Masig skriver:
Vores søn på knap 6 mdr vil simpelthen ikke sove om aftenen. Uanset hvor træt han er, nægter han at sove når vi putter ham. Han begynder bare at skrige og det kan nemt tage en time eller mere at få ham til at sove.
ved snart ikke hvad vi skal gøre, han er så umulig om aftenen. Nogle gode råd eller ideer???
vi har lige været igennem samme mølle med vores 9-måneders
det der hjalp for os var:
1) 1-2 timer før putning var vi om hende hele tiden - sad med hende og puttede med hende og hendes puttetæppe
2) puttetæppet eller andet, der gør hende tryg - det får hun lov til at sidde med når hun skal til at sove (så kender du "rutinen" og ved vi ikke bare forlader hende)
3) giver godt med mad op til putning (hun er en drønnert til at spise så vi gir hende gerne lidt grød inden natflasken så hun bliver lidt mere mæt så jeg "kun" skal op to gange om natten og made)
4) SENGEREND!! faaantastisk - vi er lige gået fra alm til tyk sengerend, og pludselig ligger hun midt i sengen stille og roligt og ikke heeelt op i hjørnet og hamrer hovedet mod tremmerne
5) juniordyne - mange på de der 6 måneder sover bedre med en større dyne, det gjorde en stor forskel for os da hun havde den alder 
6) synge - gør vi(læs: jeg) meget for hende og hvis alt andet fejler kan jeg få hende til ro ved at gå med hende og synge - for når jeg så lægger hende ka jeg fortsætte med at synge og så bliver overgangen ikke så vild for hende
Altså vi har stadig problemer ind imellem men jeg synes hvertfald vi har gjort en ihærdig indsats og det har virket godt for os 
Anmeld