jeg er nysgerrig: hvornår mærkede du liv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2012

FrkZier

Miss Kat skriver:

Helt enig. Det er lidt fagbøgerne kontra mødres erfaringer. Meget interessant.

jeg tænker at ofte kan det vel også være luft i tarmene der forveksels med liv, har læst om nogen der mente at kunne mærke liv allerede i uge 8, hvor det tror jeg personlig er så godt som umuligt, det kan næsten kun være luft så tidligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2012

Miss Kat

FrkZier skriver:

jeg tænker at ofte kan det vel også være luft i tarmene der forveksels med liv, har læst om nogen der mente at kunne mærke liv allerede i uge 8, hvor det tror jeg personlig er så godt som umuligt, det kan næsten kun være luft så tidligt

Præcis min tanke... Vil bare ikke støde nogen, som er overbevist om, de mærkede liv.

Anmeld

14. oktober 2012

FrkZier

Miss Kat skriver:

Præcis min tanke... Vil bare ikke støde nogen, som er overbevist om, de mærkede liv.

sådan har jeg det også tit..

men kan se på afstemningen at det faktisk er uge 11 og 15 der føre, hvilket faktisk overrasker mig lidt, havde regnet med den lå senere

Anmeld

14. oktober 2012

Miss Kat

Miss Kat skriver:

Når man siger, man kan mærke det tidligere anden gang, er det så fordi, man er blevet mere bevidst om, hvordan det føles, når baby sparker? Hvor man var mere i tvivl om følelsen ved nr. 1? Eller er der en anden fysisk forklaring? Tænker bare at det hele jo er blevet slappere anden gang, så det lyder sært, at det skulle være nemmere at mærke rent fysiologisk.

Nu er jeg nysgerrig... Google is your friend!

Doh....

Så Googlede jeg emnet og hvad poppede op som første svar? Taaddaaa Baby.dk!

https://www.baby.dk/videnom/4p312/graviditet-fosterbevaegelser.aspx

Jeg tog faktisk lige præcis fejl. Det er nemlig lige præcis fordi det hele er blevet slappere, at det er nemmere at mærke baby. Men dog også, som jeg foreslog, fordi man kender følelsen.

Anmeld

14. oktober 2012

Miss Kat

sådan har jeg det også tit..

men kan se på afstemningen at det faktisk er uge 11 og 15 der føre, hvilket faktisk overrasker mig lidt, havde regnet med den lå senere

Nu Googlede jeg det jo lige, og alle steder siger ca. det samme:

F.eks.:

"Førstegangsfødende mærker som regel liv omkring uge 20, men ikke regelmæssigt før omkring uge 26. Regelmæssigt vil sige, at du hver dag mærker den lille, gerne nogle gange om dagen. Det vigtigste er, at det ikke ændrer sig pludseligt, og den lille bliver meget stille. Når du først har mærket liv, kender du din babys aktivitet, og den aktivitet skal du mærke hver dag.

Andengangsfødende mærker ofte liv allerede omkring uge 14-15, men det er meget individuelt. Det er nok, fordi du kender fornemmelsen og er mere tro mod det, du mærker, at du mærker liv tidligere anden gang."  http://voresborn.dk/gravid/kost-og-sundhed/4956-er-baby-okay-i-maven

- Så lyder alt før uge 14 ret utænkeligt... Men igen, jeg er ikke ekspert.  

Anmeld

14. oktober 2012

FrkZier

Miss Kat skriver:

Nu Googlede jeg det jo lige, og alle steder siger ca. det samme:

F.eks.:

"Førstegangsfødende mærker som regel liv omkring uge 20, men ikke regelmæssigt før omkring uge 26. Regelmæssigt vil sige, at du hver dag mærker den lille, gerne nogle gange om dagen. Det vigtigste er, at det ikke ændrer sig pludseligt, og den lille bliver meget stille. Når du først har mærket liv, kender du din babys aktivitet, og den aktivitet skal du mærke hver dag.

Andengangsfødende mærker ofte liv allerede omkring uge 14-15, men det er meget individuelt. Det er nok, fordi du kender fornemmelsen og er mere tro mod det, du mærker, at du mærker liv tidligere anden gang."  http://voresborn.dk/gravid/kost-og-sundhed/4956-er-baby-okay-i-maven

- Så lyder alt før uge 14 ret utænkeligt... Men igen, jeg er ikke ekspert.

ja sad lige og kiggede på det.. men dem der mærker liv før uge 14 ca, hvad tror du så det er de mærker? eller er de bare meget kropsbevidste?

Anmeld

14. oktober 2012

Miss Kat

FrkZier skriver:

ja sad lige og kiggede på det.. men dem der mærker liv før uge 14 ca, hvad tror du så det er de mærker? eller er de bare meget kropsbevidste?

Jeg tænkte lige at denne linje "Andengangsfødende mærker ofte liv allerede omkring uge 14-15, men det er meget individuelt." godt kan lade tvivlen komme folk til gode.

Anmeld

14. oktober 2012

FrkZier

Miss Kat skriver:

Jeg tænkte lige at denne linje "Andengangsfødende mærker ofte liv allerede omkring uge 14-15, men det er meget individuelt." godt kan lade tvivlen komme folk til gode.

og hvad så med førstegangsfødende?

Anmeld

14. oktober 2012

Miss Church

FrkZier skriver:

Jeg har prøvet et par gange, hvor jeg tænkte - Var det babyerne?  Men jeg tror bare det har været luft  

Min mor siger at man er ikke i tvivl, når man mærker det, så jeg tror ikke at jeg har mærket noget endnu. Min JM siger dog at jeg højst sandsynligt snart kan mærke dem, fordi der er to

Glæder mig så meget til jeg kan mærke mine babyer. Det må være så stort! 

Anmeld

14. oktober 2012

FrkZier

Miss Church skriver:

Jeg har prøvet et par gange, hvor jeg tænkte - Var det babyerne?  Men jeg tror bare det har været luft  

Min mor siger at man er ikke i tvivl, når man mærker det, så jeg tror ikke at jeg har mærket noget endnu. Min JM siger dog at jeg højst sandsynligt snart kan mærke dem, fordi der er to

Glæder mig så meget til jeg kan mærke mine babyer. Det må være så stort! 

hvor langt er det du er henne nu?

ja når der er to er der jo ikke lige så meget plads så de kommer vel hurtigere ud mod maveskindet ku man forestille sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.