Kan man kalde det en fødsel ??? :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2012

baby012

Tulle83 skriver:

Fair nok.

Jeg synes bare det er spændende at høre fra jer som ikke synes det kan kaldes en fødsel, hvorfor i har den holdning i har. Det er intet angreb, da jeg er stor tilhænger af, at folk har deres egen mening (alt andet ville da være kedeligt!)

Jeg tænker bare at det er ærgerligt at nogle kvinder føler sig som dårlige mødre fordi det åbenbart er sådan et kæmpe tabu at føde ved kejsersnit...

Jeg bygger det lidt på at barnet ikke har passeret fødselskanalen (: 

den der med fødselsdag, altså, jo de har fødselsdag, fir de er født.. Men om kvinden har født, altså så bliver det til et udsagnsord, altså en aktiv handling, og PKS er ihvertfald ikke en aktiv handling fra morens side, aks er vel heller ikke, eftersom at moren ikke føder aktivt Når hun bliver lagt i narkose ? 

Bare hvis vi skal gå i bakateller (: 

skal bare bruge jeres mening, så det er fint med mig i ikke er enige.. 

Synes det er utrolig stort af jer som anerkender at der er født ved fødsel, og født ved kejsersnit... Og at det ikke decideret kan kaldes en fødsel, men kan også sagtens forstå jer som føler jer snydt, og vil have lov at kalde det at i har født jeres barn 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

vitapigen

Et hul er et hul ej, med det mener jeg bare at en fødsel er at der kommer en ny til verdenen. Om det er på den ene ville jeg stadig kaldet det en fødsel. Der er jo kommet et lille barn ud af en

Anmeld

8. oktober 2012

Tulle83

Laulund87 skriver:

At jeg ikke kalder det en fødsel, beyder jo ikke at det er negativt eller forkert. Det er det jeg ikke forstår, at man tager sådan på vej over

Jeg er faktisk slet ikke imod kejsersnit og ser det ikke som den "nemme" løsning, den forkerte løsning osv osv. Jeg ser det bare ikke som en fødsel. Jeg kan ikke forstå man kan blive stødt over det

Nej, jeg synes også det er synd at nogle bliver stødt over det, da det jo i bund og grund er ligemeget hvad andre mener Som sagt tidligere er jeg også bare interesseret i at høre hvorfor andre har den holdning som de har, da det jo er en interessant diskussion.

Jeg bliver derimod lidt stødt når nogle bruger det på en negativ måde, hvilket mange faktisk gør. Jeg ved ikke om de mener det negativt, dem der siger det, men ofte fremstår det i hvert fald negativt. 

Anmeld

8. oktober 2012

Tvillingemor80

Jeg synes det er en fødsel - det er bare ikke en vaginalfødsel.. Jeg har jo også ligget med veer i 12 timer, og fået en lille bebs ud af det.. Jeg mener begge dele er fødsler -

Anmeld

8. oktober 2012

Deaktiveret profil

Lahn11 skriver:

jeg ved at dette er et meget, meget, MEGET følsomt emne for rigtig mange, og jeg vil derfor bede jer om at holde tonen så der ikke er nogen der kommer til at føle sig som dårlige forældre osv. 

sagen er den, at vi har siddet i biologi og diskuteret i 2 timer !!! Og det kunne egentlig være meget interessant at få jeres mening på dette, vi har snakket KS og PKS .. Og så var der en i klassen, som tog det helt store spørgsmål op.. "Kan man egentlig kalde det en fødsel, ? Det kan man vel ikke når det ikke har passeret fødekabalen" min lære anede ikke hvad hun skulle sige, og så begynder de der der har fået KS og PKS jo at sige at de har da født deres lille barn ligeså meget som dem med vaginal fødsel Og så bliver dem der har født vaginalt jo stødt, da de ikke mener at et kejsersnit er en fødsel, men mere et indgreb hvor de fjerner barnet fra lovmoren.. 

Jeg er ikke helt sikker på min egen mening i dette.. For i min verden er det vel ikke værre end dem der har født vaginalt med smertestillende, klip, eller sugekop, kalder deres fødsel naturlig.. 

Kom med jeres mening piger og drenge, skal bruge dem til at danne mig en mening, som jeg kan bruge til næste time når emnet igen tages op  

Har selv lige fået AKS, og nej, self er det ikke mig der har "født hende" godt nok var jeg i fuld narkose, så jeg har slet ikke været opmærksom på noget som helst..  Men jeg føler da jeg har født hende, hun kommer jo fra mig, jeg ved ikke hvordan smerterne efterfølgende er for en der har født vaginalt, men mine smerter har bestemt været slemme, så syntes da bestemt også de som får KS, PKS og AKS, skal have ligeså meget respekt for at føde... For uanset hvad, så er det jo ikke nemt..  Men som du også selv skriver så syntes jeg også et kejsersnit er det samme som at føde med en masse smertestillende, for de kan jo hellere intet mærke.. 

Anmeld

8. oktober 2012

Barejegsnartergravid

synes det virker som dem der har fået ks siger det ikke er en fødsel, og dem der har født vaginaltsiger det er. det er da lidt sjovt. synes selv ks er en fødsel, men jeg har også selv født vaginalt

Anmeld

8. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Laulund87 skriver:

Nej Ej jeg har den holdning jeg har, færdig bum Gider da ikke skrive at selvfølgelig har de fødselsdag.. Kan se andre spørger om det samme og hvis vi skal helt derud, bude det nok hedde kejserdag for kejsersnitbørn

Hé Hé syntes det ku være sejt at fejre kejsersnitdag, med dejlig chokolade og kager til  Vh Stine ( mor til et kejser barn og et vaginal barn )

Anmeld

8. oktober 2012

Laulund87

StineW79 skriver:

Hé Hé syntes det ku være sejt at fejre kejsersnitdag, med dejlig chokolade og kager til  Vh Stine ( mor til et kejser barn og et vaginal barn )

Anmeld

8. oktober 2012

Maja88

jeg fik selv pks og vil ikke sige jeg har født...

har i den dag rigtig mange uklarede følelser i kroppen.. er super svært at forklare men kroppen mangler at afslutte noget..

men uanset om jeg har født hende selv.. så er jeg jo stadig blever mor

Anmeld

8. oktober 2012

Fenja09

Nu har jeg kun født naturligt, dvs vaginalt og uden smertestillende og hjælpemidler. Så det er lidt svært for mig at svare på, men umiddelbart ville jeg ikke selv sige at jeg havde født, hvis jeg havde fået ks, så ville jeg jo sige det i stedet. Men barnet er jo født uanset, hvordan det er kommet til verden.

Hører dog mange kvinder sige, at de føler sig "snydt" for en fødsel, hvis de har fået ks.

Når det er sagt, så synes jeg bestemt ikke at de kvinder der har fået ks, skal føle det stødende eller sårende, at andre mener de ikke har født "rigtig". Der er jo som en regel en ret vigtigt grund til at et ks bliver foretaget. Og i bund grund er det vigtigste ved det hele vel, at der kommer et sundt og rask barn til verden - uanset vejen dertil.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.