Vil ikke sove. Hvad kan vi gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2013

Masig

LilleLene skriver:

om dagen skal du lægge ham i seng hver 1½-2 time det hjælper super godt her

Jamen d passefaktisk også med han er træt der så det er nok nogenlunde sådan det er. Nogle gange går der nok lidt længere. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

Masig

sandramor skriver:

Åårh jeg kender det
Har været hele møllen igennem med min datter der er 9 mdr... Det stod så bare på i 4 mdr hvor jeg bare sys jeg prøvede alt.....
Nu er der endelig lykkedes at putte hende uden skrigeri eller noget...
Har du fået tjekket hans ører?
Hvis ikke det er ørene... Er det ikke muligt du kan skubbe hans lur sådan at han ikke behøver den sidste powernap? Det ved jeg hvis melina fik den så kunne hun ikke sove før kl 21 ihvertfald....
Samtidig så prøvede jeg at ligge hende i forskellige stillinger... Og nu vil hun altid sove på siden.....
Men jeg ved hvor hårdt det er at ha sådan en lille størrelse der bare hverken vil det ene eller det andet.... Men som en anden skreg tror jeg også det hjælper at få ham ind i en så fast rytme om dagen som muligt....

Håber ihvertfald snart det lykkedes for jer at få gode sovevaner igen..........

Jamen han kommer også først i seng ved 20 tiden ellers vågner han kl 5 om morgenen!! Og så har han brug for sin powernap, men kan godt være jeg skal prøve at lave en mere fast rytme. Men han blir bare så hys hvis jeg lægger ham og han ikke er rigtig træt jo 

Hans ører fejlede ikke noget sidst de blev tjekket og der havde vi samme problem. 

Anmeld

4. januar 2013

Masig

StineW79 skriver:

Her sover alberte sjældent før kl 23 hver aften.

Hun sov kun en lang lur i løbet af dagen, de fleste dage. Om dagen ligger jeg hende bare i barnevognen, også sover hun.

Om aftenen er det en helt anden sag. Hun ska helst falde i søvn på min arm, med en bab i munden, bliver hun lagt bare lidt for tidligt, er hun lysvågen igen.  

Så jeg lure da lige med.alberte bliver 6 mdr i morgen. Vh stine

Helt i orden. Måske der kommer nogle råd du kan bruge 

Anmeld

4. januar 2013

Masig

morethanperfect skriver:

Hmm ..

Hvor sover han om dagen ??
I barnevognen eller i sin seng ??

I barnevognen ellers sover han ikke mere end en time ad gangen...

Anmeld

4. januar 2013

Masig

Giraffen skriver:

så vil jeg anbefale at prøve juniordyne der er mange børn der har brug for den ekstra tryghed og det giver en større dyne

jeg huske egentlig også at vi nogle nætter (da hun var ca 4-5 måneder) puttede hende i barnevognen indenfor fordi den ku vugges 

jeg er pt igang med at læse "sov igennem uden gråd" for at finde nogle gode måder til at få vores datter til IK at spise tre gange om natten - den synes jeg jeg har fået anbefalet alle steer fra, så det var måske også en mulighed

Kunne da godt være jeg skulle prøve en større dyne så...

ja det ville nok være en ide at læse den. Må se om jeg kan finde den på bib. 

Anmeld

4. januar 2013

Jibbe

Åh måske det er et tigerspring. Der skulle ligge et ved 26 uger. Lige nu er lille T også totalt umulig at putte til aften. Dagene er fine - efter vi lavede fast rytme efter sygdom. Men om aftenen ender vi med at sidde med ham i armene til vi skal i seng - og ammer han mange gange om aftenen. Så satser på det er en fase der snart går over. Det var ingen hjælp - men kan se de andre med bebser på samme alder har de samme problemer.

Anmeld

4. januar 2013

Tulle28

Prøv at putte ham tidligere? Og overvej en slyngevugge... Den er en life saver her!

Anmeld

4. januar 2013

Isaac's mor

Jeg plejer at trække den en halv time senere (altså til kl 20) også selvom han super sur og træt.. Så giver jeg ham flaske mens han ligger i sin seng, så falder han i søvn.. hvis jeg gør det anderledes havner jeg i samme problem som du :/

Anmeld

4. januar 2013

morethanperfect

Masig skriver:

I barnevognen ellers sover han ikke mere end en time ad gangen...

Så føler han sig nok ikke tryg i sin seng ..

Men i blir ved med at prøve .. Måske ligge nogle tæpper så han er godt puttet i sengen .. 

Gå ind til ham når han græder gi sutten og trøst og gå ud igen .. Sådan blir i nød til at fortsætte ..

Det tog os næsten en uge med Oscar

Anmeld

4. januar 2013

Masig

Jibbe skriver:

Åh måske det er et tigerspring. Der skulle ligge et ved 26 uger. Lige nu er lille T også totalt umulig at putte til aften. Dagene er fine - efter vi lavede fast rytme efter sygdom. Men om aftenen ender vi med at sidde med ham i armene til vi skal i seng - og ammer han mange gange om aftenen. Så satser på det er en fase der snart går over. Det var ingen hjælp - men kan se de andre med bebser på samme alder har de samme problemer.

Ja jeg tænker også tigerspring.. Det startede nemlig omring 19 ugers springet og har så bare varet ved. Men det burde jo stoppe igen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.