HPV vaccine?... Enlighten me please...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2013

tarkoflen

Mussen2 skriver:

Hold da op. Det forstår jeg virkelig godt. Hvilken type kraft gover det hos mænd?

Ved min far fandt de det i en lymfe i halsen. Han vågnede en morgen og var helt tyk i hele venstre side af halsen, som hvis man havde fåresyge... Han havde feber, så troede det var fåresyge. Han var syg i en uges tid, og pludselig ændrede det sig natten over til en stor hård kugle. Han blev sendt til alverdens undersøgelser, men de kunne ikke finde ud af, hvad det var og til sidst fjernede de det og fandt hpv virus i det... Jeg ved ikke om det kan findes andre steder hos mænd også, men min far fik at vide, at det var det han havde i halsen, og det havde de også set tidligere...

Men ja samme type som kvinder får i underlivet spøjst, at det kan komme andre steder hos mænd

Heldigvis blev han helbredt og skal til sidst sidste tjek om 8 måneder og har så været rask i 5 år på det tidspunkt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

dorthemus

Mussen2 skriver:

alle tilfælde af livmoderhalskræft. Man håber således at kunne forebygge 280 tilfælde af livmoderhalskræft om året.

Derudover forebygger vaccinen infektion med HPV type 6 og 11, der forårsager 90 % af alle tilfælde af kønsvorter. Eftersom vaccination ikke er 100 % effektiv, er vaccination ikke en erstatning for rutinemæssig livmoderhalskræft screening.

Forskerne ved endnu ikke, hvor længe vaccinen holder, og om det eventuelt er nødvendigt at gentage vaccinationen på et senere tidspunkt.

Ønsker man yderligere oplysninger om HPV eller kræft i livmoderhalsen kan man læse mere i Kræftens Bekæmpelses folder "Vinderunderlivet" eller på nedenstående hjemmesider som indeholder mange oplysninger om denne sygdom:

Jeg kan ikke lade være med at tænke på evt.bivirkninger ved vaccinen, som endnu ikke er opdaget.

Jeg synes da det kunne være interessant om man kan testes for om man bærer virusset, men det er måske det man gør ved et keglesnit?

Okay så blev jeg lidt klogere

Anmeld

4. januar 2013

Tulle28

Lise skriver:

Jeg ved heller ikke ret meget mere, men jeg er 33 år gammel, og har tid til første stik d. 16. januar

Men ja, som jeg har forstået det, så beskytter den også os "gamle"

Nemlig, det var også hvad min læge sagde. Man må dog ikke få den mens man ammer, så jeg må lige vente til min datter er lidt større. Jeg er 33 - min veninde som er 36 har også lige fået den.

Anmeld

4. januar 2013

tarkoflen

Jeg så lige, at du er bekymret for bivirkningerne ved vaccinen man kender selvfølgelig ikke til alle bivirkninger, men jeg var med i forsøget i 2002 mener jeg det var, så det er mange år, den har været undervejs og er blevet testet, og den bliver stadig testet! Der kører stadig forsøg.

Jeg havde ikke en eneste bivirkning, men der er selvfølgelig nogle, der ikke kan tåle den, ligesom der er nogle der ikke kan tåle alle mulige andre former for medicin!

Anmeld

4. januar 2013

Mussen2

Nogen derved hvorfor alle kvinder ikke tilbydes den? Er det ren og skær økonomi sammenholdt med risikoen for at vi ældre har haft kønssygdomme er større, og at det dermed vil være spildte kræfter?

Anmeld

4. januar 2013

baby012

Mussen2 skriver:

Jeg er åbenbart slet ikke up to date på dette område. Kan se flere debatter på facebook, med en masse facts jeg ikke kendte!

Jeg troede, for det første ikke, at det ville hjælpe på voksne kvinder og det var derfor man kun vaccinerer unge piger. Men kan se det ikke er rigtig og har googlet mig lidt frem til lidt viden om det.

Sygdommen skyldes en virus. Kan man gå til lægen og blive testet for denne virus? Det lader til det, af de debatter der kører.... Og hvis man ikke har/har haft virusset, er det om at få vaccinen inden man får viruset....?

Den koster ca. 3500 i egenbetaling og 50% refunderes via Danmark.

Er der nogen af jer derude, der kan bringe lid tmere info og om man bør få vaccinen som 33 årig

Mener ikke du kan blive testet for virussen .. 

Fik min da jeg var 16 .. Og betalte jo en del for den den gang  

men selvom du har en art af hpv i kroppen, så beskytter den for de andre .. ville bestemt få den  

Anmeld

4. januar 2013

Mussen2

tarkoflen skriver:

Jeg så lige, at du er bekymret for bivirkningerne ved vaccinen man kender selvfølgelig ikke til alle bivirkninger, men jeg var med i forsøget i 2002 mener jeg det var, så det er mange år, den har været undervejs og er blevet testet, og den bliver stadig testet! Der kører stadig forsøg.

Jeg havde ikke en eneste bivirkning, men der er selvfølgelig nogle, der ikke kan tåle den, ligesom der er nogle der ikke kan tåle alle mulige andre former for medicin!

Eneste årsag til at jeg ikke fluks bestiller tid til vaccinen er simpelthen jeg ikke kan lide tanken om endnu ikke opdagede bivirkninger.... Har læst lidt om bivirkningerne, men synes ikke der står noget om sjældne bivirkninger og de slemme af slagsen, som vel forekommer som ved alle andre vacciner.

Dejligt at høre, at din far er dømt næsten rask.

Hvorfor var du med i forsøget, hvis jeg må spørge og hvorfor turde du!

Anmeld

4. januar 2013

Lusi

Mussen2 skriver:

Jeg er åbenbart slet ikke up to date på dette område. Kan se flere debatter på facebook, med en masse facts jeg ikke kendte!

Jeg troede, for det første ikke, at det ville hjælpe på voksne kvinder og det var derfor man kun vaccinerer unge piger. Men kan se det ikke er rigtig og har googlet mig lidt frem til lidt viden om det.

Sygdommen skyldes en virus. Kan man gå til lægen og blive testet for denne virus? Det lader til det, af de debatter der kører.... Og hvis man ikke har/har haft virusset, er det om at få vaccinen inden man får viruset....?

Den koster ca. 3500 i egenbetaling og 50% refunderes via Danmark.

Er der nogen af jer derude, der kan bringe lid tmere info og om man bør få vaccinen som 33 årig

Jeg synes det er SÅ ærgeligt, de har prioteret, som de har

Jeg er så heldig at jeg er indenfor grænsen, så jeg har fået dem gratis (mangler den sidste).
Forstår bare slet ik, hvorfor de ik har sagt, at alle skal betale for dem og så kun betale fx. 600 kr for alle tre.
Så har folk sgu da råd til det!

Jeg kender mange der ik får dem, da de er alt for dyre og her sidder jeg så og siger "ja jeg har jo bare fået dem foræret"..

Anmeld

4. januar 2013

Mussen2

Lahn11 skriver:

Mener ikke du kan blive testet for virussen .. 

Fik min da jeg var 16 .. Og betalte jo en del for den den gang  

men selvom du har en art af hpv i kroppen, så beskytter den for de andre .. ville bestemt få den  

Hvor lang tid er det siden. Hvorfor betalte du selv? Læste lige at 80 % af alle smittes med HPV

Anmeld

4. januar 2013

Mussen2

Lusi skriver:

Jeg synes det er SÅ ærgeligt, de har prioteret, som de har

Jeg er så heldig at jeg er indenfor grænsen, så jeg har fået dem gratis (mangler den sidste).
Forstår bare slet ik, hvorfor de ik har sagt, at alle skal betale for dem og så kun betale fx. 600 kr for alle tre.
Så har folk sgu da råd til det!

Jeg kender mange der ik får dem, da de er alt for dyre og her sidder jeg så og siger "ja jeg har jo bare fået dem foræret"..

Ja, det er da skræmmende, hvis det er ren økonomi, der er årsagen.

Vi betaler da en pæn sjat i skat og mon ikke vi i sidst ende skånes sundhedssystemet for en del udgifter til kræft patienter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.