Ville du købe str 50, hvis du var mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2013

marloutti

Frøken J. skriver:

Rose kom ud med størrelsen 4300 gram og 53 cm. Hun kunne være i et par ting str 50, men ellers var hun fint i str 56, så vi brugte ikke str 50. 56 var en smule stort, men kan jo foldes op og sådan.

Så havde tænkt mig ikke rigtig at anskaffe mig 50 til lillebror. Men men, nu er jeg 27+1, og fik i går at vide han vejer omkring 900 gram, som er lidt under normalen, så scanningsjm ville blive overrasket, hvis han kom op på samme fødselsvægt som Rose. Det ville også kræve han tog 250 gram på HVER uge fra nu af. Rose var større i uge 27+0.

Så nu tænker jeg alligevel.. Hvad nu hvis jeg får en lille en på under 4 kg? L og jeg laver ikke særlig lange børn - Jeg er ikke selv høj (bare normal høj), og L som er asiater er jo heller ikke så høj. Så måske står vi pludselig med et spædbarn, som sejler i 56.

Jeg er klar over, at butikkerne har åbent når man er født, men med Rose havde vi en hård start, og ingen af os kunne overskue at forlade hjemmet det første lange stykke tid - Og vi har alligevel ikke bil. Så vil helst undgå at skulle ud og shoppe umiddelbart efter fødslen.

Hvis i var mig, ville i så købe i str 50? Altså ikke hvad i vurderer ift hvis det var jeres egne børn, men hvis i tager de informationer jeg har givet her, ville i så?

Ja, jeg ville klart have nogle sæt i str 50.

Jeg var så træt af at vores søn kunne svømme i tøjet da han var nyfødt. Så jeg ville ønske, vi havde haft lidt i en mindre str.

Problemet var bare at det var str 50 han svømmede i og vi havde jo ikke skænket det én tanke at købe mindre. Han målte 47 cm og vejede 2750 ved fødslen, men tabte sig til 2400, så han var lille.

Men altså,jeg synes det er virkelig træls, hvis tøjet ikke passer ordentligt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

Amanda Stage

Jeg ville helt sikkert gøre det! Jeg var selv et stort barn (4400 g!) og min kæreste vejede 3800 g. Så vi var til dels nogle store basser. Vi fik også af vide af jordemoderen at han ville veje omkring 4 kg. Til den sidste scanning (tror det var omkring uge 37) fik vi at vide han ikke vejede mere end 2750 g!! Da han kom ud på den præcise terminsdato vejede han 3050 g, så alt det str. 56 jeg havde købt, det var som et telt! Han svømmede ikke engang i det, så man kunne ikke "bare" smørre det op. Jeg har lært til næste gang at uanset hvad andre siger og uanset hvad jordemoderen siger, så stoler jeg altså en anelse mere på scanningen da det jo er det du mest kan stole på. Man kan desværre ikke regne med hvad man selv vejede og hvad ens andre børn vejer, desuden er drengebørn ofte mindre end piger. Køb noget i Bilka og Kvickly, de har fint tøj til billige penge, og børnene i den alder er jo ret ligeglad med mærker  

Anmeld

3. januar 2013

Lotus86

Jeg ville skynde med ned i H&M, benytte mig af udslaget og købe lidt forskelligt i str. 50. Valdemar vejede 4 Kg. ved fødslen og han brugte alligevel str. 50 i 14 dage, ved godt det ikke er vildt længe, men herre Gud, så mange penge er det jo ikke, og det er bare lækkert med en lille nyfødt som ikke forsvinder i tøjet

Vildt i øvrigt du allerede er så langt henne

Anmeld

3. januar 2013

HeidiØ

_-Kathrine-_ skriver:

Enig...!
Man kan altid smøje op

Jeps

Ej, hva sker der lige for overskudsmenneske!!? tillykke igen!!

Anmeld

3. januar 2013

M (:

Frøken J. skriver:

Rose kom ud med størrelsen 4300 gram og 53 cm. Hun kunne være i et par ting str 50, men ellers var hun fint i str 56, så vi brugte ikke str 50. 56 var en smule stort, men kan jo foldes op og sådan.

Så havde tænkt mig ikke rigtig at anskaffe mig 50 til lillebror. Men men, nu er jeg 27+1, og fik i går at vide han vejer omkring 900 gram, som er lidt under normalen, så scanningsjm ville blive overrasket, hvis han kom op på samme fødselsvægt som Rose. Det ville også kræve han tog 250 gram på HVER uge fra nu af. Rose var større i uge 27+0.

Så nu tænker jeg alligevel.. Hvad nu hvis jeg får en lille en på under 4 kg? L og jeg laver ikke særlig lange børn - Jeg er ikke selv høj (bare normal høj), og L som er asiater er jo heller ikke så høj. Så måske står vi pludselig med et spædbarn, som sejler i 56.

Jeg er klar over, at butikkerne har åbent når man er født, men med Rose havde vi en hård start, og ingen af os kunne overskue at forlade hjemmet det første lange stykke tid - Og vi har alligevel ikke bil. Så vil helst undgå at skulle ud og shoppe umiddelbart efter fødslen.

Hvis i var mig, ville i så købe i str 50? Altså ikke hvad i vurderer ift hvis det var jeres egne børn, men hvis i tager de informationer jeg har givet her, ville i så?

Jeg tror jeg ville købe lidt og få sat byttemærker på.. Det er nok alligevel nemmere at overskue at skulle vaske en maskine eller to efter fødslen end at skulle ud at shoppe.. (:

Anmeld

3. januar 2013

Najsen

Jeg ville uden tvivl købe noget i str. 50.

Ja som andre skriver kan smøje str. 56 op, men jeg synes nu personligt at det er rarst hvis de rent faktisk kan passe det tøj de har på

+ Der er udsalg, hvilket jo er det perfekte tidspunkt

Anmeld

3. januar 2013

morethanperfect

Frøken J. skriver:

Nej det ville jeg ikke ..

Noel var 3390 da han blev født , og passede str, 50 i højest 2 uger .. 

Og man kan jo altid smørre ærmerne op på str. 56

Anmeld

3. januar 2013

Frøken J.

M (: skriver:

Jeg tror jeg ville købe lidt og få sat byttemærker på.. Det er nok alligevel nemmere at overskue at skulle vaske en maskine eller to efter fødslen end at skulle ud at shoppe.. (:

Ikke når man har vaskekælder, hvor det ofte er svært at få en tid! Hehe

Anmeld

3. januar 2013

Frøken J.

Amanda Stage skriver:

Jeg ville helt sikkert gøre det! Jeg var selv et stort barn (4400 g!) og min kæreste vejede 3800 g. Så vi var til dels nogle store basser. Vi fik også af vide af jordemoderen at han ville veje omkring 4 kg. Til den sidste scanning (tror det var omkring uge 37) fik vi at vide han ikke vejede mere end 2750 g!! Da han kom ud på den præcise terminsdato vejede han 3050 g, så alt det str. 56 jeg havde købt, det var som et telt! Han svømmede ikke engang i det, så man kunne ikke "bare" smørre det op. Jeg har lært til næste gang at uanset hvad andre siger og uanset hvad jordemoderen siger, så stoler jeg altså en anelse mere på scanningen da det jo er det du mest kan stole på. Man kan desværre ikke regne med hvad man selv vejede og hvad ens andre børn vejer, desuden er drengebørn ofte mindre end piger. Køb noget i Bilka og Kvickly, de har fint tøj til billige penge, og børnene i den alder er jo ret ligeglad med mærker  

Jamen er egentlig enig med dine tanker - og jeg har bare selv en intuitiv fornemmelse af, at han bliver mindre Derudover tænker jeg også, at det kan have en sammenhæng med min kost. Da jeg ventede Rose spiste jeg ikke godt, tog 25 kilo på. I uger 28 havde jeg allerede taget en 13 kilos penge på. Det er anderledes denne gang. Er i uge 28 igen og har taget 7,5 på og spiser langt bedre.
Og hvad angår pris og billighed har jeg et principielt problem med mærkevarer, jeg køber det aldrig! Så generelt er jeg til føtex/kvickly/H&M/name it/brugt.

Jeg tror jeg køber lidt her i udsalget. Kan nok alligevel ikke lade være

Anmeld

3. januar 2013

M (:

Frøken J. skriver:

Ikke når man har vaskekælder, hvor det ofte er svært at få en tid! Hehe

Arg, mon ikke det burde kunne lade sig gøre? Ellers kan mormor/farmor vel lokkes til en panikvask samme dag..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.