1 cm åben... fødsel hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2012

mor2011_

VNB skriver:

Jeg er gravid i uge 39.

Fik idag kørt en strimmel grundet mavekramper. Jordemoderen kunne se at jeg havde "regelmæssige" plukveer med ca 9 mins mellemrum, hun ville derfor gerne undersøge mig indvendigt. 

derefter kunne hun så fortælle at jeg var 1 cm åben og kun havde lige knap 1 cm livmoderhals tilbage. 

men hun kunne jo desværre ikke sige noget om hvor lang tid der vil gå før jeg går i fødsel... det tyder dog på at min krop er godt igang med at forberede sig. 

Er der mon nogen herinde der har erfarringer de vil dele ang. hvor lang tid der gik fra i var 1 cm åben til i var i fødsel?? 

det gik ca 45 min fra jeg var 1 cm åben til jeg har haft baby på min mave..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2012

VNB

_-Kathrine-_ skriver:

Du må igang med rengøring, så der kan sættes lidt skub i tingene :-)
Jeg har den ondeste tyngdefornemmelse og kan bare mærke hvordan han fylder det hele nu... Var ved jordemoder idag og hun ville slet ikke give mig en ny tid, for ud fra hvad jeg fortalte ville jeg slet ikke få brug for den :-)
Men lur mig om vi ikke ligger der mandag aften begge 2 :-)

hehe ja jeg burde nok gå en lang tur eller gøre hovedrent.. orker det bare ikke 

ej hvor spændende med dig også! så er det da også bare et spørgsmål om tid

vi skal også til det planlagte uge 39 jordemoder-besøg imorgen hos vores faste jordemoder. 

er spædt på hvad hun siger. og hvilken vægt hun skønner bebsi til  

hende jordmoderen på sygehuset idag sagde 3000g. men jeg tror altså at han er lidt større end det... 

Anmeld

20. december 2012

VIPpigen

Uhh... Spændende...

jeg tæller vel ikke helt med. Men altså jeg havde ingen livmoderhals, og var åbent 1 1/2 cm, da jeg blev undersøgt den 3 november. Svaret fra jm og bagvagt var... "Tag hjem og del en øl eller et glas vin med din mand. Du kan føde i morgen, om 3 uger, om 5 uger, eller vi kan sætte dig i gang om 7 uger"

Lilje valgte så at komme "i morgen".

Men nøj hvor jeg håber han snart kommer ud ham lillebror... Jeg vil da se ham

Anmeld

20. december 2012

Guldimaven

VNB skriver:

ja sidste gang gik det ret hurtigt. 6 timer i alt. Og det var bare en drømmefødsel

Men jeg aner jo selvfølgelig ikke om jeg også dengang rent faktisk gik rundt og var 1 cm eller mere åben i nogle dage op til fødslen... fik det jo ikke tjekket. 

det var rent  tilfældigt at det blev "opdaget" idag 

haha mandag alligevel siger du... juleaften - ja hvorfor ikke  

Gud, jeg havde da lige glemt det var juleaften!!  hahah AMMEHJERNE...  Ja mandag!  Jamen så  jeg for endnu en drømme fødsel!

Anmeld

20. december 2012

VNB

M (: skriver:

Uha, spændende om han vælger at komme i løbet af weekenden - den lille mand vil jo nødigt glippe sin første jul

hehe ja vi håber også rigtig meget på at det er fordi han bare VIL nå at være med til jul  

kan dog google mig frem til at det er meget forskelligt hvor lang tid der går fra folk er 1 cm åben til de når de 3-4 stykker som man skal være for at være i fødsel... 

kan dog tydeligt mærke at der foregår et eller andet dernede... så er spørgsmålet bare for længe den optakt vil vare 

Anmeld

20. december 2012

VNB

onlyme skriver:

Krydser også og sender lige en ordenlig omgang ve støv,.

mange tak 

Anmeld

20. december 2012

VNB

mor2011_ skriver:

det gik ca 45 min fra jeg var 1 cm åben til jeg har haft baby på min mave..

wow  virkelig! 

sindsygt... det må godt nok have gjort ondt? 

jamen så kan det jo både gå VILDT hurtigt fra nu af, eller langsomt.. 

Anmeld

20. december 2012

VNB

VIPpigen skriver:

Uhh... Spændende...

jeg tæller vel ikke helt med. Men altså jeg havde ingen livmoderhals, og var åbent 1 1/2 cm, da jeg blev undersøgt den 3 november. Svaret fra jm og bagvagt var... "Tag hjem og del en øl eller et glas vin med din mand. Du kan føde i morgen, om 3 uger, om 5 uger, eller vi kan sætte dig i gang om 7 uger"

Lilje valgte så at komme "i morgen".

Men nøj hvor jeg håber han snart kommer ud ham lillebror... Jeg vil da se ham

hehe måske man skulle poppe en flaske vin så 

men altså, der gik et døgn ca ved dig så? 

jeg havde lige knap 1 cm livmoder hals tilbage. hun sagde den var meget blød, og hun kunne lige præcis mærke bebses hovede når hun pressede godt til... 

håber sådan på at jeg kan være så heldig at føde her i weekenden!! 

Anmeld

20. december 2012

Sakris

Uhhhh hvor spændende... Glæder mig så meget til at se endnu en lille smuk dreng fra jer 

Anmeld

20. december 2012

VNB

Guldimaven skriver:

Gud, jeg havde da lige glemt det var juleaften!!  hahah AMMEHJERNE...  Ja mandag!  Jamen så  jeg for endnu en drømme fødsel!

hehe nå det havde du lige svedt ud??  jeg kan sagtens huske hvordan ammehjernen kunne gøre en helt senil nogle gange... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.