Lady Marion <3 skriver:
Ja nu har jeg googlet som en gal og kan intet finde
jeg arbejdede på en afd på Hillerød hospital og fik undervisning i forstoppelse og midler mod forstoppelse .. Der spurgte jeg direkte farmakonomen om movicol hørte under de vanedannende aff. midler da jeg selv har indtaget rigelige mængder af det ,, Det sagde hun at de gjorde , de var ikke en pind bedre
Har hørt man skal ha mere og mere movicol hvis du drikker det fast fodi virkningen ophører også
Ved så ik om det passer 
Måske handler det i virkeligheden om at det er to forskellige ting der behandles for.
Min søn har ingen problemer med tarmene. Hans problem var "psykisk", og derfor var det vigtigt at hans afføring blev så lind at han kunne komme af med koblingen mellem smerter etc og det at have afføring. Det var netop en risiko at han kunne få problemer med tarmene, hvis vi ikke fik det behandlet.
Hvis det istedet handler om selve tarmene, er det måske ikke en god idé at behandle med Movicol ...
Vores sygeplejerske på Skejby sagde faktisk at det kunne være en god idé at holde det hemmeligt at vi gav vores søn afføringsmidler, fordi der er så mange holdninger og fordomme om dette emne, som man ikke kan bruge til noget som helst når man, som os, står med et barn hvor der bare SKAL hul igennem. Og jeg kan faktisk give hende ret, for i forbindelse med at vi skulle have vores henvisning til Skejby, kom jeg igennem en snak med en lægesekretær, der ikke kunne understrege nok at jeg ikke var en god mor, når jeg gav mit barn afføringsmidler 
Har du nogensinde haft kontakt til nogle "rigtige" eksperter omkring din forstoppelse?
Anmeld