HPV vaccine?... Enlighten me please...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2013

Tulle28

Chrizta skriver:

Mener kun det er under graviditet, man ikke må få den

http://www.ssi.dk/Vaccination/De%20enkelte%20vacci ner/H/Gardasil.aspx

Det var ikke hvad min læge sagde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2013

Tulle28

Chrizta skriver:

Mener kun det er under graviditet, man ikke må få den

http://www.ssi.dk/Vaccination/De%20enkelte%20vacci ner/H/Gardasil.aspx

Men det kan jeg da godt se ikke passer, når jeg læser linket... Hmm! Jeg må vist lige tale med hende igen

Anmeld

5. januar 2013

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
Tulle28 skriver:

Men det kan jeg da godt se ikke passer, når jeg læser linket... Hmm! Jeg må vist lige tale med hende igen

Det er vidst nok noget med at der findes 2 slags af vaccinerne, måske der er en forskel der.

Min svigerfar er læge og nævnte ikke noget da vi talte om det for et par dage siden, ammer nemlig også

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

5. januar 2013

Moma

Har ikke læst de andres svar, så måske jeg gentager noget.

Jeg er 38 år og har for nyligt haft celleforandringer på livmoderhalsen og fik i den forbindelse lavet et keglesnt. Jeg fik af vide af gynækologen, at han ville kraftigt råde mig til at blive vaccineret. Til trods for min alder  

Anmeld

6. januar 2013

tarkoflen

Hejsa

Jeg ved ikke, om du så det her indslag, men nu faldte jeg lige over det

http://go.tv2.dk/articledag/id-62498339:livmoderha lskræft-hvem-bør-få-hpvvaccine.html ?forside

Anmeld

6. januar 2013

tweety2060

Min læge anbefalede mig at blive vaccineret og jeg er 31. Han mente at alderen var ikke Så vigtig, heller ikke det at nan var seksuelt aktiv. Nu fik min mor fjernet "underlivet", i forbindelse med min fødsel (kejsersnit) grundet celleforandringer og mulig cancer. Så jeg har ikke lyst til at tage chancer. Jovist er Det dyrt, men ikke dyr i forhold til evt sygdom, så jeg taler for forebyggelse
MEN tror det er meget forskelligt fra person til person, evt tag en snak med din læge, der kommer jo nye informationer hele tiden.

Anmeld

6. januar 2013

LR85

Mussen2 skriver:

Jeg er åbenbart slet ikke up to date på dette område. Kan se flere debatter på facebook, med en masse facts jeg ikke kendte!

Jeg troede, for det første ikke, at det ville hjælpe på voksne kvinder og det var derfor man kun vaccinerer unge piger. Men kan se det ikke er rigtig og har googlet mig lidt frem til lidt viden om det.

Sygdommen skyldes en virus. Kan man gå til lægen og blive testet for denne virus? Det lader til det, af de debatter der kører.... Og hvis man ikke har/har haft virusset, er det om at få vaccinen inden man får viruset....?

Den koster ca. 3500 i egenbetaling og 50% refunderes via Danmark.

Er der nogen af jer derude, der kan bringe lid tmere info og om man bør få vaccinen som 33 årig

har ikke læst alle siderne, men hvordan smitter det? Kun seksuelt? 

Jeg har i hvert fald fået den, selvom jeg har fast partner. 

Anmeld

6. januar 2013

tarkoflen

LR85 skriver:

har ikke læst alle siderne, men hvordan smitter det? Kun seksuelt? 

Jeg har i hvert fald fået den, selvom jeg har fast partner. 

Ja det smitte seksuelt, men så vidt jeg ved, kan din partner være bærer af det, selvom det er noget tid siden han har haft andre partnere...

Eller hvis man er så uheldig, at ens partner er utro, så kan han jo smitte..

Og sidst men ikke mindst kan man have det uden at være syg af det og så kommer det lige pludselig!

Så jeg vil mene det er godt at blive vaccineret!

Anmeld

6. januar 2013

LR85

tarkoflen skriver:

Ja det smitte seksuelt, men så vidt jeg ved, kan din partner være bærer af det, selvom det er noget tid siden han har haft andre partnere...

Eller hvis man er så uheldig, at ens partner er utro, så kan han jo smitte..

Og sidst men ikke mindst kan man have det uden at være syg af det og så kommer det lige pludselig!

Så jeg vil mene det er godt at blive vaccineret!

Okay. Ja for hvis man også blev smittet på andre måder, var det jo endnu mere en god ide. 

Men ja, jeg betalte også for den for 5 år siden

Anmeld

7. januar 2013

Mussen2

Tak for svar alle sammen. Jeg tror jeg skal have de stik

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.