Det var da en øjenåbner :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2012

LR85

Dejlig tråd med en masse gode råd. 

Specielt den med at lægge penge i en kuvert for hver uge. Den tror jeg at jeg vil prøve. 

Tak ����

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2012

tarkoflen

Monica P skriver:

Jeg lavede det af en kødsovs rest, de der kødboller den skal jeg vist prøve de lyder gode

vil du ikke prøve at komme med en opskrift med sådan cirke mål?

Monica

Åhh jeg er virkelig dårlig til at gøre ret meget andet end smide det sammen og håbe det smager godt

Men her er et forsøg, du nok lige selv skal prøve af og rette til efter jeres smag

500 g. hakket oksekød
1 god spsk dijon sennep
1 tsk. Paprika
Nogle krydderurter, kan dog sagtens udlades, hvis l ikke har nogle, jeg bruger bare nogle, hvis vi har og de ser lidt triste ud det kan være persille, rosmarin, basilikum, timian, salvie ja du kan bruge lige hvad l kan lide
1 dl. Havregryn
1 æg. (Hvis vi har ellers lidt vand)
Salt og peber

Tror det er det, jeg plejer at putte i jeg plejer bare at bruge det jeg lige har nogle gange er der også chili i eller wosheister sovs (staves) eller lidt tabsco...

Ja og tomatsovsen er bare dåsetomater, der bliver kogt ned med noget boullion, løg, hvidløg, lidt balsamico eller anden eddike og igen en dusk krydderurter, hvis jeg har og salt og peber

Anmeld

22. november 2012

Troldemommi

tarkoflen skriver:

Åhh jeg er virkelig dårlig til at gøre ret meget andet end smide det sammen og håbe det smager godt

Men her er et forsøg, du nok lige selv skal prøve af og rette til efter jeres smag

500 g. hakket oksekød
1 god spsk dijon sennep
1 tsk. Paprika
Nogle krydderurter, kan dog sagtens udlades, hvis l ikke har nogle, jeg bruger bare nogle, hvis vi har og de ser lidt triste ud det kan være persille, rosmarin, basilikum, timian, salvie ja du kan bruge lige hvad l kan lide
1 dl. Havregryn
1 æg. (Hvis vi har ellers lidt vand)
Salt og peber

Tror det er det, jeg plejer at putte i jeg plejer bare at bruge det jeg lige har nogle gange er der også chili i eller wosheister sovs (staves) eller lidt tabsco...

Ja og tomatsovsen er bare dåsetomater, der bliver kogt ned med noget boullion, løg, hvidløg, lidt balsamico eller anden eddike og igen en dusk krydderurter, hvis jeg har og salt og peber

det skal jeg prøve, Tak for opskriften

Monica

Anmeld

22. november 2012

Troldemommi

LR85 skriver:

Dejlig tråd med en masse gode råd. 

Specielt den med at lægge penge i en kuvert for hver uge. Den tror jeg at jeg vil prøve. 

Tak ����

Det er faktisk et råd jeg har fra Luksusfælden af

Anmeld

22. november 2012

tarkoflen

Monica P skriver:

det skal jeg prøve, Tak for opskriften

Monica

Det var da så lidt, håber det bliver et hit

Anmeld

22. november 2012

An&Jo

Monica P skriver:

Fisk er godt, når vi får fisk herhjemme så spiser Johanne for en voksen

Monica

Ja det gør vores drenge også.. men fisk er også bare lækkert..

Jeg synes det er fedt i handler for så lidt, så jeg er også begyndt, for hvis andre kan, så kan vi altså også..

Anmeld

22. november 2012

Troldemommi

An&Jo skriver:

Ja det gør vores drenge også.. men fisk er også bare lækkert..

Jeg synes det er fedt i handler for så lidt, så jeg er også begyndt, for hvis andre kan, så kan vi altså også..

jeps, og når vi kan, så kan ALLE

Monica

Anmeld

22. november 2012

Levi&LilysMor

Monica P skriver:

Vi køber det meste i Rema eller Lidl og det de ikke har går vi i Førex efter, vi bor et sted hvor de tre butikker ligger ved siden af hinanden, derfor er det nemt.

Du må da gerne se vores madplan for disse dage

Mandag- Gulerodssalet med marinerede kyllingefilet

Tirsdag - Wokblanding med bla rester fra mandag

Onsdag - Spaghetti med kødsovs

Torsdag - Spaghetti med kødsovs

Fredag - Spiser hos mine forældre pga fødselsdag  Gratis mad ahhhh

Lørdag - Lammeculotte med bagte rodfrugter

Søndag - Lammeculotte med rester af rodfrugter og hjemmelavede pomfritter

Ser det ikke meget godt ud??

Monica 

Jo det lyder meget lækkert 

Anmeld

22. november 2012

baby012

herhjemme er der 600 om ugen til mad..

vi har valgt at sparre der hvor vi kan, der er også RIGTIG mange penge at hente ved f.eks. tv, vi bruger viaplay(79,-) OG NUTV (99) ..

normalt betalte jeg 1800 i kvatalet, for tv. det er jo blevet væsentlig billigere med 534 i kvatalet

Anmeld

22. november 2012

Lady Marion <3

Her er vi 2 voksne 1 tumling og 1 teenager .. Her handler vi ind til alt 1 gang pr uge i netto eller rema og vi køber ikke luksus varer men lever sundt . Vi bruger 9000 kr pr md og det kan ikke gøres for mindre , Det er ind i mellem svært at få de 9000 til at række . Jeg forstår simpelthen ikke hvordan (de fleste af jer herinde fra ) Kan leve så billigt som i gør når man tilmed tænker på at i siger i lever forsvareligt og sundt .. Hvad pokker giver i afkald på ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.