Vil ikke sove. Hvad kan vi gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2013

Masig

Tulle28 skriver:

Det skal nok komme, han er jo stadig en lille bitte baby

Hehe tja synes nu han er ved at blive ret stor.. Tiden flyver jo afsted...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

Tulle28

Bassemor<3 skriver:

Barnet græder ikke sig selv i søvn da man gåt derind efter et minut!!!! Desuden går jeg ind med 5 min mellemrum selvom han ikke græder for at vise jeg er der selvom han ikke kalder på mig ! Det er ikke godnat og sov godt metoden !

Jeg var selv lige ved at kommentere dit indlæg, men uhh nej 1 minut er længe synes jeg, når vi taler om så lille et barn.

Anmeld

4. januar 2013

Masig

Tulle28 skriver:

Jeg var selv lige ved at kommentere dit indlæg, men uhh nej 1 minut er længe synes jeg, når vi taler om så lille et barn.

Måske vi bare skal fortsætte med at vugge ham i søvn og så starte med det inden vi bare lægger ham, og græder han, så tage ham op igen og vugge igen indtil han vil sove... Kan være det giver lidt mere tryghed og han så en dag vil sove af sig selv... Synes bare det er svært at vurdere hvornår man skal begynde "kampen" med ikke at vugge mere og bare lægge ham og lade ham falde i søvn selv, for så længe vi vugger vil han jo vænne sig til det, og så vil der sikkert meget sandsynligt komme en kamp når han skal lære ikke at blive vugget mere...

Han kunne jo godt for en måneds tid siden, der havde vi ingen problemer med bare at lægge ham og så faldt han i søvn, men nu nægter han bare!!

Anmeld

4. januar 2013

Bassemor<3

Tulle28 skriver:

Jeg stod i præcis det samme som trådstarter ! og metoden virkede det tog 2 dage, så lagde han sig til at sove selv hver aften UDEN gråd! det er altså ikke en ond metode, der er tale om 1 minut ! og der er STOR forskel på pyller, "går den så går den" gråd, og så inderligt skrig.

Anmeld

4. januar 2013

Bassemor<3

raca skriver:

du lære barnet at du er ligeglad med dens behov når det er lagt i seng, det er det..

dog anbefer du heldigvis ikke formen i sin rendyrkede forn hvor barnet for lov at græde både 10-15 min alene..

et barn skal aldrig græde sig i søvn alene, dette er nemlig ikke rimligt for hverken barn eller mor.

desuden er jeg da på ingen måde ligeglad med mit barn ! Jeg er der for ham når han er ked af det, og det ved han. I mit tilfælde ville han ikke sove fordi han synes det var meget mere hyggeligt at ligge ind ved os.

Den første aften tog det 3 timer, jeg gik ind efter 1 min, puttede ham gav ham sutten og sagde godnat, de fleste gange græd han lige da jeg var kommet ud af rummer. MEN det var ikke gråd som i "jeg har seriøst brug for dig nu" det var "går den så går den gråd" og det reagerer jeg ikke på før efter 1 minut!

anden aften tog det 1½ time

og nu sover ham 5 min efter han er blevet puttet UDEN gråd !

Anmeld

4. januar 2013

Tulle28

Bassemor<3 skriver:

Jeg stod i præcis det samme som trådstarter ! og metoden virkede det tog 2 dage, så lagde han sig til at sove selv hver aften UDEN gråd! det er altså ikke en ond metode, der er tale om 1 minut ! og der er STOR forskel på pyller, "går den så går den" gråd, og så inderligt skrig.

Jo men... Synes bare ikke jeg kan genkende "går den, så går den" hos så små børn. Ikke mine egne, ihverttfald. Hos min store datter - oh yes

Anmeld

4. januar 2013

Bassemor<3

Tulle28 skriver:

Jo men... Synes bare ikke jeg kan genkende "går den, så går den" hos så små børn. Ikke mine egne, ihverttfald. Hos min store datter - oh yes

kan tydeligt høre det på Anton, nu er han også 10 næsten 11 mdr. men kunne også sagtens da han var 6 mdr.

Anmeld

4. januar 2013

Isaac's mor

Masig skriver:

Ja det tænker jeg også, men nu vil jeg prøve som en anden sagde at gå ind efter et minut og give sut og sige godnat og så fortsætte sådan indtil han falder i søvn.. HVIS han falder i søvn indenfor rimelig tid altså...

Har lige hørt i en anden debat om op-og ned metoden! Dét vil jeg prøve!

Anmeld

4. januar 2013

Masig

Sophie.Hammershøy skriver:

Har lige hørt i en anden debat om op-og ned metoden! Dét vil jeg prøve!

Jeg tror lige vi fortsætter lidt endnu med at tage ham op og trøste og vugge. 

Anmeld

4. januar 2013

Pige2009

Han får flaske lige inden han bliver lagt. Han sover når han er træt om dagen. Der er ingen rytme, det svinger meget, men blir nødt til at lægge ham når han er træt ellers blir han helt umulig. 

og han er også træt om aftenen, men nægter bare at sove. 

Jg ville klart forsørge at finde en rytme, selvom det nok bliver hårdt, men jeg er sikker på, det på sigt er til gavn også med henblik på at få ham til at sove om aftenen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.