1 cm åben... fødsel hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg hepper på i morgen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2012

-Sigrid-

VNB skriver:

tak for dit svar  

uha jeg håber at der er noget igang så. 

ved min sidste fødsel var jeg 4 cm åben da vi kom til sygehuset og havde ikke haft plukveer inden, så der er lidt anderledes denne her gang.. 

er ikke sikker på om min slimprop er gået.. har dog meget tykt udflåd.. 

Min slimprop gik over flere dage, så den del kan helt sikkert være et tegn

Mht åbenhed - jeg ved det ikke, kom ind efter vandafgang og 1½ times veer og var 7 cm åben

Anmeld

21. december 2012

M (:

VNB skriver:

hehe ja vi håber også rigtig meget på at det er fordi han bare VIL nå at være med til jul  

kan dog google mig frem til at det er meget forskelligt hvor lang tid der går fra folk er 1 cm åben til de når de 3-4 stykker som man skal være for at være i fødsel... 

kan dog tydeligt mærke at der foregår et eller andet dernede... så er spørgsmålet bare for længe den optakt vil vare 

Ja, og nytår ikke mindst!

Uha, håber han kommer i løbet af dagen - du må da lige holde mig opdateret!

Anmeld

21. december 2012

Krussedulle

VNB skriver:

Jeg er gravid i uge 39.

Fik idag kørt en strimmel grundet mavekramper. Jordemoderen kunne se at jeg havde "regelmæssige" plukveer med ca 9 mins mellemrum, hun ville derfor gerne undersøge mig indvendigt. 

derefter kunne hun så fortælle at jeg var 1 cm åben og kun havde lige knap 1 cm livmoderhals tilbage. 

men hun kunne jo desværre ikke sige noget om hvor lang tid der vil gå før jeg går i fødsel... det tyder dog på at min krop er godt igang med at forberede sig. 

Er der mon nogen herinde der har erfarringer de vil dele ang. hvor lang tid der gik fra i var 1 cm åben til i var i fødsel?? 

Jeg var 2 cm åben og havde 1/2 cm livmoderhals tilbage, fødte under 24 timer senere

Efter den indvendige undersøgelse (min slimprop var i øvrigt gået før undersøgelsen), fik jeg nogle kraftigere plukveer på vej hjem i bussen..

De må have åbnet mig endnu mere, for da jeg først mærkede de regelmæssige veer, gik der en time, og så følte jeg en let pressen bagtil!

Håber der snart sker noget!!!

Anmeld

21. december 2012

Muhmi

Halloooo... Kan du så komme igang du

Anmeld

21. december 2012

VNB

giver lige jer allesammen et fælles svar  

det gik godt hos jordemoderen idag. Bebsi blev skønnet til 3300 g, og han står fast med hovedet  

hun var dog rimeligt meget forsinket i sin tidsplan, og der var derfor ikke tid til at jeg blev mærket indvendigt...  

og ja, derfor turde hun jo af gode grunde ikke udtale sig om hvornår jeg går i fødsel.. hun sagde dog at man som 2. gangs gravid sagtens kunne gå i noget tid og være 1-2 cm åben, men at det selvfølglig var et godt tegn, og hun ville ikke tro at jeg kom til at gå over tid så håber hun får ret 

men jeg har ikke rigtig mærket mere idag.. ingen veer endnu. kun de der trælse plukveer og så murren i underlivet... det trykker dog ret godt til i hele mit bækken og jeg kan mærke at bebse er sunket længere ned. 

meeeen tror nok ikke på en fødsel hverken idag eller imorgen  desværre!! 

tak for alle jeres svar 

Anmeld

21. december 2012

M (:

Muhmi skriver:

Mon der er gang i noget?  

Anmeld

21. december 2012

VNB

Muhmi skriver:

hehe ja jeg ville MEGET gerne!!! 

men nu har ham den bette da vist fået kolde fødder igen.... 

Anmeld

21. december 2012

M (:

VNB skriver:

giver lige jer allesammen et fælles svar  

det gik godt hos jordemoderen idag. Bebsi blev skønnet til 3300 g, og han står fast med hovedet  

hun var dog rimeligt meget forsinket i sin tidsplan, og der var derfor ikke tid til at jeg blev mærket indvendigt...  

og ja, derfor turde hun jo af gode grunde ikke udtale sig om hvornår jeg går i fødsel.. hun sagde dog at man som 2. gangs gravid sagtens kunne gå i noget tid og være 1-2 cm åben, men at det selvfølglig var et godt tegn, og hun ville ikke tro at jeg kom til at gå over tid så håber hun får ret 

men jeg har ikke rigtig mærket mere idag.. ingen veer endnu. kun de der trælse plukveer og så murren i underlivet... det trykker dog ret godt til i hele mit bækken og jeg kan mærke at bebse er sunket længere ned. 

meeeen tror nok ikke på en fødsel hverken idag eller imorgen  desværre!! 

tak for alle jeres svar 

Øøøøøv, håbede lige der var ved at ske noget, når nu du ikke havde svaret i en del timer

Anmeld

21. december 2012

VNB

Øøøøøv, håbede lige der var ved at ske noget, når nu du ikke havde svaret i en del timer

hihi ja jeg tænkte nok at i snart blev "nervøse" men vi har haft mega travlt idag.. Jordemorder, julegaver og besøg indtil nu her... 

så har slet ikke haft tid til at komme på og give en update. 

jeg synes dog at den der "mens-murren-agtig" følelse er begyndt at være der mere eller mindre hele tiden, og den mindes jeg også at jeg havde dagene op til viktors fødsel. Så håber det er et godt tegn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.