Ville du købe str 50, hvis du var mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2013

Frøken J.

Mortil2tiloktober skriver:

Jeg ville vente og se hvad lillebror blev skønnet til omkring uge 35 og så tage stilling der . Jeg ville ikk selv købe i 50 . For jeg tror ofte de skønner forkert . Gjorder de eks her hun blev skønnet til 3300 blev født 40-2 og havde en vægt på 4170 fik sammen besked som dig at hun ville være mindre end storebror var hun så bestemt ikk hun var 400 g større . Selvom hun var mindre hele graviditeten igennem via deres skøn .

Det var ikke et skøn, det var en scanning Det er self. heller ikke 100% præcist, men det er ret tydeligt ud fra billeder også, at han er noget slankere end Rose var til samme scanning. Plus jeg hele tiden har haft en fornemmelse af, at han ville blive mindre end hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

SaNiNa

Nej det ville jeg ikke, hvis str 56 er for stort og vi ikke hvade overskud til at tage ud at købe det i butikkerne ville jeg nok handle på nettet.

Det gør jeg i forvejen rigtig meget

Anmeld

3. januar 2013

Frøken J.

SaNiNa skriver:

Nej det ville jeg ikke, hvis str 56 er for stort og vi ikke hvade overskud til at tage ud at købe det i butikkerne ville jeg nok handle på nettet.

Det gør jeg i forvejen rigtig meget

Men hvis det fx kun lige er i starten det passer, skal vi jo først lige have tiden til at netshoppe for derefter at vente på levering - og hvis jeg så føder en fredag.. Altså bare sat på spidsen det tror jeg ikke jeg vil vente på, især ikke når det også først skal vaskes, for vi har ikke vaskemaskine men vaskekælder

Anmeld

3. januar 2013

mortilnoahogmelina

Frøken J. skriver:

Ja

Det var ikke et skøn, det var en scanning Det er self. heller ikke 100% præcist, men det er ret tydeligt ud fra billeder også, at han er noget slankere end Rose var til samme scanning. Plus jeg hele tiden har haft en fornemmelse af, at han ville blive mindre end hende.

Ja okay . Det er møg svært så , tror nu ikk jeg ville gøre det alligevel ,

Anmeld

3. januar 2013

Nessie

Jeg ville nok ikke gøre det.
Synes det kan bruges i alt for kort tid.

Ellers skulle det højst være et par natdragter, og så ville jeg smøge det andet op.

Det er jo også lidt sødt at benene er for lange i dragterne

Anmeld

3. januar 2013

nielsen80

Frøken J. skriver:

Men hvis det fx kun lige er i starten det passer, skal vi jo først lige have tiden til at netshoppe for derefter at vente på levering - og hvis jeg så føder en fredag.. Altså bare sat på spidsen det tror jeg ikke jeg vil vente på, især ikke når det også først skal vaskes, for vi har ikke vaskemaskine men vaskekælder

Kender du måske nogle, hvor du kunne låne et par dragter i tilfælde af en lille fyr.

Vi brugte selv str 50 i en måneds tid. Vi havde lånt et par dragter, vi brugte lige efter fødsel og købte så resten på nettet efter et par dage.

Anmeld

3. januar 2013

2babygirls

Frøken J. skriver:

Rose kom ud med størrelsen 4300 gram og 53 cm. Hun kunne være i et par ting str 50, men ellers var hun fint i str 56, så vi brugte ikke str 50. 56 var en smule stort, men kan jo foldes op og sådan.

Så havde tænkt mig ikke rigtig at anskaffe mig 50 til lillebror. Men men, nu er jeg 27+1, og fik i går at vide han vejer omkring 900 gram, som er lidt under normalen, så scanningsjm ville blive overrasket, hvis han kom op på samme fødselsvægt som Rose. Det ville også kræve han tog 250 gram på HVER uge fra nu af. Rose var større i uge 27+0.

Så nu tænker jeg alligevel.. Hvad nu hvis jeg får en lille en på under 4 kg? L og jeg laver ikke særlig lange børn - Jeg er ikke selv høj (bare normal høj), og L som er asiater er jo heller ikke så høj. Så måske står vi pludselig med et spædbarn, som sejler i 56.

Jeg er klar over, at butikkerne har åbent når man er født, men med Rose havde vi en hård start, og ingen af os kunne overskue at forlade hjemmet det første lange stykke tid - Og vi har alligevel ikke bil. Så vil helst undgå at skulle ud og shoppe umiddelbart efter fødslen.

Hvis i var mig, ville i så købe i str 50? Altså ikke hvad i vurderer ift hvis det var jeres egne børn, men hvis i tager de informationer jeg har givet her, ville i så?

Jeg ville vente til du var ca i uge 32+, og så se hvad de skønner ham til der.

Anmeld

3. januar 2013

2721

Frøken J. skriver:

Rose kom ud med størrelsen 4300 gram og 53 cm. Hun kunne være i et par ting str 50, men ellers var hun fint i str 56, så vi brugte ikke str 50. 56 var en smule stort, men kan jo foldes op og sådan.

Så havde tænkt mig ikke rigtig at anskaffe mig 50 til lillebror. Men men, nu er jeg 27+1, og fik i går at vide han vejer omkring 900 gram, som er lidt under normalen, så scanningsjm ville blive overrasket, hvis han kom op på samme fødselsvægt som Rose. Det ville også kræve han tog 250 gram på HVER uge fra nu af. Rose var større i uge 27+0.

Så nu tænker jeg alligevel.. Hvad nu hvis jeg får en lille en på under 4 kg? L og jeg laver ikke særlig lange børn - Jeg er ikke selv høj (bare normal høj), og L som er asiater er jo heller ikke så høj. Så måske står vi pludselig med et spædbarn, som sejler i 56.

Jeg er klar over, at butikkerne har åbent når man er født, men med Rose havde vi en hård start, og ingen af os kunne overskue at forlade hjemmet det første lange stykke tid - Og vi har alligevel ikke bil. Så vil helst undgå at skulle ud og shoppe umiddelbart efter fødslen.

Hvis i var mig, ville i så købe i str 50? Altså ikke hvad i vurderer ift hvis det var jeres egne børn, men hvis i tager de informationer jeg har givet her, ville i så?

Ja, det ville jeg. Jeg ELSKER og sidde men den lillebitte body Charlie havde på allerførste gang pg huske på at den faktisk var lidt for stor(str.50 men størrelsen mindre var for lille)
Han blev desværre født midt i hedebølgen, så det var ikke meget tøj han fik brugt, men han brugte faktisk str 50 i ret lang tid.

Jeg ville også helst at hans tøj passede når der var gæster eller lign. Måske jeg er lidt forfængelig og sentimental

Anmeld

3. januar 2013

Mussen2

Mine unger har været helt gennemsnitlige på omkring de 3500 og 51 cm og jeg har ikke købt str. 50. Som du selv siger, så kan str 56 smøges op og i værste fald tørretumbles, så det nærmer sig en str. 50

Anmeld

3. januar 2013

Fenja09

Frøken J. skriver:

Jeg ville helt sikkert købe lidt - eller har i ikke noget neutralt tøj fra Rose som kan genbruges? Ville ikke satse og stå uden noget tøj bettemanden kan passe.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.