HPV vaccine?... Enlighten me please...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2013

tarkoflen

Mussen2 skriver:

Eneste årsag til at jeg ikke fluks bestiller tid til vaccinen er simpelthen jeg ikke kan lide tanken om endnu ikke opdagede bivirkninger.... Har læst lidt om bivirkningerne, men synes ikke der står noget om sjældne bivirkninger og de slemme af slagsen, som vel forekommer som ved alle andre vacciner.

Dejligt at høre, at din far er dømt næsten rask.

Hvorfor var du med i forsøget, hvis jeg må spørge og hvorfor turde du!

Jeg fik et brev om, om at jeg var udvalgt til at få tilbud om at være med i forsøget. Jeg tænkte en del over det, men efter at have læst materialet igennem, kunne jeg se, at det er testet i flere andre lande før det kom til dk og det er testet en del, og man blev holdt godt øje med! Jeg har flere veninder der også har været med i forsøget, og jeg har endnu ikke hørt om nogle, der havde bivirkninger og så tænkte jeg faktisk også, at hvis det kunne gøre, at jeg nedsatte risikoen for bare en form for kræft, så var det det værd! Men jeg har også læst om, at nogle får nogle træls bivirkninger, og det skal man selvfølgelig have med i sine overvejelser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

Lusi

Mussen2 skriver:

Ja, det er da skræmmende, hvis det er ren økonomi, der er årsagen.

Vi betaler da en pæn sjat i skat og mon ikke vi i sidst ende skånes sundhedssystemet for en del udgifter til kræft patienter.

Det ER jo desværre ren økonomi

Anmeld

4. januar 2013

Mussen2

tarkoflen skriver:

Jeg fik et brev om, om at jeg var udvalgt til at få tilbud om at være med i forsøget. Jeg tænkte en del over det, men efter at have læst materialet igennem, kunne jeg se, at det er testet i flere andre lande før det kom til dk og det er testet en del, og man blev holdt godt øje med! Jeg har flere veninder der også har været med i forsøget, og jeg har endnu ikke hørt om nogle, der havde bivirkninger og så tænkte jeg faktisk også, at hvis det kunne gøre, at jeg nedsatte risikoen for bare en form for kræft, så var det det værd! Men jeg har også læst om, at nogle får nogle træls bivirkninger, og det skal man selvfølgelig have med i sine overvejelser

Spændende, fik dine veninder også blot tilbud om at være med i forsøg?
Jeg e llige faldet over dette omkring mænd og denne virus:

Kan drenge blive vaccineret?
Vaccinen er også godkendt til drenge fra 9 år, men den er endnu kun godkendt til at forebygge kønsvorter - ikke kræft.

Mænd kan også få kræft pga. en HPV-infektion, men de HPV-relaterede typer kræft, som mænd får, er imidlertid sjældne.

I takt med at pigerne bliver vaccineret, vil drengene også blive beskyttet mod HPV. Men det er klart, at det ville gå hurtigere, hvis både drenge og piger blev vaccineret.

Anmeld

4. januar 2013

Mussen2

Lusi skriver:

Det ER jo desværre ren økonomi

Jeg som indtil i dag gik og troede, at det var fordi den var mindre virkfuld på ældre kvinder.......

Anmeld

4. januar 2013

baby012

Mussen2 skriver:

Hvor lang tid er det siden. Hvorfor betalte du selv? Læste lige at 80 % af alle smittes med HPV

Det er seks år siden dengang var den ikke gratis .. 

havde kun været seksuelt aktiv med en som selv var jomfru dengang jeg fik vaccinen .. Så håber da den har virket da jeg har været sammen med fire siden dengang  

men ja, det er desværre en meget udbredt sygdom, også derfor man snakker om at give den i 12 års vaccinen til både drenge og piger .. 

Anmeld

4. januar 2013

Mussen2

Lahn11 skriver:

Det er seks år siden dengang var den ikke gratis .. 

havde kun været seksuelt aktiv med en som selv var jomfru dengang jeg fik vaccinen .. Så håber da den har virket da jeg har været sammen med fire siden dengang  

men ja, det er desværre en meget udbredt sygdom, også derfor man snakker om at give den i 12 års vaccinen til både drenge og piger .. 

Er lidt nysgerrig...hvordank kendte du til vaccinen dengang og hvordan "turde"du?

Anmeld

4. januar 2013

Dinna88

Mussen2 skriver:

Nogen derved hvorfor alle kvinder ikke tilbydes den? Er det ren og skær økonomi sammenholdt med risikoen for at vi ældre har haft kønssygdomme er større, og at det dermed vil være spildte kræfter?

Jeg kan ikke fortælle dig hvorfor grænsen går oppe i alderen, men den tilbydes fra 12-årsalderen fordi det "er lige inden man som regel bliver seksuelt aktiv" - man vil gerne forebygge, og der mener man, at alle 12-årige ikke er seksuelt aktive, men at det kommer indenfor en rum tid.

Og! Man kan ikke teste for virus, den kommer frem i form af udbrud. Så vidt jeg har forstået det. Jeg fik kondylomer, men jeg har absolut ingen idé om hvorfra, da ingen af dem jeg har været sammen med har synlige tegn.

Anmeld

4. januar 2013

tarkoflen

Mussen2 skriver:

Spændende, fik dine veninder også blot tilbud om at være med i forsøg?
Jeg e llige faldet over dette omkring mænd og denne virus:

Kan drenge blive vaccineret?
Vaccinen er også godkendt til drenge fra 9 år, men den er endnu kun godkendt til at forebygge kønsvorter - ikke kræft.

Mænd kan også få kræft pga. en HPV-infektion, men de HPV-relaterede typer kræft, som mænd får, er imidlertid sjældne.

I takt med at pigerne bliver vaccineret, vil drengene også blive beskyttet mod HPV. Men det er klart, at det ville gå hurtigere, hvis både drenge og piger blev vaccineret.

Ja jeg tror det er sådan noget med cpr nr. og så udvælger de nogle, som får tilbudet... Jeg bor i Århus så tæt ved Skejby sygehus og det er jo et universitetshospital jeg er også blevet tilbudt at være med i noget andet med d-vitamin under graviditet, men jeg valgte det fra, fordi en veninde ikke rigtig synes det gav nok...

Spændende læsning, vidste ikke det var sjældent hos mænd, men så blev jeg også klogere

Anmeld

4. januar 2013

baby012

Mussen2 skriver:

Er lidt nysgerrig...hvordank kendte du til vaccinen dengang og hvordan "turde"du?

Min farmor fik konstateret livmorhals kræft .. Min far gik helt op i limningen, og fik opsnuset den .. Både jeg og min søster fik den, og min far betalte for den .. 

Tror egentlig vi turde fordi at min far gav os den, og vi stolede så meget på ham .. 

og er da glad for vi gjorde det den dag idag  

Anmeld

4. januar 2013

Mussen2

Lahn11 skriver:

Min farmor fik konstateret livmorhals kræft .. Min far gik helt op i limningen, og fik opsnuset den .. Både jeg og min søster fik den, og min far betalte for den .. 

Tror egentlig vi turde fordi at min far gav os den, og vi stolede så meget på ham .. 

og er da glad for vi gjorde det den dag idag  

Sej far

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.