Vil ikke sove. Hvad kan vi gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2013

AnnaK89

En fast rytme vil jeg foreslå

Det har Carolina haft siden hun var 3½ måned ca. 

Hun bliver lagt i barnevogn omkring kl 9.00 og sover til 11-12 og så bliver hun puttet igen omkring 14-15 og sover til kl 16-17.30 og så i seng kl 19.30-20 Så sover hun til kl 4, spiser og sover videre til 6.30-7

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

Masig

Bshizzle skriver:

Hvornår på dagen sover han? 

Og måske i kan sidde i et mørkt rum (ikke for meget leg og larm inden han blir puttet).. 

Og pakke ham ind i en dyne og nynne en bestemt sang HVER aften? 

Der er ingen rytme, men om formiddagen, eftermiddagen og en powernap om aftenen..

han vil ikke pakkes ind og det hjælper ikke at synge. Vi har musik derinde, enten som uro eller sådan noget roligt noget på cd...

Anmeld

3. januar 2013

Masig

hannetheis skriver:

Måske han har behov for en fast rytme i dagtimerne. Kan huske at det var ved 6 Mars alderen jeg begyndte at give mine børn det

Han har altid haft fast rytme, men nægter det nu. Det hele er vendt totalt på hovedet. Og han SKRIGER hvis vi gør som han ikke vil. 

Anmeld

3. januar 2013

Masig

Giraffen skriver:

vi har lige været igennem samme mølle med vores 9-måneders

det der hjalp for os var:

1) 1-2 timer før putning var vi om hende hele tiden - sad med hende og puttede med hende og hendes puttetæppe

2) puttetæppet eller andet, der gør hende tryg - det får hun lov til at sidde med når hun skal til at sove (så kender du "rutinen" og ved vi ikke bare forlader hende)

3) giver godt med mad op til putning (hun er en drønnert til at spise så vi gir hende gerne lidt grød inden natflasken så hun bliver lidt mere mæt så jeg "kun" skal op to gange om natten og made)

4) SENGEREND!! faaantastisk - vi er lige gået fra alm til tyk sengerend, og pludselig ligger hun midt i sengen stille og roligt og ikke heeelt op i hjørnet og hamrer hovedet mod tremmerne

5) juniordyne - mange på de der 6 måneder sover bedre med en større dyne, det gjorde en stor forskel for os da hun havde den alder

6) synge - gør vi(læs: jeg) meget for hende og hvis alt andet fejler kan jeg få hende til ro ved at gå med hende og synge - for når jeg så lægger hende ka jeg fortsætte med at synge og så bliver overgangen ikke så vild for hende

Altså vi har stadig problemer ind imellem men jeg synes hvertfald vi har gjort en ihærdig indsats og det har virket godt for os

Bortset fra en tyk sengerand og juniordyne, gør vi alt det andet. Hjælper stadig ikke 

Anmeld

3. januar 2013

Masig

AnnaKJ skriver:

En fast rytme vil jeg foreslå

Det har Carolina haft siden hun var 3½ måned ca. 

Hun bliver lagt i barnevogn omkring kl 9.00 og sover til 11-12 og så bliver hun puttet igen omkring 14-15 og sover til kl 16-17.30 og så i seng kl 19.30-20 Så sover hun til kl 4, spiser og sover videre til 6.30-7

Har han haft siden han var to mdr ca, men det er gået totalt i kage nu. Han vil ingenting som han plejede. 

Anmeld

3. januar 2013

sandramor

Åårh jeg kender det
Har været hele møllen igennem med min datter der er 9 mdr... Det stod så bare på i 4 mdr hvor jeg bare sys jeg prøvede alt.....
Nu er der endelig lykkedes at putte hende uden skrigeri eller noget...
Har du fået tjekket hans ører?
Hvis ikke det er ørene... Er det ikke muligt du kan skubbe hans lur sådan at han ikke behøver den sidste powernap? Det ved jeg hvis melina fik den så kunne hun ikke sove før kl 21 ihvertfald....
Samtidig så prøvede jeg at ligge hende i forskellige stillinger... Og nu vil hun altid sove på siden.....
Men jeg ved hvor hårdt det er at ha sådan en lille størrelse der bare hverken vil det ene eller det andet.... Men som en anden skreg tror jeg også det hjælper at få ham ind i en så fast rytme om dagen som muligt....

Håber ihvertfald snart det lykkedes for jer at få gode sovevaner igen..........

Anmeld

3. januar 2013

LilleLene

Masig skriver:

Han får flaske lige inden han bliver lagt. Han sover når han er træt om dagen. Der er ingen rytme, det svinger meget, men blir nødt til at lægge ham når han er træt ellers blir han helt umulig. 

og han er også træt om aftenen, men nægter bare at sove. 

om dagen skal du lægge ham i seng hver 1½-2 time det hjælper super godt her

Anmeld

3. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her sover alberte sjældent før kl 23 hver aften.

Hun sov kun en lang lur i løbet af dagen, de fleste dage. Om dagen ligger jeg hende bare i barnevognen, også sover hun.

Om aftenen er det en helt anden sag. Hun ska helst falde i søvn på min arm, med en bab i munden, bliver hun lagt bare lidt for tidligt, er hun lysvågen igen.  

Så jeg lure da lige med.alberte bliver 6 mdr i morgen. Vh stine

Anmeld

3. januar 2013

morethanperfect

Masig skriver:

Vores søn på knap 6 mdr vil simpelthen ikke sove om aftenen. Uanset hvor træt han er, nægter han at sove når vi putter ham. Han begynder bare at skrige og det kan nemt tage en time eller mere at få ham til at sove. 

ved snart ikke hvad vi skal gøre, han er så umulig om aftenen. Nogle gode råd eller ideer???

Hmm ..

Hvor sover han om dagen ??
I barnevognen eller i sin seng ??

Anmeld

4. januar 2013

Giraffen

Masig skriver:

Bortset fra en tyk sengerand og juniordyne, gør vi alt det andet. Hjælper stadig ikke 

så vil jeg anbefale at prøve juniordyne der er mange børn der har brug for den ekstra tryghed og det giver en større dyne

jeg huske egentlig også at vi nogle nætter (da hun var ca 4-5 måneder) puttede hende i barnevognen indenfor fordi den ku vugges 

jeg er pt igang med at læse "sov igennem uden gråd" for at finde nogle gode måder til at få vores datter til IK at spise tre gange om natten - den synes jeg jeg har fået anbefalet alle steer fra, så det var måske også en mulighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.