Det var da en øjenåbner :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.758 visninger
71 svar
0 synes godt om
21. november 2012

Troldemommi

Holy shit :-)

Nu er det anden måned hvor vores madbudget er sat ned til 2500 kr for to voksne en 1 årig og en kat, vi sparer hver måned 1500 kr, dvs vi sparer derfor 18000 på et år kun på mad og husholdning, det er jo for vildt....

18000 kr, det er sgu mere end vi gav for vores bil

Jeg skriver dette for at få andre til at vurdere om de ikke kunne spare noget på deres madforbrug, for pludselig er der bare meget mere luft i budgettet, som man kan bruge på sjovere ting.

men for filan hvor vi ærgrer os over at vi ikke gik i gang for længe siden

Monica

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
Monica P skriver:

Nu er det anden måned hvor vores madbudget er sat ned til 2500 kr for to voksne en 1 årig og en kat, vi sparer hver måned 1500 kr, dvs vi sparer derfor 18000 på et år kun på mad og husholdning, det er jo for vildt....

Jeg skriver dette for at få andre til at vurdere om de ikke kunne spare noget på deres madforbrug, for pludselig er der bare meget mere luft i budgettet, som man kan bruge på sjovere ting.

Monica

Gid vi også kunne det

Men vi er 2 voksne, og 1 barn (+ 2 delebørn hver anden uge) 1 stor hund og en kat.

Men  thumbs up for jer!

Anmeld

21. november 2012

DitteFisk

Monica P skriver:

Monica

skide godt det praktiserer vi også herhjemme! Der kan meget nemt ryge maange penge, hvis man ikke har det sat i system. Det kræver ikke så voldsomt meget, bare lidt omtanke - det kan spare én for virkelig mange gode penge

Anmeld

21. november 2012

Troldemommi

Gigl skriver:

skide godt det praktiserer vi også herhjemme! Der kan meget nemt ryge maange penge, hvis man ikke har det sat i system. Det kræver ikke så voldsomt meget, bare lidt omtanke - det kan spare én for virkelig mange gode penge

Præcis, det er så fedt, det er ved at udvilkle sig lidt af en sport her

Anmeld

22. november 2012

Tona

Monica P skriver:

Monica

Fedt at I har gjort det

Vi kan desværre ikke spare på vores dyre madbudget da jeg har allergi og ikke kan tåle både det ene og det andet og allergi kost er mega dyrt.

Men vi har til gengæld fundet ud hvor afsindigt mange penge man kan spare på at købe tøj i genbrug og desuden lade være med at købe så meget sodavand og snolder og andre unødvendige ting.

Anmeld

22. november 2012

henh01

Hvordan gør I?

Vi laver madplaner som vi handler ind ud fra, vi handler stort set kun i netto men alligevel løber vores madbudget op på 4-5000 kr om mdr. Vi er 2 voksne og 2 børn.

Anmeld

22. november 2012

Troldemommi

Amandas-mor skriver:

Fedt at I har gjort det

Vi kan desværre ikke spare på vores dyre madbudget da jeg har allergi og ikke kan tåle både det ene og det andet og allergi kost er mega dyrt.

Men vi har til gengæld fundet ud hvor afsindigt mange penge man kan spare på at købe tøj i genbrug og desuden lade være med at købe så meget sodavand og snolder og andre unødvendige ting.

nej livet som allergiker må ikke være let eller billigt, jeg kendes flere som ikke kan tåle mælk eller andre fødevarer med mælk i

og ja genbrugstøj er dejligt, det er jeg også stor fan af, og det med snolder, det er bare så enormt dyrt, jeg bager cookies eller en kage når trangen er størst, det koster ikke så meget at lave selv 

Monica

Anmeld

22. november 2012

Troldemommi

henh01 skriver:

Hvordan gør I?

Vi laver madplaner som vi handler ind ud fra, vi handler stort set kun i netto men alligevel løber vores madbudget op på 4-5000 kr om mdr. Vi er 2 voksne og 2 børn.

ja hvad gør vi dam dam

vi laver madplaner og køber kun ind to gange om ugen, så går vi meget efter tilbud, og laver madplan ud fra hvad der er på tilbud, så bager jeg selv alt brød også rugbrød, når vi hygger i weekenden består det er hjemmebag, vi køber kun en ting økologisk og det er æg, måske er økologi det bedste men det er dyrt, og så laver vi for det meste mad til to dage ad gangen.

Håber der var lidt du kunne bruge, hjehjemme er der gået helt sport i at holde madbudgettet.

nu hjælper det også på det at ingen af os er kræsne og dermed kan alt næsten spises

Monica

Anmeld

22. november 2012

Levi&LilysMor

Monica P skriver:

Monica

Det er dælme flot... kan du skrive hvad i køber hvis du altså har lyst. F.eks madplan og hvor henne i handler ??

Vi bruger nok over 3000 men vi er heller ikkefor gode til at planlægge... 

Anmeld

22. november 2012

tarkoflen

Sejt l stadig kan holde det! Synes l at i mangler noget? Altså er der noget l skal spare på, som l synes er ærgeligt at mangle?

Vi er blevet bedre, vi har 4000 om måneden til mad, husholdning og benzin, og det kan godt lade sig gøre, men vi er nok til tider lidt for gode til at købe take away

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.