Det var da en øjenåbner :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2012

Troldemommi

Lahn11 skriver:

herhjemme er der 600 om ugen til mad..

vi har valgt at sparre der hvor vi kan, der er også RIGTIG mange penge at hente ved f.eks. tv, vi bruger viaplay(79,-) OG NUTV (99) ..

normalt betalte jeg 1800 i kvatalet, for tv. det er jo blevet væsentlig billigere med 534 i kvatalet

ja også her kan man spare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2012

Malene76

Monica P skriver:

Holy shit :-)

Nu er det anden måned hvor vores madbudget er sat ned til 2500 kr for to voksne en 1 årig og en kat, vi sparer hver måned 1500 kr, dvs vi sparer derfor 18000 på et år kun på mad og husholdning, det er jo for vildt....

18000 kr, det er sgu mere end vi gav for vores bil

Jeg skriver dette for at få andre til at vurdere om de ikke kunne spare noget på deres madforbrug, for pludselig er der bare meget mere luft i budgettet, som man kan bruge på sjovere ting.

men for filan hvor vi ærgrer os over at vi ikke gik i gang for længe siden

Monica

Jeg har så stor respekt for jeres projekt. Vil du ikke prøve at ligge en madplan ind for 14 dage, så jeg kan se hvilken "slags" (undskyld udtrykket) mad I spiser? Jeg er nysgerrig og meget intresseret i at lære mere.

KH Malene

Anmeld

22. november 2012

Malene76

Lady Marion <3 skriver:

Her er vi 2 voksne 1 tumling og 1 teenager .. Her handler vi ind til alt 1 gang pr uge i netto eller rema og vi køber ikke luksus varer men lever sundt . Vi bruger 9000 kr pr md og det kan ikke gøres for mindre , Det er ind i mellem svært at få de 9000 til at række . Jeg forstår simpelthen ikke hvordan (de fleste af jer herinde fra ) Kan leve så billigt som i gør når man tilmed tænker på at i siger i lever forsvareligt og sundt .. Hvad pokker giver i afkald på ??

Med alt respekt.. 9000 kr???!!! Det er godt nok mange penge.. Kan I bruge så meget på mad? Vi er tre og bruger 5000 og det synes jeg er ALT for meget. Der går dog også bleer og take away og hvis vi spiser ude.

KH Malene

Anmeld

22. november 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Monica P skriver:

Holy shit :-)

Nu er det anden måned hvor vores madbudget er sat ned til 2500 kr for to voksne en 1 årig og en kat, vi sparer hver måned 1500 kr, dvs vi sparer derfor 18000 på et år kun på mad og husholdning, det er jo for vildt....

18000 kr, det er sgu mere end vi gav for vores bil

Jeg skriver dette for at få andre til at vurdere om de ikke kunne spare noget på deres madforbrug, for pludselig er der bare meget mere luft i budgettet, som man kan bruge på sjovere ting.

men for filan hvor vi ærgrer os over at vi ikke gik i gang for længe siden

Monica

Super cool...
Jeg har lige fået lagt mit budget, så jeg ikk selv ska flytte rundt på pengene...
Fra dec, kan jeg rigtig se hvordan jeg kan leve for det hele er dog kun 1 barn og 1 voksen. Og har 2400 ,-

Det kan godt lade sig gøre, det jeg over bevidst om. Men det bliver ikke med økologiske vare desværre... Tænker godt nok over det efter jeg er kommet på Ernæringsassistenten..

Anmeld

22. november 2012

Sukkerblomst

Lahn11 skriver:

herhjemme er der 600 om ugen til mad..

vi har valgt at sparre der hvor vi kan, der er også RIGTIG mange penge at hente ved f.eks. tv, vi bruger viaplay(79,-) OG NUTV (99) ..

normalt betalte jeg 1800 i kvatalet, for tv. det er jo blevet væsentlig billigere med 534 i kvatalet

Viaplay siger du ??
Har du set på tv3play.dk der kan du se tv3 gratis ??

Bare endnu et spare råd

Anmeld

22. november 2012

Lady Marion <3

Malene76 skriver:

Med alt respekt.. 9000 kr???!!! Det er godt nok mange penge.. Kan I bruge så meget på mad? Vi er tre og bruger 5000 og det synes jeg er ALT for meget. Der går dog også bleer og take away og hvis vi spiser ude.

KH Malene

Ja 9000 og vi kan ikke gøre det billigere   Hvordan pokker klarer i jer for 5000 ??  Her kan man jo sige at vi er 3 voksne og et barn og den ene voksne(teenageren) æder for 2 .. Men seriøst med de 9000 kan vi nogenlunde klare os og vi spiser ikke slik og drikker sodavand .

Anmeld

22. november 2012

Troldemommi

LouiseVous skriver:

Super cool...
Jeg har lige fået lagt mit budget, så jeg ikk selv ska flytte rundt på pengene...
Fra dec, kan jeg rigtig se hvordan jeg kan leve for det hele er dog kun 1 barn og 1 voksen. Og har 2400 ,-

Det kan godt lade sig gøre, det jeg over bevidst om. Men det bliver ikke med økologiske vare desværre... Tænker godt nok over det efter jeg er kommet på Ernæringsassistenten..

nej økologiske varer er der ikke råd til, kun æg, vil hellere undvære end at spise buræg  men en voksen og et barn kan da snildt leve for 2400, det klarer du sagtens

Monica

Anmeld

22. november 2012

Troldemommi

Lady Marion <3 skriver:

Ja 9000 og vi kan ikke gøre det billigere   Hvordan pokker klarer i jer for 5000 ??  Her kan man jo sige at vi er 3 voksne og et barn og den ene voksne(teenageren) æder for 2 .. Men seriøst med de 9000 kan vi nogenlunde klare os og vi spiser ikke slik og drikker sodavand .

Jeg vidste gode en teenager spiser meget men ligefrem for to, puhhaaa der skal da laves en god portion mad så til hvert måltid men de vokser jo også.

Jeg syntes også 9000 kr er meget men hvis i prioriterer en meget sund kost meget højt så er det dyrt, vi spiser ikke mega sundt her kan den godt stå på hotdog eller pandekager en dag, men ellers spiser vi mange kartofler, ris og pasta og det er jo meget billige madvarer men får næsten altid en form for grønsager til og så en slags kød.

Jeg har lige et spørgsmål?  har i ikke svært ved at få mælk og sådanne letfordærvelige ting til at holde en hel uge?

Det kan vi ikke, og Johanne skal have sin sødmælk

Monica

Anmeld

22. november 2012

Troldemommi

Malene76 skriver:

Jeg har så stor respekt for jeres projekt. Vil du ikke prøve at ligge en madplan ind for 14 dage, så jeg kan se hvilken "slags" (undskyld udtrykket) mad I spiser? Jeg er nysgerrig og meget intresseret i at lære mere.

KH Malene

du kan se vores nuværende madplan længere oppe i tråden.

Jeg ved ikke hvad du mener med den slags mad vi spiser, vi spiser næsten alt slags mad, men for det meste er det Kartofler, Ris eller Pasta sammen med en form for grønsager og så en slags kød, enten gris, okse, kalkun eller kylling og lam når det kan fås til en fornuftig pris  (Jeg elsker lam men det er dyrt)

det er også en god ide at lave store portioner så der er til flere dage, og man behøver jo ikke spise det dagen efter, fryseren og køleskabet er jo heldigvis opfundet

Monica

Anmeld

22. november 2012

Lady Marion <3

Monica P skriver:

Jeg vidste gode en teenager spiser meget men ligefrem for to, puhhaaa der skal da laves en god portion mad så til hvert måltid men de vokser jo også.

Jeg syntes også 9000 kr er meget men hvis i prioriterer en meget sund kost meget højt så er det dyrt, vi spiser ikke mega sundt her kan den godt stå på hotdog eller pandekager en dag, men ellers spiser vi mange kartofler, ris og pasta og det er jo meget billige madvarer men får næsten altid en form for grønsager til og så en slags kød.

Jeg har lige et spørgsmål?  har i ikke svært ved at få mælk og sådanne letfordærvelige ting til at holde en hel uge?

Det kan vi ikke, og Johanne skal have sin sødmælk

Monica

Vi køber altså ikke engang økologisk   fatter det ikke   Nej mølken kan faktisk holde sig i 7 dage så når vi køber 18 (og jo jeg skrev 18) l hver mandag kan de holde sig til næste mandag og der bliver hentet nye forsyninger .. Rugbrød og skivepålæg ryger i fryseren og så er der også til en uge der ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.