Tabu emne :D Forstoppelse !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2012

Lady Marion <3

Dinna88 skriver:

Altså, jo det er jo det man siger, fordi fibrene holder på væsken, så der ikke opstår forstoppelse.

Men jeg har været ved læge TO gange med min mave, fordi den er så uforudsigelig. Og jeg har næsten ondt altid, somehow. Der snakkede min læge om for mange fibre, da jeg spiser UTROLIGT mange. Havregrød til morgen, grov pasta, udelukkende groft brød (og meget af det). 

Jeg fandt denne http://dagenssundhed.dk/brevkasse/aff%C3%B8ringsproblemer/forstoppelse-5 som da giver lidt info. Men jeg ville altså snakke med lægen. Det kan jo både være fysisk, men det kan jo også være psykisk!

Okay   jeg tror det er psysisk , har holdt mig i alt for mange år , så nu kan jeg slet ikke   Ja skal også have fat i ham nu her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2012

Dinna88

Lady Marion <3 skriver:

Okay   jeg tror det er psysisk , har holdt mig i alt for mange år , så nu kan jeg slet ikke   Ja skal også have fat i ham nu her

Nååå - så lyder det jo som om, at det kunne blive en længere proces. Ens mave kommer jo som regel ind i rutiner, og det er jo nok det den er præget af. 

Jeg har en veninde der ikke kan tisse, selvom hun skal, hvis ikke hun er i vante omgivelser. Hun kan føle, at hun er ved at SPRÆNGE, men sætter hun sig på et offentligt toilet, så sker der INTET. 

Det kan jo være psykisk på samme måde for dig.

Du har ikke stress, eller anden psykisk sygdom, som måske sætter sig i maven? 

Anmeld

18. december 2012

Lady Marion <3

Dinna88 skriver:

Nååå - så lyder det jo som om, at det kunne blive en længere proces. Ens mave kommer jo som regel ind i rutiner, og det er jo nok det den er præget af. 

Jeg har en veninde der ikke kan tisse, selvom hun skal, hvis ikke hun er i vante omgivelser. Hun kan føle, at hun er ved at SPRÆNGE, men sætter hun sig på et offentligt toilet, så sker der INTET. 

Det kan jo være psykisk på samme måde for dig.

Du har ikke stress, eller anden psykisk sygdom, som måske sætter sig i maven? 

Gud hvor forfærdeligt hun har det sådan  Nej jeg fejler intet psysisk , ikke stresset og tror heller ikke jeg fejler noget fysisk ..  Møg besværligt det ikke bare kan fungere ..

Anmeld

18. december 2012

Lady Marion <3

modesty skriver:

Yes! Drop kartofler, pasta, ris og kornprodukter totalt i en periode på mindst et par uger. Spis masser af grønt, mange kålprodukter, drik masser af vand. Lidt kød er fint, helst fedtfattigt som fisk og kylling.

Seriøst - giv det en chance! Og hvis det virker, kan du jo stille og roligt trappe op med stivelsesprodukterne og se om ikke du kan klare lidt.

Det ville da helt sikkert være forsøget værd   mon man kan starte med at trappe ned ?

Anmeld

18. december 2012

Dinna88

Lady Marion <3 skriver:

Gud hvor forfærdeligt hun har det sådan  Nej jeg fejler intet psysisk , ikke stresset og tror heller ikke jeg fejler noget fysisk ..  Møg besværligt det ikke bare kan fungere ..

Ja, det er rigtig synd. Tænk på hvor ondt i maven man kan få - ja, det ved du jo så fra forstoppelse 

Det er godt nok underligt - men godt, at du jo ikke fejler noget!  

Anmeld

18. december 2012

ano14316

en god portion dåsemajs er godt til at løsne afføringen.. 

Anmeld

18. december 2012

debbie19

Lady Marion <3 skriver:

Jo desværre indvirker movicol på tarmen , det er ikke bedre end andre aff. midler , Har lige modtaget undervisning omkring det på den afd. jeg arbejdede på .. Det gør så tarmen til sidst ikke kan arbejde uden ..   Årh mit problem opstod for flere år siden også på grund af at jeg holder mig ,, har utroligt svært ved at komme af med noget hvis jeg er ude eller manden er hjemme

Jeg har altid fået afvide på syghuset og apoteket at movicolv ikke gør nogen skade da det eneste den gør er at binde vandet så afføringen bliver letter af komme af med?

Anmeld

18. december 2012

Lady Marion <3

Dinna88 skriver:

Ja, det er rigtig synd. Tænk på hvor ondt i maven man kan få - ja, det ved du jo så fra forstoppelse 

Det er godt nok underligt - men godt, at du jo ikke fejler noget!  

Du har smerter skriver du ?? Har du fået undersøgt din tarm ??

Måske vi har irritabel tyktarm

Anmeld

18. december 2012

Lady Marion <3

debbie19 skriver:

Jeg har altid fået afvide på syghuset og apoteket at movicolv ikke gør nogen skade da det eneste den gør er at binde vandet så afføringen bliver letter af komme af med?

Ja det troede man også , ser lige om jeg kan finde noget dokumentation

Anmeld

18. december 2012

Tulle28

Komælk kan også være synderen... Man tror jo det viser sig ved opkast og diarre, men kan faktisk også vise sig ved forstoppelse...

http://komaelk.dk/fileadmin/user_upload/pdf/H_1.pd f

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.