Vil ikke sove. Hvad kan vi gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2013

Masig

Tulle28 skriver:

Prøv at putte ham tidligere? Og overvej en slyngevugge... Den er en life saver her!

Det er ligemeget hvornår vi putter. Det er samme problem. Er en slyngevugge ikke snart for lille??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

Masig

Sophie.Hammershøy skriver:

Jeg plejer at trække den en halv time senere (altså til kl 20) også selvom han super sur og træt.. Så giver jeg ham flaske mens han ligger i sin seng, så falder han i søvn.. hvis jeg gør det anderledes havner jeg i samme problem som du :/

Vi giver også nogle gange flaske inde på værelset så han falder i søvn med den, men det er jo bare ikke holdbart. Og nogle gange vågner han så når vi lægger ham over i sengen. 

Anmeld

4. januar 2013

Masig

morethanperfect skriver:

Så føler han sig nok ikke tryg i sin seng ..

Men i blir ved med at prøve .. Måske ligge nogle tæpper så han er godt puttet i sengen .. 

Gå ind til ham når han græder gi sutten og trøst og gå ud igen .. Sådan blir i nød til at fortsætte ..

Det tog os næsten en uge med Oscar

Men han har jo ligget i sin seng om aftenen/natten altid. Fra han var en uge gammel. Så virker underligt han pludselig ikke skulle være tryg ved den, og han kan også godt sove i den om dagen, han vågner bare tidligere end i barnevognen. 

Men ja vi må jo bare fortsætte. Vi gør også som du skriver, men det har bare ikke hjulpet. Det har været et problem i ihvertfald en måned nu. 

Anmeld

4. januar 2013

morethanperfect

Masig skriver:

Men han har jo ligget i sin seng om aftenen/natten altid. Fra han var en uge gammel. Så virker underligt han pludselig ikke skulle være tryg ved den, og han kan også godt sove i den om dagen, han vågner bare tidligere end i barnevognen. 

Men ja vi må jo bare fortsætte. Vi gør også som du skriver, men det har bare ikke hjulpet. Det har været et problem i ihvertfald en måned nu. 

Ja men nogle gange kommer de jo ind i nogle faser hvor de bare vil være ved mor og far måske ?

JA , det er ik andet for end at blive ved .. Selvom det er rigtig hårdt i lægnden !

for det snart lykkedes 

Anmeld

4. januar 2013

Bassemor<3

Masig skriver:

Vores søn på knap 6 mdr vil simpelthen ikke sove om aftenen. Uanset hvor træt han er, nægter han at sove når vi putter ham. Han begynder bare at skrige og det kan nemt tage en time eller mere at få ham til at sove. 

ved snart ikke hvad vi skal gøre, han er så umulig om aftenen. Nogle gode råd eller ideer???

den her metode VIRKER !

Put ham, i hans egen seng, og gå så ud, når han begynder at skrige går du ind efter 1 min. giver ham sutten og dyne på siger godnat og IKKE andet. og går ud igen. sådan fortsætter du så lærer han hurtigt at sove og falde i søvn selv

Anmeld

4. januar 2013

Masig

morethanperfect skriver:

Ja men nogle gange kommer de jo ind i nogle faser hvor de bare vil være ved mor og far måske ?

JA , det er ik andet for end at blive ved .. Selvom det er rigtig hårdt i lægnden !

for det snart lykkedes 

Ja det gør de jo, men synes godt nok den fase har været lang. Faktisk næsten hele hans liv jo. Vi begyndte at putte ham uden at vugge ham i søvn for et par måneder siden og det gik rigtig godt i starten, men så pludselig ville han absolut ikke mere. Det er altså træls!!!

Anmeld

4. januar 2013

Masig

Bassemor<3 skriver:

den her metode VIRKER !

Put ham, i hans egen seng, og gå så ud, når han begynder at skrige går du ind efter 1 min. giver ham sutten og dyne på siger godnat og IKKE andet. og går ud igen. sådan fortsætter du så lærer han hurtigt at sove og falde i søvn selv

Men hvis han bliver ved med at skrige selvom vi giver ham sut og dyne på???

Anmeld

4. januar 2013

morethanperfect

Masig skriver:

Ja det gør de jo, men synes godt nok den fase har været lang. Faktisk næsten hele hans liv jo. Vi begyndte at putte ham uden at vugge ham i søvn for et par måneder siden og det gik rigtig godt i starten, men så pludselig ville han absolut ikke mere. Det er altså træls!!!

Ja

Vi prøvede også virkelig mange ting med Oscar , men først nu her lige før han blev 2 , begyndte vi på den metode med at ligge ham og gå ud og ind igen .. 

Så ja , han er næsten først lige begyndt at sove igennem 

Anmeld

4. januar 2013

Bassemor<3

Masig skriver:

Men hvis han bliver ved med at skrige selvom vi giver ham sut og dyne på???

så gå ud i 1 min og så ind igen. bare bliv ved med at give ham sutten, dyne på sige godnat og så ud af lokalet i 1 min, også selvom han skriger inden i er kommer ud af lokalet

Anmeld

4. januar 2013

Masig

morethanperfect skriver:

Ja

Vi prøvede også virkelig mange ting med Oscar , men først nu her lige før han blev 2 , begyndte vi på den metode med at ligge ham og gå ud og ind igen .. 

Så ja , han er næsten først lige begyndt at sove igennem 

Puha det er altså noget af en gåde med det der soveri...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.