Tabu emne :D Forstoppelse !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2012

VIPpigen

Hvis/når min mave går i stå, så spiser jeg gerne to kiwier til morgenmad. Så går der ikke andet en max 2 dage, så er den på rette spor.

jeg har prøvet husk, movicol, og meget andet, men kun kiwi, og svesker virker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2012

Lady Marion <3

Pikku Myy skriver:

Det vil jeg også rigtig gerne se.

Som jeg forstod det ude på Skejby (hvor vi fik hjælp da min søn havde forstoppelse), er Movicol et makromolekyle, der trækker vand ind i tarmen ved sin blotte tilstedeværelse, og derved gør afføringen blødere. Det har altså ikke nogen indvirkning på tarmens peristaltik. Sygeplejersken fortalte os at det var påvist at der ikke var nogen negativ effekt i op til 3 år - men det er jo så det du mener er modbevist ...

Udover det sagde de at det, ligegyldigt hvad, var langt værre for tarmene at have forstoppelse, end det var at tage afføringsmidler i en periode, og den er jeg nok tilbøjelig til at tro på lige gyldigt hvad

Ja nu har jeg googlet som en gal og kan intet finde   jeg arbejdede på en afd på Hillerød hospital og fik undervisning i forstoppelse og midler mod forstoppelse .. Der spurgte jeg direkte farmakonomen om movicol hørte under de vanedannende aff. midler da jeg selv har indtaget rigelige mængder af det ,, Det sagde hun at de gjorde , de var ikke en pind bedre   Har hørt man skal ha mere og mere movicol hvis du drikker det fast fodi virkningen ophører også   Ved så ik om det passer

Anmeld

18. december 2012

Lady Marion <3

VIPpigen skriver:

Hvis/når min mave går i stå, så spiser jeg gerne to kiwier til morgenmad. Så går der ikke andet en max 2 dage, så er den på rette spor.

jeg har prøvet husk, movicol, og meget andet, men kun kiwi, og svesker virker

Kiwi kunne jeg sagtens leve med  og så de tilmed sunde

Anmeld

18. december 2012

VIPpigen

Lady Marion <3 skriver:

Kiwi kunne jeg sagtens leve med  og så de tilmed sunde

Præcis... Svesker er kun hvis den er helt gal... Hader svesker

men kiwi, det får både banditten herhjemme, og jeg selv når maven går i stå. Og ellers ananas frisk, og med stokken i midten, det funker også her

Anmeld

18. december 2012

4xGreve

Lady Marion <3 skriver:

Det er jo et kæmpe problem for specielt piger/kvinder   Lider i af kronisk forstoppelse ??   Jeg gør og det er en KÆMPE belastning .. Hvad gør i ??  Jeg drikker masser vand , motionerer og spiser groft og grønt

Jeg gør og forsøger at spise sundt og groft( har dog en trang til de søde sager som jeg efter jul skal finde en måde at ligge på hylden - hvordan ved jeg ikke??), er ikke så godt til at drikke da jeg døjer med mange smerter i blæren efter de har lavet et snit i den ved AKS også spiser jeg self. frugt og grønt og er fysisk aktiv ogg hvis det går helt galt hjælper jeg det på vej med magnesia (staves).

Anmeld

18. december 2012

modesty

Lady Marion <3 skriver:

Det ville da helt sikkert være forsøget værd   mon man kan starte med at trappe ned ?

Du kan trappe ned for din egen skyld hvis det er svært at tage en kold tyrker, men jeg tror ikke at du får den helt store effekt medmindre du stopper. 

Anmeld

19. december 2012

ano14316

Lady Marion <3 skriver:

Dåsemajs ??  Ha ha det har jeg aldrig hørt før , men elsker majs så det vil ikke blive et problem

prøv det.. hehe.. man kan ikke fordøje majs, så de kommer lige igennem, og giver derfor en løs afføring, plus at de passere hurtigt igennem systemet.. 

Anmeld

19. december 2012

Pikku Myy

Lady Marion <3 skriver:

Ja nu har jeg googlet som en gal og kan intet finde   jeg arbejdede på en afd på Hillerød hospital og fik undervisning i forstoppelse og midler mod forstoppelse .. Der spurgte jeg direkte farmakonomen om movicol hørte under de vanedannende aff. midler da jeg selv har indtaget rigelige mængder af det ,, Det sagde hun at de gjorde , de var ikke en pind bedre   Har hørt man skal ha mere og mere movicol hvis du drikker det fast fodi virkningen ophører også   Ved så ik om det passer

Måske handler det i virkeligheden om at det er to forskellige ting der behandles for.

Min søn har ingen problemer med tarmene. Hans problem var "psykisk", og derfor var det vigtigt at hans afføring blev så lind at han kunne komme af med koblingen mellem smerter etc og det at have afføring. Det var netop en risiko at han kunne få problemer med tarmene, hvis vi ikke fik det behandlet.

Hvis det istedet handler om selve tarmene, er det måske ikke en god idé at behandle med Movicol ...

Vores sygeplejerske på Skejby sagde faktisk at det kunne være en god idé at holde det hemmeligt at vi gav vores søn afføringsmidler, fordi der er så mange holdninger og fordomme om dette emne, som man ikke kan bruge til noget som helst når man, som os, står med et barn hvor der bare SKAL hul igennem. Og jeg kan faktisk give hende ret, for i forbindelse med at vi skulle have vores henvisning til Skejby, kom jeg igennem en snak med en lægesekretær, der ikke kunne understrege nok at jeg ikke var en god mor, når jeg gav mit barn afføringsmidler

Har du nogensinde haft kontakt til nogle "rigtige" eksperter omkring din forstoppelse?

Anmeld

19. december 2012

Lady Marion <3

Pikku Myy skriver:

Måske handler det i virkeligheden om at det er to forskellige ting der behandles for.

Min søn har ingen problemer med tarmene. Hans problem var "psykisk", og derfor var det vigtigt at hans afføring blev så lind at han kunne komme af med koblingen mellem smerter etc og det at have afføring. Det var netop en risiko at han kunne få problemer med tarmene, hvis vi ikke fik det behandlet.

Hvis det istedet handler om selve tarmene, er det måske ikke en god idé at behandle med Movicol ...

Vores sygeplejerske på Skejby sagde faktisk at det kunne være en god idé at holde det hemmeligt at vi gav vores søn afføringsmidler, fordi der er så mange holdninger og fordomme om dette emne, som man ikke kan bruge til noget som helst når man, som os, står med et barn hvor der bare SKAL hul igennem. Og jeg kan faktisk give hende ret, for i forbindelse med at vi skulle have vores henvisning til Skejby, kom jeg igennem en snak med en lægesekretær, der ikke kunne understrege nok at jeg ikke var en god mor, når jeg gav mit barn afføringsmidler

Har du nogensinde haft kontakt til nogle "rigtige" eksperter omkring din forstoppelse?

Måske har du ret

Føj for en oplevelse   det kan sgu da være en nødvendighed , mange børn får et kæmpe proble omkring afføring lige i den periode hvor de er ved at blive renlige .. Nej har aldrig været ved en rigtig ekspert , min læge snakkede om endoskopi , den er jeg ikke helt frisk på

Anmeld

19. december 2012

Lone Jakobsen

Lady Marion <3 skriver:

Måske har du ret

Føj for en oplevelse   det kan sgu da være en nødvendighed , mange børn får et kæmpe proble omkring afføring lige i den periode hvor de er ved at blive renlige .. Nej har aldrig været ved en rigtig ekspert , min læge snakkede om endoskopi , den er jeg ikke helt frisk på

synes ikke du skal være så bekymret for den undersøgelse.... jeg har prøvet den, og det er ikke så slemt som det lyder.

jeg døjer selv med irritabel tyktam, så kender til flere af de ting du beskriver. ved mig er det dog altid diare der er problemet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.