HPV vaccine?... Enlighten me please...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Pylle3 skriver:

Jeg er lige blevet 30 og har fået mit første stik i dag.

Danmark refundere kun 50 % hvis man køber hele pakken hos lægen.

køber du der imod vaccinen på apoteket og medbringer på lægehuset så refundere danmark kun 25 % - bare til info

Jeg har lige talt med Danmark og de dækker 50% både hvis lægen indkøber eller man selv går på apoteket. Det var i gamle dage, at man kun fik dækket 25%.

Jeg har været ved lægen i går og fået en recept og det koster ca. 1.100 kr. pr. gang og så får man dækket 50%. Min lægen tager i øvrigt ikke noget gebyr for, at gøre det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2013

Den lykkelige

Nu har jeg ikke læst hele tråden.. Men jeg skal have første vaccine her i januar.. danmark refundere halvdelen.. MEN man skal være i gruppe 5 for at få den.. Så man ender med at spar ca 1100 kr.. 

Anmeld

9. januar 2013

Bertris

Mussen2 skriver:

Jeg er åbenbart slet ikke up to date på dette område. Kan se flere debatter på facebook, med en masse facts jeg ikke kendte!

Jeg troede, for det første ikke, at det ville hjælpe på voksne kvinder og det var derfor man kun vaccinerer unge piger. Men kan se det ikke er rigtig og har googlet mig lidt frem til lidt viden om det.

Sygdommen skyldes en virus. Kan man gå til lægen og blive testet for denne virus? Det lader til det, af de debatter der kører.... Og hvis man ikke har/har haft virusset, er det om at få vaccinen inden man får viruset....?

Den koster ca. 3500 i egenbetaling og 50% refunderes via Danmark.

Er der nogen af jer derude, der kan bringe lid tmere info og om man bør få vaccinen som 33 årig

Så vidt JEG har forstået, kan du få den (og det er klogt at få den!) så længe du ikke har virussen i kroppen, og det mener jeg du kan få testet hos lægen om du har  

Kan huske et af rygterne der var da den lige kom frem var at man ikke kunne få den når man først var seksuel aktiv, men det er selvfølgelig noget pjat  

Anmeld

9. januar 2013

An&Jo

Tulle28 skriver:

Nemlig, det var også hvad min læge sagde. Man må dog ikke få den mens man ammer, så jeg må lige vente til min datter er lidt større. Jeg er 33 - min veninde som er 36 har også lige fået den.

Jo du må godt få den imens du ammer.. Kender flere ammende der har fået den under deres amme forløb..

De har fundet ud af at den ikke kan skade igennem mælken..

Anmeld

9. januar 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Den lykkelige skriver:

Nu har jeg ikke læst hele tråden.. Men jeg skal have første vaccine her i januar.. danmark refundere halvdelen.. MEN man skal være i gruppe 5 for at få den.. Så man ender med at spar ca 1100 kr.. 

Jeg var hos lægen i går og har fået recept med hjem til afhentning af vaccinen. Den koster 3 x ca. 1.100 kr. og jeg får 50% tilbage, så det er over 1.500 kr. man sparer. Så tager min lægen heldigvis ikke noget for, at vaccinere selvom han gerne må tage et gebyr.

Anmeld

9. januar 2013

Den lykkelige

MoarHvidovre skriver:

Jeg var hos lægen i går og har fået recept med hjem til afhentning af vaccinen. Den koster 3 x ca. 1.100 kr. og jeg får 50% tilbage, så det er over 1.500 kr. man sparer. Så tager min lægen heldigvis ikke noget for, at vaccinere selvom han gerne må tage et gebyr.

Nej det jeg mente er at man jo skal være som minimum i gruppe 5.. jeg var i hvilende gruppe tidligere og betalte 99 i kvartalet.. så nu skal jeg jo betale 331 i kvartalet.. så det var mere til folk som ikke er medlem.. så skal de lige regne med at de i et år skal betale 331 i kvartalet for at "få lov" at få tilskuddet.. 

Anmeld

9. januar 2013

Tulle28

An&Jo skriver:

Jo du må godt få den imens du ammer.. Kender flere ammende der har fået den under deres amme forløb..

De har fundet ud af at den ikke kan skade igennem mælken..

Ja det var der godt en anden som skrev Jeg må vist liiige have fat i min læge igen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.