1 cm åben... fødsel hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2012

morethanperfect

VNB skriver:

Jeg er gravid i uge 39.

Fik idag kørt en strimmel grundet mavekramper. Jordemoderen kunne se at jeg havde "regelmæssige" plukveer med ca 9 mins mellemrum, hun ville derfor gerne undersøge mig indvendigt. 

derefter kunne hun så fortælle at jeg var 1 cm åben og kun havde lige knap 1 cm livmoderhals tilbage. 

men hun kunne jo desværre ikke sige noget om hvor lang tid der vil gå før jeg går i fødsel... det tyder dog på at min krop er godt igang med at forberede sig. 

Er der mon nogen herinde der har erfarringer de vil dele ang. hvor lang tid der gik fra i var 1 cm åben til i var i fødsel?? 

Kan desværre ikke hjælpe dig , men  for der sker noget
Det ville da være en dejlig julegave !! 

Jeg var jo 6 cm åben da jeg fik veer og der fødte jeg jo 4 timer senere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2012

VNB

Sakris skriver:

Uhhhh hvor spændende... Glæder mig så meget til at se endnu en lille smuk dreng fra jer 

årh tak søde 

jeg glæder mig også bare helt vildt! håber sådan på at der snart går rigtig gang i nogle veer!!! 

Anmeld

20. december 2012

Guldimaven

VNB skriver:

hehe nå det havde du lige svedt ud??  jeg kan sagtens huske hvordan ammehjernen kunne gøre en helt senil nogle gange... 

Ja, det er frygteligt.. Og kiggede endda på datoen..  Ja ja, sådan kan det gå.

Anmeld

20. december 2012

VNB

morethanperfect skriver:

Kan desværre ikke hjælpe dig , men  for der sker noget
Det ville da være en dejlig julegave !! 

Jeg var jo 6 cm åben da jeg fik veer og der fødte jeg jo 4 timer senere

tak søde

jamen sådan var min første fødsel også næsten.. var 4 cm åben ved ankomst til sygehuset og Viktor lå på min mave ca 6 timer senere  

men vi ved jo ikke heller om jeg i virkeligheden havde været lidt åbnet op nogle dage i forvejen  

jeg håber at han vælger at ville ud i weekenden!! men ellers må vi jo væbne os med tålmodighed 

Anmeld

20. december 2012

VIPpigen

VNB skriver:

hehe måske man skulle poppe en flaske vin så 

men altså, der gik et døgn ca ved dig så? 

jeg havde lige knap 1 cm livmoder hals tilbage. hun sagde den var meget blød, og hun kunne lige præcis mærke bebses hovede når hun pressede godt til... 

håber sådan på at jeg kan være så heldig at føde her i weekenden!! 

Jeg blev undersøgt kl 18 onsdag aften, og kl 7 torsdag morgen var jeg 4 cm og dermed i aktiv fødsel. Havde så også haft lette veer hele natten, og havde fået et skud smertestillende, for at få noget søvn og samle kræfter til en evt fødsel. Så lidt over 12 timer fra " arr, det kan gå i sig selv" til " tillykke du skal være mor I DAG"  og så de sidste 6 cm tog jeg på 3 timer.....

Men 12 timer. Så hvis der ikke sker noget i nat glæder jeg mig til Update fra jm i morgen 

Anmeld

20. december 2012

VNB

Guldimaven skriver:

Ja, det er frygteligt.. Og kiggede endda på datoen..  Ja ja, sådan kan det gå.

bare rolig, det går over igen. sådan da  

Anmeld

20. december 2012

Guldimaven

VNB skriver:

bare rolig, det går over igen. sådan da  

Åh, det er jeg glad for at hører.. Ellers overlever jeg da aldrig at starte op efter barsel igen..

Anmeld

20. december 2012

VNB

VIPpigen skriver:

Jeg blev undersøgt kl 18 onsdag aften, og kl 7 torsdag morgen var jeg 4 cm og dermed i aktiv fødsel. Havde så også haft lette veer hele natten, og havde fået et skud smertestillende, for at få noget søvn og samle kræfter til en evt fødsel. Så lidt over 12 timer fra " arr, det kan gå i sig selv" til " tillykke du skal være mor I DAG"  og så de sidste 6 cm tog jeg på 3 timer.....

Men 12 timer. Så hvis der ikke sker noget i nat glæder jeg mig til Update fra jm i morgen 

ej ja det gik da ret stækt så! 

håber jeg er lige så heldig!! 

men forventer nok lidt at der går nogle dage endnu... så kan jeg jo altid blive positivt overrasket  

vil prøve at få sovet lidt nu her, og så må vi se hvordan det står til imorgen. måske kan jeg lokke min jordemoder til at mærke om der skulle være sket mere "down there" 

Anmeld

20. december 2012

Mutti2B

VNB skriver:

ej nej nej... det må du ikke sige?! 

var du også anden gangs fødende? 

Nej jeg var 1. Gangs

Anmeld

20. december 2012

VNB

Mutti2B skriver:

Nej jeg var 1. Gangs

okay. ved ikke om det har noget at sige nemlig  

men jeg må jo bare væbne mig med tålmodighed, og se tiden an. 

Håber dog virkelig ikke at jeg skal gå rundt med de her plukkeveer i flere uger endnu 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.