Få børn tæt på hinanden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2012

Chili

norenberg skriver:

ja det var det også.....oliver var indlagt 11 uger på neo mens vi havde en der hjemme på 8 mdr og en datter på 5 år...så var hos oliver i alle dagtimerne hjem og hente de andre og lave mad ogbhygge med dem og så ude ved oliver igen kl 19-24....ved ikke engang i dag hvor vi fik kræfterne til det .....men vi kom heldigvis på den anden side af det med godt resultat...

Det lyder også hårdt!
Og det er helt vildt hvor man får kræfterne og energien fra nogle gange, men man klarer det

Dejligt det går godt med dem alle sammen nu!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2012

onlyme

Chili skriver:

Ja okay

For middagslur er jo nødvendigt stadig

Ja,. Men vores den store er ikke vant til at sove i barnevogn og vil abselut ikke nu,. Hvis vi er ude at gå handle,. Men det er fordi han er blevet født med noget der hedder blød brusk i halsen,. Så overlægen på børneafdelingen sagde vi ikke måtte lade ham sove ude, og helst så vi slet ikke gjorde det for nogle spicelle luftarter ville forværer det i halsen og kunne gøre det meget alvorligt. Så han frarådte os al udendørs sovning,. Så det er ind til vider kun lille trunten der putter til middag ude

Anmeld

17. december 2012

hekran

Chili skriver:

Hej piger

Min mand og jeg har fået lille Oliver for 8 uger siden
Og han er allerede klar til at få en mere!
Han vil gerne have sine børn tæt på hinanden, da der er maaaaaaange år mellem ham og hans søskende, så de kan ikke rigtigt "bruge" hinanden...

Hvad er jeres erfaringer med børn så tætte på hinanden ?

God jul til alle derude

Jeg er p.t. 6+1 med vores bebs nr. 4, som bliver vores 'efternøler' med et mellemrum på hele 26 måneder

Der er mellemrum på 21 og 23 måneder mellem de andre. Det er hårdt, men det er også fantastisk. Jeg synes, at søskende er en gave.

De to store er drenge og de er hinandens bedste venner. Lillesøster slipper afsted med ALT og der er ikke drillerier mellem drengene og pigen. Drengene imellem er der meget konkurrence og drillerier, men jeg tror det er helt normalt. Det kan også blive meget højlydt, men generelt er de meget søde ved hinanden. Det er også sjovt at se, at den lille dreng udvikler sig hurtigt, når han har sin storebror at mime efter. Han gentager utrolig meget af, hvad storebror siger.

Vi er meget spændte på at se, hvad vi får nu. Det ville være skønt, hvis vi kunne få en pige mere.

Jeg er selv ud af en søskendeflok med meget aldresforskel. Jeg blev dog heldigvis tvilling, så jeg var ikke helt alene. Der er hhv 9, 15 og 16 år op til mine søskende, så vi har altid været mere som 'fætre og kusiner' end søskende. 

Jeg vil gerne give mine børn tætte søskende og det ser ud til at lykkes rigtig fint. Men efter nr. 4 holder vi så også

Det er hårdt at have tætte børn, men samtidig er omvæltningen ikke så stor, fordi man i forvejen står i det med et lille barn. Jeg tror chokket ville være meget større, hvis man skulle starte forfra hver gang. Man vænner sig til de mest utrolige ting!

Anmeld

17. december 2012

Mor1012

Chili skriver:

Hej piger

Min mand og jeg har fået lille Oliver for 8 uger siden
Og han er allerede klar til at få en mere!
Han vil gerne have sine børn tæt på hinanden, da der er maaaaaaange år mellem ham og hans søskende, så de kan ikke rigtigt "bruge" hinanden...

Hvad er jeres erfaringer med børn så tætte på hinanden ?

God jul til alle derude

jeg syntes i skal vente med at prøve til jeres lille er 1 år, så kan i se om i kan "magte" at få en mere, hverdagen er slet ikke den samme når de er 1 år og skal i dagpleje mm og som hverdagen er nu

Anmeld

17. december 2012

(august)

Hej 

Vi har knap 17 mdr mellem vores to piger og det er fantastisk nu. De er 26 og 11 mdr. Det er hårdt til tider, men det hele værd.

Vi har også været heldige med vores ældste pige at hun er ret fremmelig, så vi har kunnet tale med hende om hvad der sker og hvad hun må og ikke må.

Vi har barnevogn til den lille og klapvogn til den store, da der jo som sagt tidligere skal soves lidt i løbet af dagen. Vi har været rigtig heldige at have to børn som næsten altid lægger sig og sover når de bliver lagt. 'er for det fortsætter

Vi vil gerne have nr. 3, hvis vi kan få en mere, bliver det også en efternøler som nok biver 2,5 år efter nr 2, hvis vi selv kan planlægge det 

Hvis I har lyst til en mere, så synes jeg bare i skal springe ud idet.

Anmeld

18. december 2012

jeanett 26

Jeg har en dreng fra okt 07
En dreng fra nov 08
En pige framaj 10
Og en dreng fra jan 12

Selvfølgelig er alt det med bleer hårdt, men man lære hurtigt at finde en rytme i hverdagen.
JEg er så glad for alle vores børn er så tætte. De har et kanon bånd.
De er rigtige gode til lege sammen, er meget opmærksom på de andre.
De er der med det samme hvis den lille græder.

Anmeld

18. december 2012

SaNiNa

Der er 2 år og 4 månder i mellem vores og det er gået super de er nu hvor lillesøster er blevet 1 år begynde at have en masse ud af hinanden.

Man skal dog hele tiden huske på den store også stadig er den lille

Anmeld

18. december 2012

Chili

onlyme skriver:

Ja,. Men vores den store er ikke vant til at sove i barnevogn og vil abselut ikke nu,. Hvis vi er ude at gå handle,. Men det er fordi han er blevet født med noget der hedder blød brusk i halsen,. Så overlægen på børneafdelingen sagde vi ikke måtte lade ham sove ude, og helst så vi slet ikke gjorde det for nogle spicelle luftarter ville forværer det i halsen og kunne gøre det meget alvorligt. Så han frarådte os al udendørs sovning,. Så det er ind til vider kun lille trunten der putter til middag ude

Ja okay Synd for din lille dreng, men godt han har det godt

Anmeld

18. december 2012

Chili

Marita skriver:

Jeg er p.t. 6+1 med vores bebs nr. 4, som bliver vores 'efternøler' med et mellemrum på hele 26 måneder

Der er mellemrum på 21 og 23 måneder mellem de andre. Det er hårdt, men det er også fantastisk. Jeg synes, at søskende er en gave.

De to store er drenge og de er hinandens bedste venner. Lillesøster slipper afsted med ALT og der er ikke drillerier mellem drengene og pigen. Drengene imellem er der meget konkurrence og drillerier, men jeg tror det er helt normalt. Det kan også blive meget højlydt, men generelt er de meget søde ved hinanden. Det er også sjovt at se, at den lille dreng udvikler sig hurtigt, når han har sin storebror at mime efter. Han gentager utrolig meget af, hvad storebror siger.

Vi er meget spændte på at se, hvad vi får nu. Det ville være skønt, hvis vi kunne få en pige mere.

Jeg er selv ud af en søskendeflok med meget aldresforskel. Jeg blev dog heldigvis tvilling, så jeg var ikke helt alene. Der er hhv 9, 15 og 16 år op til mine søskende, så vi har altid været mere som 'fætre og kusiner' end søskende. 

Jeg vil gerne give mine børn tætte søskende og det ser ud til at lykkes rigtig fint. Men efter nr. 4 holder vi så også

Det er hårdt at have tætte børn, men samtidig er omvæltningen ikke så stor, fordi man i forvejen står i det med et lille barn. Jeg tror chokket ville være meget større, hvis man skulle starte forfra hver gang. Man vænner sig til de mest utrolige ting!

Ej hvor dejligt Tillykke med sidste graviditet
Det er sjovt som børn kan bruge og lære af hinanden, endnu et plus ved at få dem tæt, og ja, så er man inde i alt det med lille baby, bleer osv. Også er det hurtigere "overstået"

Jeg ville også gerne have 4 børn, men manden er ikke enig, han vil egentlig kun have 2, men kan gå med til 3, men kun hvis den næste er en pige, han vil ikke risikere at have 3 drenge, tøsedreng

Jeg regner med vi begynder på nr. 2 når lillemanden fylder 1 år, så der kommer til at være ca. 2 år imellem, hvis det hele går som planlagt selvfølgelig

Anmeld

18. december 2012

Chili

2-små skriver:

jeg syntes i skal vente med at prøve til jeres lille er 1 år, så kan i se om i kan "magte" at få en mere, hverdagen er slet ikke den samme når de er 1 år og skal i dagpleje mm og som hverdagen er nu

Vi er også blevet enige om at vente til han er fyldt 1 år, også tage den derfra, det skal også lige passe ind med uddannelse osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.