1 cm åben... fødsel hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31.246 visninger
137 svar
1 synes godt om
20. december 2012

VNB

Jeg er gravid i uge 39.

Fik idag kørt en strimmel grundet mavekramper. Jordemoderen kunne se at jeg havde "regelmæssige" plukveer med ca 9 mins mellemrum, hun ville derfor gerne undersøge mig indvendigt. 

derefter kunne hun så fortælle at jeg var 1 cm åben og kun havde lige knap 1 cm livmoderhals tilbage. 

men hun kunne jo desværre ikke sige noget om hvor lang tid der vil gå før jeg går i fødsel... det tyder dog på at min krop er godt igang med at forberede sig. 

Er der mon nogen herinde der har erfarringer de vil dele ang. hvor lang tid der gik fra i var 1 cm åben til i var i fødsel?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2012

Guldimaven

Jeg havde regelmæssige plukveer, 2 dage før jeg fødte.. Altså havde jeg regelmæssige plukveer mandag og tirsdag.. Slimproppen går Onsdag og jeg føder Torsdag.

Anmeld

20. december 2012

VNB

Jeg havde regelmæssige plukveer, 2 dage før jeg fødte.. Altså havde jeg regelmæssige plukveer mandag og tirsdag.. Slimproppen går Onsdag og jeg føder Torsdag.

tak for dit svar  

uha jeg håber at der er noget igang så. 

ved min sidste fødsel var jeg 4 cm åben da vi kom til sygehuset og havde ikke haft plukveer inden, så der er lidt anderledes denne her gang.. 

er ikke sikker på om min slimprop er gået.. har dog meget tykt udflåd.. 

Anmeld

20. december 2012

B&J

uhhhh hvor er det spænde håber der snart sker noget når din krop er ved at gå igang stille og roligt

Anmeld

20. december 2012

Guldimaven

VNB skriver:

tak for dit svar  

uha jeg håber at der er noget igang så. 

ved min sidste fødsel var jeg 4 cm åben da vi kom til sygehuset og havde ikke haft plukveer inden, så der er lidt anderledes denne her gang.. 

er ikke sikker på om min slimprop er gået.. har dog meget tykt udflåd.. 

Så havde du sikkert en hurtig fødsel sidst.  Jeg var også 3 cm åben da jeg kom på sygehuset, og fødte på 4 timer..

Men ja, det er lidt spændende.. Jeg tror på at du føder inden længe!  Jeg tror jeg vil gætte på Mandag.

Anmeld

20. december 2012

onlyme

VNB skriver:

Jeg er gravid i uge 39.

Fik idag kørt en strimmel grundet mavekramper. Jordemoderen kunne se at jeg havde "regelmæssige" plukveer med ca 9 mins mellemrum, hun ville derfor gerne undersøge mig indvendigt. 

derefter kunne hun så fortælle at jeg var 1 cm åben og kun havde lige knap 1 cm livmoderhals tilbage. 

men hun kunne jo desværre ikke sige noget om hvor lang tid der vil gå før jeg går i fødsel... det tyder dog på at min krop er godt igang med at forberede sig. 

Er der mon nogen herinde der har erfarringer de vil dele ang. hvor lang tid der gik fra i var 1 cm åben til i var i fødsel?? 

Jeg fødte omkring samme tid med min datter,. Men jeg havde dog 1½ cm livmoderhals og var 4 cm åben,. Det tog knap 4 timer før bebs var ude
Men jeg fik også en stikpille 14 timer inden fødslen,.
Men jeg tror det er meget meget meget forskelligt fra person til person
Men held og lykke med det,
Det er så spændende,.

Anmeld

20. december 2012

VNB

B&J skriver:

uhhhh hvor er det spænde håber der snart sker noget når din krop er ved at gå igang stille og roligt

ja det er da rigtig spændende!  

jeg har stadig plukkeveerne, men synes ikke de er så regelmæssige mere...  

så nu må vi se.. der kan sikkert sagtens gå flere dage endnu! blev bare lige så glad da hun sagde at jeg var igang med at åben mig 

Anmeld

20. december 2012

B&J

VNB skriver:

ja det er da rigtig spændende!  

jeg har stadig plukkeveerne, men synes ikke de er så regelmæssige mere...  

så nu må vi se.. der kan sikkert sagtens gå flere dage endnu! blev bare lige så glad da hun sagde at jeg var igang med at åben mig 

så er det bare igang så du ikke går istå ej du skal have en god natsvøn håber jeg så du kan være klar til imorgen hvis det skulle gå mere igang som jeg håber

Anmeld

20. december 2012

VNB

Guldimaven skriver:

Så havde du sikkert en hurtig fødsel sidst.  Jeg var også 3 cm åben da jeg kom på sygehuset, og fødte på 4 timer..

Men ja, det er lidt spændende.. Jeg tror på at du føder inden længe!  Jeg tror jeg vil gætte på Mandag.

ja sidste gang gik det ret hurtigt. 6 timer i alt. Og det var bare en drømmefødsel

Men jeg aner jo selvfølgelig ikke om jeg også dengang rent faktisk gik rundt og var 1 cm eller mere åben i nogle dage op til fødslen... fik det jo ikke tjekket. 

det var rent  tilfældigt at det blev "opdaget" idag 

haha mandag alligevel siger du... juleaften - ja hvorfor ikke  

Anmeld

20. december 2012

_-Kathrine-_

Ihhhhhhh hvor er det spændende og eeeeeej hvor snyd hvis du føder før mig :-)
Har du ellers nogen tegn?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.