Få børn tæt på hinanden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2012

Muffinmus

Vi har 20 mdr mellem vores.Det er det skønneste at blive forældre, helt sikket tog eksperterne sammenligner det med en forelselse.

Det man skal huske er at det ofte er meget meget nemt at have et lille barn og at man ingen konfrontationer har med babyer. Det kommer og så begynder man virkelig at skulle være på konstant.

Jeg synes det var SÅ nemt at få et barn, virkeligt, selv om han vågnede 10 gange vher nat til han var næsten et år. Og derfor blev jeg gravid relativgt hurtigt. Smed kondomet da han var 7 mdr og da han blev 12 mdr var jeg nygravid.

Jeg blev dog noget overrasket over at det var så meget hårdere at have to, men det var jo netop fordi han ikke kune ret meget endnu selv. Så at stå med to små børn er altså en større opgave og man kan meget nemt føle sig slidt op hver eneste dag.

Ikke at det skal afholde jer overhovedet.

men som sagt er det at få et barn som en forelskelse og man skal lige have det med at det ofte kommer til at kræve meget mere af en om noget tid end det gør nu og at man så skal have tid og energi til at tage sig af to stk lækre unger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2012

Skouboe

Det er jo nok en smagssag, men det kommer også an på hvordan barn nummer 1 er og hvordan barn nummer 2 er. 

Der er 18 måneder mellem mine og det har for os været ALT for tæt. Vores yngste er ørebarn og startede på medicin for svær refluks da hun var 3 uger gammel og fik dræn da hun var 5 måneder. Da hun blev 1½ kunne de gange hvor hun havde sovet mere end 45 minutter sammenlagt (om natten sov hun oftest kun 15-20 minutter ad gangen) både dag og nat bogstaveligt talt tælles på 2 hænder, og nu hvor hun er knapt 2½ er normalen at hun vågner 4-5 gange på en nat.

Det har haft store konsekvenser for hele familien, især har storesøster mærket meget at lillesøster havde så store behov, men den massive søvnmangel betød også at jeg gik ned med stress og depression og endte i sidste ende med at koste mig mit job.

Anmeld

14. december 2012

morethanperfect

Chili skriver:

Hej piger

Min mand og jeg har fået lille Oliver for 8 uger siden
Og han er allerede klar til at få en mere!
Han vil gerne have sine børn tæt på hinanden, da der er maaaaaaange år mellem ham og hans søskende, så de kan ikke rigtigt "bruge" hinanden...

Hvad er jeres erfaringer med børn så tætte på hinanden ?

God jul til alle derude

Okay .. Vores drenge er der næsten 2 år i mellem , og jeg vil ik ha haft dem tættere ..

Oscar begyndte først at sove igennem lige før han fyldte to , og det var noget værre noget med Noel der først vågnede og så Oscar der vågnede .. 

Og ja , Noel er snart 11 uger , og jeg skal i hvert fald ikke ha min 3. så tæt på Noel

Personligt ville jeg heller ikke undvære det lille "Pusterum" der har været i mellem ungerne

Anmeld

14. december 2012

Gardenia

Chili skriver:

Hej piger

Han vil gerne have sine børn tæt på hinanden, da der er maaaaaaange år mellem ham og hans søskende, så de kan ikke rigtigt "bruge" hinanden...

God jul til alle derude

Der er 5 års forskel på mine søskende. Det betyder jeg kan huske det første besøg på hospitalet efter min mor fødte dem (tvillinger), jeg kan huske natten da fødslen gik igang, mormor og morfar kom og var helt rundt på gulvet. Og jeg kan huske at jeg har givet dem flaske, bøvset dem. Da de gik første gang, deres første ord..

Så skal vi have flere børn, kommer der også til at være minimum 5 år mellem dem. Det vil betyder at vores dreng er så stor at han vil kunne forstå hvad det er der sker, han er på et sted i sit liv hvor han ikke har brug for os forældre på den der opslugende måde mere og jeg tror bare at det er det sundeste (giver mindst bøvl....)

Men jeg er heller ikke det store babymenneske.. måske det er derfor jeg kun kan se fordele ved mange år mellem søskende

Anmeld

14. december 2012

Chili

Hvem? skriver:

Jeg har drengene fra 2010 - med 10,5 måneders mellemrum, de har det fantastisk med hinadnen, jeg gik fra barsel til barsel og holdte ham på 10 måneder hjemme sammen med lillebror også startede de i samme DP, da den mindste var knap 1 år - de hygger og underholder hinanden og de har det SÅ godt

og jeg gjorde det gerne igen - det er selvfølgelig hårdt i starten, da jeg jo holdte begge hjemme og de sov og spiste på skift, så der var først "mor-tid" sent om aften, men igen ku sagtens en gang til

Det var da også hurtigt

Men hvor dejligt de bare kan nyde og bruge hinanden så meget, det ville være så fedt!
Så hurtigt kommer det ikke til at blive her, vi i nødsaget til at vente mindst nogle måneder, da jeg har nogle problemer med nyrerne

Hvordan klarede i alt det praktiske, med barnevogn/tvillingevogn?

Anmeld

14. december 2012

Chili

onlyme skriver:

vi køber en trillinge klapvogn,. :-) og bruger de 2 pladser til den 3ede bliver stor nok til at sidde deri også :-)

Ja okay, det bliver i selvfølgelig nød til
Hvad har i brugt til de 2 i har nu ?

Anmeld

14. december 2012

Chili

morethanperfect skriver:

Okay .. Vores drenge er der næsten 2 år i mellem , og jeg vil ik ha haft dem tættere ..

Oscar begyndte først at sove igennem lige før han fyldte to , og det var noget værre noget med Noel der først vågnede og så Oscar der vågnede .. 

Og ja , Noel er snart 11 uger , og jeg skal i hvert fald ikke ha min 3. så tæt på Noel

Personligt ville jeg heller ikke undvære det lille "Pusterum" der har været i mellem ungerne

2 år er stadig rimelig tæt

Jeg tænker at 2 år er et passende mellemrum
Men nu må vi se, måske bliver det før

Anmeld

14. december 2012

Chili

Gardenia skriver:

Der er 5 års forskel på mine søskende. Det betyder jeg kan huske det første besøg på hospitalet efter min mor fødte dem (tvillinger), jeg kan huske natten da fødslen gik igang, mormor og morfar kom og var helt rundt på gulvet. Og jeg kan huske at jeg har givet dem flaske, bøvset dem. Da de gik første gang, deres første ord..

Så skal vi have flere børn, kommer der også til at være minimum 5 år mellem dem. Det vil betyder at vores dreng er så stor at han vil kunne forstå hvad det er der sker, han er på et sted i sit liv hvor han ikke har brug for os forældre på den der opslugende måde mere og jeg tror bare at det er det sundeste (giver mindst bøvl....)

Men jeg er heller ikke det store babymenneske.. måske det er derfor jeg kun kan se fordele ved mange år mellem søskende

Men det gode ved at få dem rigtig tæt er at babyfaserne er hurtigt overstået Ikke fordi det ikke er hyggeligt, men det er bare sjovere når de bliver ældre, synes jeg

Tror aldrig der ville gå så lang tid mellem mine børn, kun hvis der skulle komme en efternøler på et tidspunkt

Men dejligt du har haft så meget ud af din oplevelse og håber dine børn vil få det samme

Anmeld

14. december 2012

oerbaek

Chili skriver:

Hej piger

God jul til alle derude

jeg har 3 drenge. de to store er der lidt under 2 år mellem. jeg blev gravid da den største var 13 mdr. de har enormt glæde af hinanden. jeg syns det er fantastisk at have 2 børn der er tøt på hinanden. lille bror og den midterste er der så 3½ år mellem, selvom der er lidt større aldersforskel mellem har de også enormt glæde af hinanden

Anmeld

14. december 2012

Alexander&Lærke

For mig var det optimale  ca 3 år, sådan blev det bare slet ikke, vores lillesøster lod vente på sig, så nu er der 4 år mellem dem, det er både godt og skidt. De har stadig glæde af hinanden heldigvis, selvom jeg slet ikke havde ture håbe på det, da jeg fandt nu af den var der, og at jeg ville føde kort inde vores søn blev 4 år.  Heldigvis elsker Alexander sin lillesøster helt vild og hun forguder også ham. Vores søn er heller ikke  helt så langt fremme mentalt som andre på hans aldre måske det også har noget at sige...

Men jeg kan også mærke forskellen dagl. Vores dag er jo lidt præget af at Lærke skal sove middagslur i 2-3 timer i den tid kan vi jo ikke gøre så meget uden for hjemmet som vi ellers havde vænnet os til at vi kunne med Alexander. Og natteroderiet var også noget af en omvældning igen, nu havde man også lige vænnet sig til noget andet også alle de ting man efterhånden kan med en 5 årig, og ikke med en 1 årig, det er lidt svært indimellem... Men jeg elsker dem begge lige af den grund...  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.