Få børn tæt på hinanden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2012

Chili

(august) skriver:

Hej 

Vi har knap 17 mdr mellem vores to piger og det er fantastisk nu. De er 26 og 11 mdr. Det er hårdt til tider, men det hele værd.

Vi har også været heldige med vores ældste pige at hun er ret fremmelig, så vi har kunnet tale med hende om hvad der sker og hvad hun må og ikke må.

Vi har barnevogn til den lille og klapvogn til den store, da der jo som sagt tidligere skal soves lidt i løbet af dagen. Vi har været rigtig heldige at have to børn som næsten altid lægger sig og sover når de bliver lagt. 'er for det fortsætter

Vi vil gerne have nr. 3, hvis vi kan få en mere, bliver det også en efternøler som nok biver 2,5 år efter nr 2, hvis vi selv kan planlægge det 

Hvis I har lyst til en mere, så synes jeg bare i skal springe ud idet.

Det er nemlig det du beskriver vi ønsker, at vores børn kan få rigtig meget ud af hinanden

Vores lille Oliver er også ret meget fremme, og sundhedsplejersken er meget tilfreds med ham! Han er også super nem og sover også bare, så vi håber da på den næste bliver lige så nem

Tror vi venter til han er 1 år, og håber på vi bliver gravide hurtigt derefter, så der kommer til at være knap 2 år imellem dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2012

Chili

jeanett 26 skriver:

Jeg har en dreng fra okt 07
En dreng fra nov 08
En pige framaj 10
Og en dreng fra jan 12

Selvfølgelig er alt det med bleer hårdt, men man lære hurtigt at finde en rytme i hverdagen.
JEg er så glad for alle vores børn er så tætte. De har et kanon bånd.
De er rigtige gode til lege sammen, er meget opmærksom på de andre.
De er der med det samme hvis den lille græder.

Ej hvor skønt!
Jeg har lidt på fornemmelsen at hvis der kommer for mange år imellem dem, driller de mere hinanden også, det er i hvert fald det jeg ser i vores familie. Og dem hvor der kun er 1-2 år imellem har det bare super sammen, krammer og hygger og den store passer på den lille, det er sååå skønt at se!

Alle ønsker vel også at deres børn bliver venner i stedet for "bare" søskende, også når de bliver ældre

Anmeld

18. december 2012

Chili

SaNiNa skriver:

Der er 2 år og 4 månder i mellem vores og det er gået super de er nu hvor lillesøster er blevet 1 år begynde at have en masse ud af hinanden.

Man skal dog hele tiden huske på den store også stadig er den lille

Ja, det er det, det "store" er jo stadig meget lille, og har andre behov end hvis der var 5 år imellem dem.

Anmeld

18. december 2012

mortilnoahogmelina

Her er der 22 måneder imellem vores .

Jeg har haft 4 graviditeter inden for 2 år og Det har sat spor i min krop her ved det sidste .
Vi fik en sund og rask dreng i december 10 blev så gravid da han var 5 måneder , der valgte vi så en abort , skal lige siges at vi havde beskyttet os ..
JEg blev så planlagt gravid igen da vores søn var 13 måneder , hurtigere end vi selv troede , der måtte jeg igennem en MA da det viste sig at fostret var gået til grunde .. det var en hård kamel . Jeg blev så gravid igen og testet positiv i februar i år , jeg fødte d 31 oktober altså knapt 7 uger siden .
Men min krop har ikke kunne klare så meget på så kort tid.
Der udover er vores første ørebarn , han var kolik barn som spæd . Vores andet barn er så os kolik barn . Men i noget større græd end den første .
Jeg har altid ladt mig fortælle man kun får en af sådan en slags , jeg har vundet hele to kolik børn desværre .
DEt er ubeskrivelig hårdt må jeg indrømme , jeg får max 5 timers søvn i døgnet . Det dræner altså en ..

DEt Jeg prøver og fortælle er at tænk jeg nu godt om , børn er fantastiske og jeg elsker mine over alt , men jeg gjorder det personligt ikke igen ..
Man ved aldrig hvilke barn der kommer ud , og jeg synes det er hårdt med en som skriger fra 17 til 24 non stop hver evig eneste dag samtidig med vi har den store som os gerne vil have opmærksomhed .. og han har desuden meget svært ved at falde i søvn når lillesøster skriger ..

Jeg prøver slet ikke skræmme jer , og ingen siger i trækker det korte strå som vi til sydenladende har gjort nu hele to gange ..

Anmeld

18. december 2012

mortilnoahogmelina

Mortil2tiloktober skriver:

Jeg har haft 4 graviditeter inden for 2 år og Det har sat spor i min krop her ved det sidste .
Vi fik en sund og rask dreng i december 10 blev så gravid da han var 5 måneder , der valgte vi så en abort , skal lige siges at vi havde beskyttet os ..
JEg blev så planlagt gravid igen da vores søn var 13 måneder , hurtigere end vi selv troede , der måtte jeg igennem en MA da det viste sig at fostret var gået til grunde .. det var en hård kamel . Jeg blev så gravid igen og testet positiv i februar i år , jeg fødte d 31 oktober altså knapt 7 uger siden .
Der udover er vores første ørebarn , han var kolik barn som spæd . Vores andet barn er så os kolik barn . Men i noget større græd end den første .
Jeg har altid ladt mig fortælle man kun får en af sådan en slags , jeg har vundet hele to kolik børn desværre .
DEt er ubeskrivelig hårdt må jeg indrømme , jeg får max 5 timers søvn i døgnet . Det dræner altså en ..

DEt Jeg prøver og fortælle er at tænk jeg nu godt om , børn er fantastiske og jeg elsker mine over alt , men jeg gjorder det personligt ikke igen ..
Man ved aldrig hvilke barn der kommer ud , og jeg synes det er hårdt med en som skriger fra 17 til 24 non stop hver evig eneste dag samtidig med vi har den store som os gerne vil have opmærksomhed .. og han har desuden meget svært ved at falde i søvn når lillesøster skriger ..

Jeg prøver slet ikke skræmme jer , og ingen siger i trækker det korte strå som vi til sydenladende har gjort nu hele to gange ..

Jeg kan ikke rette indlæg men vores søn var 10 måneder ved 3graviditet .

Anmeld

18. december 2012

MorTilEnPrinsesse

Chili skriver:

Hej piger

Min mand og jeg har fået lille Oliver for 8 uger siden
Og han er allerede klar til at få en mere!
Han vil gerne have sine børn tæt på hinanden, da der er maaaaaaange år mellem ham og hans søskende, så de kan ikke rigtigt "bruge" hinanden...

Hvad er jeres erfaringer med børn så tætte på hinanden ?

God jul til alle derude

Det ku lyde som min kæreste... Jeg fødte for 11 uger siden vores prinsesse... Allerede 2 uger efter sagde kæresten lad os lave en mere, indtil Idag har han næsten dagligt snakket om flere børn hvor jeg har rystet på hovedet og sagt nej sku! 

Men Idag går det op for mig at har man sagt a må man også sige b... Jeg er selv i en søskende flok på 4, os 3 ældste er der ca 2 år imellem hvilket har været super! ;-) Så når vores pige bliver er år, ja så tror jeg vi ligger pillerne på hylden igen og går igang... Denne gang tog det jo 2 år at blive gravid... 

Anmeld

19. december 2012

jeanett 26

Mortil2tiloktober skriver:

Jeg vil give dig ret, så er det ekstra hårdt med kolik.

Vi har 4 børn med astma, får maske 2 får os piller
3 øre børn. Slemt
2 med slemt børne eksem
1 der havde kolik det meste af dagen. Pyha det er bare så hårdt

Til sidst blev det os for hårdt for kroppen både at være gravid, men os nu er det en belastlig ikke få så meget søvn, og samtidig skal huset holdes alligevel.

Anmeld

19. december 2012

mortilnoahogmelina

jeanett 26 skriver:

Ie

Jeg vil give dig ret, så er det ekstra hårdt med kolik.

Vi har 4 børn med astma, får maske 2 får os piller
3 øre børn. Slemt
2 med slemt børne eksem
1 der havde kolik det meste af dagen. Pyha det er bare så hårdt

Til sidst blev det os for hårdt for kroppen både at være gravid, men os nu er det en belastlig ikke få så meget søvn, og samtidig skal huset holdes alligevel.

I er godt nok os hårdt ramt hold da op.

Men ja det er en stor belastning for kroppen til sidst ..

Anmeld

19. december 2012

Lulle25

Chili skriver:

Hej piger

Min mand og jeg har fået lille Oliver for 8 uger siden
Og han er allerede klar til at få en mere!
Han vil gerne have sine børn tæt på hinanden, da der er maaaaaaange år mellem ham og hans søskende, så de kan ikke rigtigt "bruge" hinanden...

Hvad er jeres erfaringer med børn så tætte på hinanden ?

God jul til alle derude

Jeg har 4 børn. De første 2 er der 6 år mellem, men de har det rigtig fint sammen. Mellem nr. 2 og 3 er der 18 mdr mellem og mellem 3 og 4 er der 23 mdr. Jeg elsker og have dem tæt sammen, de nyder hinanden og leger sammen, så jeg er en af dem der sagtens kan anbefale begge dele. Men tror bestemt dem der ikke er langt fra hinanden har et tættere bånd til hinanden

Anmeld

19. december 2012

Chili

MorTilEnPrinsesse skriver:

Det ku lyde som min kæreste... Jeg fødte for 11 uger siden vores prinsesse... Allerede 2 uger efter sagde kæresten lad os lave en mere, indtil Idag har han næsten dagligt snakket om flere børn hvor jeg har rystet på hovedet og sagt nej sku! 

Men Idag går det op for mig at har man sagt a må man også sige b... Jeg er selv i en søskende flok på 4, os 3 ældste er der ca 2 år imellem hvilket har været super! ;-) Så når vores pige bliver er år, ja så tror jeg vi ligger pillerne på hylden igen og går igang... Denne gang tog det jo 2 år at blive gravid... 

Hehe, mænd

Vi er også blevet enige om at prøve igen når lillemanden er 1 år, og håber på hurtigt graviditet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.