Tabu emne :D Forstoppelse !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2012

modesty

Det er jo et kæmpe problem for specielt piger/kvinder   Lider i af kronisk forstoppelse ??   Jeg gør og det er en KÆMPE belastning .. Hvad gør i ??  Jeg drikker masser vand , motionerer og spiser groft og grønt

Du skal i hvert fald droppe al stivelse fra din kost hvis du ikke allerede har gjort det. 

Derudover ville jeg også forsøge mig med probiotic mælkesyrebakterier som opretholder tarmens naturlige bakterieflora. 

http://www.naturoghelse.dk/shop/nds-probiotic-classic-2694p.html

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2012

Lady Marion <3

debbie19 skriver:

jeg har alle dage døjet med forstoppelse.

jeg tager dagligt movicolv. og ikke altid det virker. 

jeg spiser groft drikker masser af væske. men alligevel sker det

nogen ting der dog forværre er

mandler med skald.

popcorn(elsker popcorn )

kerner

bananer.

så de ting spiser jeg måske max 1-2 gange om mdr, 

Movicol har jeg været på 1 måned , min læge ville se om min tarm kunne peppes op til at køre hurtigere , det lykkedes ikke rigtigt og det jo ik så godt bare at bruge Movicol for altid , tarmen bliver doven

Det er møg irriterende , tager du Movicol hver dag ? Hvor længe har du gjort det ?

Anmeld

18. december 2012

Lady Marion <3

Dinna88 skriver:

Hm. Jeg gør så ikke, men jeg har en mave der aldrig er forudsigelig.

Nu har du jo nok prøvet det meste, men Husk lægemidlet kan være super effektivt. Har du prøvet det?

Har du overvejet, om du får  for mange fibre? Det giver nemt forstoppelse. 

Kan man få forstoppelse af for mange fibre ??  Giver det ikke bare tynd mave ?

Anmeld

18. december 2012

Lady Marion <3

modesty skriver:

Du skal i hvert fald droppe al stivelse fra din kost hvis du ikke allerede har gjort det. 

Derudover ville jeg også forsøge mig med probiotic mælkesyrebakterier som opretholder tarmens naturlige bakterieflora. 

http://www.naturoghelse.dk/shop/nds-probiotic-classic-2694p.html

Aiiii mine kartofler   ?

Anmeld

18. december 2012

debbie19

Lady Marion <3 skriver:

Movicol har jeg været på 1 måned , min læge ville se om min tarm kunne peppes op til at køre hurtigere , det lykkedes ikke rigtigt og det jo ik så godt bare at bruge Movicol for altid , tarmen bliver doven

Det er møg irriterende , tager du Movicol hver dag ? Hvor længe har du gjort det ?

movicolv har ingen virkning på tarmen  

jamen jeg tager det som regel hverdag men vis vi skal noget gør jeg ikke da jeg ikke synes om at bruge andres toilet og har gjordt det i et par år. og skal blive ved da jeg bliver ved med at forstoppe 

Anmeld

18. december 2012

Lady Marion <3

Dinna88 skriver:

Nåå, jeg har så aldrig brugt det over længere perioder! Så der har jeg aldrig haft nogle bivirkninger  hvad siger din læge til det??

Han siger min tarm arbejder for langsomt så skulle være på Movicol 1 md . det fungerede rigtigt godt , men så snart jeg stopper er problemet tilbage   Han snakker om endoskopi , men tror ikke det er fordi jeg fejler noget ,, gad vide om jeg drikker mindre vand end jeg egentlig lige går og tror

Anmeld

18. december 2012

Dinna88

Lady Marion <3 skriver:

Kan man få forstoppelse af for mange fibre ??  Giver det ikke bare tynd mave ?

Altså, jo det er jo det man siger, fordi fibrene holder på væsken, så der ikke opstår forstoppelse.

Men jeg har været ved læge TO gange med min mave, fordi den er så uforudsigelig. Og jeg har næsten ondt altid, somehow. Der snakkede min læge om for mange fibre, da jeg spiser UTROLIGT mange. Havregrød til morgen, grov pasta, udelukkende groft brød (og meget af det). 

Jeg fandt denne http://dagenssundhed.dk/brevkasse/aff%C3%B8ringsproblemer/forstoppelse-5 som da giver lidt info. Men jeg ville altså snakke med lægen. Det kan jo både være fysisk, men det kan jo også være psykisk!

Anmeld

18. december 2012

Lady Marion <3

debbie19 skriver:

movicolv har ingen virkning på tarmen  

jamen jeg tager det som regel hverdag men vis vi skal noget gør jeg ikke da jeg ikke synes om at bruge andres toilet og har gjordt det i et par år. og skal blive ved da jeg bliver ved med at forstoppe 

Jo desværre indvirker movicol på tarmen , det er ikke bedre end andre aff. midler , Har lige modtaget undervisning omkring det på den afd. jeg arbejdede på .. Det gør så tarmen til sidst ikke kan arbejde uden ..   Årh mit problem opstod for flere år siden også på grund af at jeg holder mig ,, har utroligt svært ved at komme af med noget hvis jeg er ude eller manden er hjemme

Anmeld

18. december 2012

Dinna88

Lady Marion <3 skriver:

Han siger min tarm arbejder for langsomt så skulle være på Movicol 1 md . det fungerede rigtigt godt , men så snart jeg stopper er problemet tilbage   Han snakker om endoskopi , men tror ikke det er fordi jeg fejler noget ,, gad vide om jeg drikker mindre vand end jeg egentlig lige går og tror

Det lyder godt nok besværligt. Men jeg skrev lige et andet svar til dig, om at det jo også kan være psykisk?

Anmeld

18. december 2012

modesty

Lady Marion <3 skriver:

Aiiii mine kartofler   ?

Yes! Drop kartofler, pasta, ris og kornprodukter totalt i en periode på mindst et par uger. Spis masser af grønt, mange kålprodukter, drik masser af vand. Lidt kød er fint, helst fedtfattigt som fisk og kylling.

Seriøst - giv det en chance! Og hvis det virker, kan du jo stille og roligt trappe op med stivelsesprodukterne og se om ikke du kan klare lidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.