Rose kom ud med størrelsen 4300 gram og 53 cm. Hun kunne være i et par ting str 50, men ellers var hun fint i str 56, så vi brugte ikke str 50. 56 var en smule stort, men kan jo foldes op og sådan.
Så havde tænkt mig ikke rigtig at anskaffe mig 50 til lillebror. Men men, nu er jeg 27+1, og fik i går at vide han vejer omkring 900 gram, som er lidt under normalen, så scanningsjm ville blive overrasket, hvis han kom op på samme fødselsvægt som Rose. Det ville også kræve han tog 250 gram på HVER uge fra nu af. Rose var større i uge 27+0.
Så nu tænker jeg alligevel.. Hvad nu hvis jeg får en lille en på under 4 kg? L og jeg laver ikke særlig lange børn - Jeg er ikke selv høj (bare normal høj), og L som er asiater er jo heller ikke så høj. Så måske står vi pludselig med et spædbarn, som sejler i 56.
Jeg er klar over, at butikkerne har åbent når man er født, men med Rose havde vi en hård start, og ingen af os kunne overskue at forlade hjemmet det første lange stykke tid - Og vi har alligevel ikke bil. Så vil helst undgå at skulle ud og shoppe umiddelbart efter fødslen.
Hvis i var mig, ville i så købe i str 50? Altså ikke hvad i vurderer ift hvis det var jeres egne børn, men hvis i tager de informationer jeg har givet her, ville i så?
Anmeld