ja lige præcis

Anmeld

4. januar 2013

Mussen2

Lahn11 skriver:

Meget  

han var også ligeglad med pengene, min farmor døde desværre sidste år pga den så der var han ekstra glad for at havde givet os den .. 

Men sunes han skal have den, uanset alder  

Åh hvor trist håber i fik nogle gode sidste år med hende

Anmeld

4. januar 2013

Mussen2

Dinna88 skriver:

Ja, det er så 

Det er kønsvorter! Og ja, sagtens! Du bliver smittet og så viser det sig som regel. Men det kan være stort set usynligt OG det kan sgu gå i sig selv igen! Og det smitter kun i den tid der er udbrud. Hvis du så bliver syg, og har svækket immunforsvar, så kan der komme udbrud igen. Men det er ligesom Herpes - virusset vil altid være i kroppen. Og så er det særligt vigtigt at få vaccinen  Men som sagt, så aner jeg ikke hvor jeg blev smittet, da man ikke kan teste for det 

Skræmmende

Anmeld

4. januar 2013

Dinna88

Mussen2 skriver:

Skræmmende

Ja, det er ikke helt sjovt. Men jeg skænker det ærligt talt ikke een tanke i hverdagen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.