Det var da en øjenåbner :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2012

Victoria2013

Uh vi prøver også på at spare lidt igen... da vi først flyttede sammen for 10 år siden, brugte vi omkring 2000 kr om måneden på mad/indkøb... så blev det sat op til 2500 kr for nogle år siden... så for et par måneder siden satte jeg det op til 3000 kr fordi vi altid fik minus alligevel... og nu fik vi minus alligevel?

Det kan jo ikke blive ved, så nu skal der altså rettes op på impulskøb og snolder. Især når vi nu bliver én mere til næste år, så kunne det nemt løbe op hvis vi fortsætter sådan her. Så ligenu er jeg spændt på om vi kan klare december for 3000 kr uden at gå i minus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2012

Troldemommi

Kia2013 skriver:

Uh vi prøver også på at spare lidt igen... da vi først flyttede sammen for 10 år siden, brugte vi omkring 2000 kr om måneden på mad/indkøb... så blev det sat op til 2500 kr for nogle år siden... så for et par måneder siden satte jeg det op til 3000 kr fordi vi altid fik minus alligevel... og nu fik vi minus alligevel?

Det kan jo ikke blive ved, så nu skal der altså rettes op på impulskøb og snolder. Især når vi nu bliver én mere til næste år, så kunne det nemt løbe op hvis vi fortsætter sådan her. Så ligenu er jeg spændt på om vi kan klare december for 3000 kr uden at gå i minus

Jeg må indrømme jeg frygter December lidt, der er bare så mange flere lækre fristelser og de er jo ikke billige, men nu må vi se

Monica

Anmeld

22. november 2012

tarkoflen

Monica P skriver:

jeg har prøvet at lave dem af rester de kan da sagtens spises men må indrømme de ikke er fantastiske

Hvilke rester har du prøvet?

Vi er glade for boller af oksekød vi plejer at lave en fars af oksekød med sennep, krydderier og krydderurter, så putter vi noget af det på pizzaen og resten ryger i den tomatsovs vi har lavet og vupti pizza den ene dag og kødboller i tomatsovs med pasta dagen efter så er der jo ikke rester af stegt kød, men du får resterne af kødet dagen efter

Men nej det bliver aldrig det samme som ved pizzamanden! Han bruger MEGET mere olie og sådan noget end man ville gøre derhjemme

Anmeld

22. november 2012

An&Jo

Jeg har lige lavet vores madelin for den næste uges tid og er spændt på hvor billigt det bliver.. men i den her uge er der meget med hk kød og kartofler, så tror det bliver en dejlig billig uge, der er dog også fisk iblandt..

Anmeld

22. november 2012

Troldemommi

tarkoflen skriver:

Hvilke rester har du prøvet?

Vi er glade for boller af oksekød vi plejer at lave en fars af oksekød med sennep, krydderier og krydderurter, så putter vi noget af det på pizzaen og resten ryger i den tomatsovs vi har lavet og vupti pizza den ene dag og kødboller i tomatsovs med pasta dagen efter så er der jo ikke rester af stegt kød, men du får resterne af kødet dagen efter

Men nej det bliver aldrig det samme som ved pizzamanden! Han bruger MEGET mere olie og sådan noget end man ville gøre derhjemme

Jeg lavede det af en kødsovs rest, de der kødboller den skal jeg vist prøve de lyder gode

vil du ikke prøve at komme med en opskrift med sådan cirke mål?

Monica

Anmeld

22. november 2012

Troldemommi

An&Jo skriver:

Jeg har lige lavet vores madelin for den næste uges tid og er spændt på hvor billigt det bliver.. men i den her uge er der meget med hk kød og kartofler, så tror det bliver en dejlig billig uge, der er dog også fisk iblandt..

Fisk er godt, når vi får fisk herhjemme så spiser Johanne for en voksen

Monica

Anmeld

22. november 2012

2721

Monica P skriver:

et lille trick der ihverfald har hjulpet os er.

Den 1. hæver du det beløb du har sat dig som mål, og så betaler du alt mad kontant, det gør at vi hele tiden kunne se hvad vi har brugt og hvor meget vi har tilbage

Håber du kan bruge mit lille råd

Monica

Det må jeg prøve igen. Har bare svært ved at holde det, når jeg ved jeg har flere penge

Anmeld

22. november 2012

Troldemommi

Bøllemyr skriver:

Det må jeg prøve igen. Har bare svært ved at holde det, når jeg ved jeg har flere penge

Du kan f.eks. dele dem op i forskellige kuverter og en kuvert til hver uge, det har dog den ulempe at man ikke så nemt kan købe mængde tilbud.

Monica

Anmeld

22. november 2012

2721

Monica P skriver:

Du kan f.eks. dele dem op i forskellige kuverter og en kuvert til hver uge, det har dog den ulempe at man ikke så nemt kan købe mængde tilbud.

Monica

Det var måske en ide
Må finde overskudet til en aften og sætte mig ned og lave en plan.

Anmeld

22. november 2012

Troldemommi

Bøllemyr skriver:

Det var måske en ide
Må finde overskudet til en aften og sætte mig ned og lave en plan.

Monica

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.