Det var da en øjenåbner :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2012

Leneur

Monica P skriver:

Holy shit :-)

Nu er det anden måned hvor vores madbudget er sat ned til 2500 kr for to voksne en 1 årig og en kat, vi sparer hver måned 1500 kr, dvs vi sparer derfor 18000 på et år kun på mad og husholdning, det er jo for vildt....

18000 kr, det er sgu mere end vi gav for vores bil

Jeg skriver dette for at få andre til at vurdere om de ikke kunne spare noget på deres madforbrug, for pludselig er der bare meget mere luft i budgettet, som man kan bruge på sjovere ting.

men for filan hvor vi ærgrer os over at vi ikke gik i gang for længe siden

Monica

Hvad vil du så mene at en voksen og et barn på 3 år ville kunne leve for?? Og her tænker jeg sovebleer, sæbe og shampoo, vaskemiddel, mad og hvad der ellers er. Synes jeg bruger for mange penge, på trods af der er en rema lige overfor og snart en lidl ved siden af. Vil nemlig gerne sætte det lidt i system og netop spare op til noget af det sjove og/eller uforudsete udgifter og synes det er svært med et rådighedsbeløb på 6000 kr hver måned.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2012

Leneur

Leneur skriver:

Hvad vil du så mene at en voksen og et barn på 3 år ville kunne leve for?? Og her tænker jeg sovebleer, sæbe og shampoo, vaskemiddel, mad og hvad der ellers er. Synes jeg bruger for mange penge, på trods af der er en rema lige overfor og snart en lidl ved siden af. Vil nemlig gerne sætte det lidt i system og netop spare op til noget af det sjove og/eller uforudsete udgifter og synes det er svært med et rådighedsbeløb på 6000 kr hver måned.

Ellers synes jeg også det er godt klaret, for det er da mange penge der er sparet...

Anmeld

23. november 2012

Troldemommi

Leneur skriver:

Hvis jeg var dig ville jeg tænke over hvad du bruger nu på mad og husholdning og prøve at sætte dig et mål,  

og så hæve alle pengene den 1 og dele dem op i forskellige konvolutter en konvulut til hver uge, jeg tror det gør det nemmere i starten, og jeg ved ikke med dig men når jeg betaler med kontanter så tænker jeg mere over hvad jeg køber

Jeg vil altså ikke sætte et beløb på hvad i skal leve for, det er jeg slet ikke kvalificeret til

Monica

Anmeld

23. november 2012

Leneur

Monica P skriver:

Hvis jeg var dig ville jeg tænke over hvad du bruger nu på mad og husholdning og prøve at sætte dig et mål,  

og så hæve alle pengene den 1 og dele dem op i forskellige konvolutter en konvulut til hver uge, jeg tror det gør det nemmere i starten, og jeg ved ikke med dig men når jeg betaler med kontanter så tænker jeg mere over hvad jeg køber

Jeg vil altså ikke sætte et beløb på hvad i skal leve for, det er jeg slet ikke kvalificeret til

Monica

Ja jeg må få terpet reklamerne igennem og lægge en madplan og så bare få stort hjem af basisvarer og kød, når det er på bud men når i kan klare det, så må Silje og jeg som udgangspunkt også kunne klare det for 2500 om måneden. Især når det højest er 5 dage om ugen jeg skal lave aftensmad.
Ja det er rigtigt når jeg har hævet det hele, så er der mindst 500 kr til overs hver måned og flere mønter til sparegrisen..

Anmeld

30. november 2012

LR85

Monica P skriver:

Holy shit :-)

Nu er det anden måned hvor vores madbudget er sat ned til 2500 kr for to voksne en 1 årig og en kat, vi sparer hver måned 1500 kr, dvs vi sparer derfor 18000 på et år kun på mad og husholdning, det er jo for vildt....

18000 kr, det er sgu mere end vi gav for vores bil

Jeg skriver dette for at få andre til at vurdere om de ikke kunne spare noget på deres madforbrug, for pludselig er der bare meget mere luft i budgettet, som man kan bruge på sjovere ting.

men for filan hvor vi ærgrer os over at vi ikke gik i gang for længe siden

Monica

Hej Monica. 

Inspireret af din tråd googlede jeg 'børnevenlig madplan' og fandt en fantastisk madplan for alle ugerne året rundt. 

Jeg vil nu prøve at handle ind én gang om ugen og se om jeg kan reducere mit indkøbsbesøb væsentligt. 

Tak for inspiration og forhåbentlig en masse penge sparet 

Anmeld

30. november 2012

Nadia&Daniel

LR85 skriver:

Hej Monica. 

Inspireret af din tråd googlede jeg 'børnevenlig madplan' og fandt en fantastisk madplan for alle ugerne året rundt. 

Jeg vil nu prøve at handle ind én gang om ugen og se om jeg kan reducere mit indkøbsbesøb væsentligt. 

Tak for inspiration og forhåbentlig en masse penge sparet 

Uhh - skriv gerne et link

Anmeld

30. november 2012

LR85

Nadia&Daniel skriver:

Uhh - skriv gerne et link

Jeg er lige på telefonen men det er inde på 'vores børn's hjemmeside. 

Den er simpelthen så genial fordi den har samlet en indkøbsseddel for alle de ting man skal bruge i løbet a madplanen. Det kan jeg godt lide i stedet for man skal sidde og nedskrive alle ingridienserne for hvert enkelt måltid og prøve a samle det. 

Og så er retterne børnevenlige, varierende, nye og inspirerende. 

Sender et rigtig link senere, men tjek 'Vores børn's hjemmeside eller google 'madplan vores børn'

Anmeld

30. november 2012

Nadia&Daniel

LR85 skriver:

Jeg er lige på telefonen men det er inde på 'vores børn's hjemmeside. 

Den er simpelthen så genial fordi den har samlet en indkøbsseddel for alle de ting man skal bruge i løbet a madplanen. Det kan jeg godt lide i stedet for man skal sidde og nedskrive alle ingridienserne for hvert enkelt måltid og prøve a samle det. 

Og så er retterne børnevenlige, varierende, nye og inspirerende. 

Sender et rigtig link senere, men tjek 'Vores børn's hjemmeside eller google 'madplan vores børn'

1000 tak

Anmeld

30. november 2012

2babygirls

Nadia&Daniel skriver:

1000 tak

fandt den lige

http://voresborn.dk/madplan

Anmeld

30. november 2012

LR85

Baby2påvej skriver:

fandt den lige

http://voresborn.dk/madplan

Super 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.