Kan man kalde det en fødsel ??? :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2012

Muffinmus

Hmm..

Jeg HAR FØDT to børn selv, men fået 1 barn ved Ks....Har ikke født ham ved KS synes jeg.

Så jeg hører til gruppen der mener en fødsel er vagianl, ikke operationsmæssig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

Studerendemor

Laulund87 skriver:

Ja jeg så godt at der står i ordbogen at det er en fødsel, men det synes jeg ikke giver mening når barnet er taget ud af maven

Hvis ordbogen ikke kan få dig til at ændre mening, er der nok ingen argumenter der kan....

Men, må jeg spørge hvorfor det ikke kan kaldes en fødsel, når barnet bliver taget ud ad maven?

Anmeld

8. oktober 2012

Laulund87

skrivemaskine skriver:

Hvis ordbogen ikke kan få dig til at ændre mening, er der nok ingen argumenter der kan....

Men, må jeg spørge hvorfor det ikke kan kaldes en fødsel, når barnet bliver taget ud ad maven?

Nej det havde jeg heller ikke regnet med, synes nemlig ikke det er noget galt med min mening

Jamen det synes jeg egentlig jeg har forklaret. Hvis ikke barnet er kommet ud vagialt, er det ikke en fødsel i mit hovede Mange andre forklarer det på samme måde i tråden

Anmeld

8. oktober 2012

Tulle83

Laulund87 skriver:

Nej det havde jeg heller ikke regnet med, synes nemlig ikke det er noget galt med min mening

Jamen det synes jeg egentlig jeg har forklaret. Hvis ikke barnet er kommet ud vagialt, er det ikke en fødsel i mit hovede Mange andre forklarer det på samme måde i tråden

Nu bliver jeg nysgerrig

Har kejserbørn så heller ikke fødselsdag?

Anmeld

8. oktober 2012

Laulund87

Tulle83 skriver:

Nu bliver jeg nysgerrig

Har kejserbørn så heller ikke fødselsdag?

Nej Ej jeg har den holdning jeg har, færdig bum Gider da ikke skrive at selvfølgelig har de fødselsdag.. Kan se andre spørger om det samme og hvis vi skal helt derud, bude det nok hedde kejserdag for kejsersnitbørn

Anmeld

8. oktober 2012

Tulle83

Laulund87 skriver:

Nej Ej jeg har den holdning jeg har, færdig bum Gider da ikke skrive at selvfølgelig har de fødselsdag.. Kan se andre spørger om det samme og hvis vi skal helt derud, bude det nok hedde kejserdag for kejsersnitbørn

Fair nok.

Jeg synes bare det er spændende at høre fra jer som ikke synes det kan kaldes en fødsel, hvorfor i har den holdning i har. Det er intet angreb, da jeg er stor tilhænger af, at folk har deres egen mening (alt andet ville da være kedeligt!)

Jeg tænker bare at det er ærgerligt at nogle kvinder føler sig som dårlige mødre fordi det åbenbart er sådan et kæmpe tabu at føde ved kejsersnit...

Anmeld

8. oktober 2012

Laulund87

Tulle83 skriver:

Fair nok.

Jeg synes bare det er spændende at høre fra jer som ikke synes det kan kaldes en fødsel, hvorfor i har den holdning i har. Det er intet angreb, da jeg er stor tilhænger af, at folk har deres egen mening (alt andet ville da være kedeligt!)

Jeg tænker bare at det er ærgerligt at nogle kvinder føler sig som dårlige mødre fordi det åbenbart er sådan et kæmpe tabu at føde ved kejsersnit...

Jeg synes slet ikke det er tabu og kan slet heller ikke se hvorfor man skulle føle sig som en dårlig mor!

Som jeg skrev i mit første indlæg ser jeg det bare ikke som en fødsel, nærmere som en operation hvor barnet bliver taget ud, men det er jo ikke det vigtigste! Hvis dem der har fået kejsersnit ser det som en fødsel så fred være med det.. Kan bare ikke forstå hvorfor det er så vigtigt at det bliver kaldt en fødsel? Er det fordi det så føles mere rigtigt?

Anmeld

8. oktober 2012

SussieThyssen

Lahn11 skriver:

jeg ved at dette er et meget, meget, MEGET følsomt emne for rigtig mange, og jeg vil derfor bede jer om at holde tonen så der ikke er nogen der kommer til at føle sig som dårlige forældre osv. 

sagen er den, at vi har siddet i biologi og diskuteret i 2 timer !!! Og det kunne egentlig være meget interessant at få jeres mening på dette, vi har snakket KS og PKS .. Og så var der en i klassen, som tog det helt store spørgsmål op.. "Kan man egentlig kalde det en fødsel, ? Det kan man vel ikke når det ikke har passeret fødekabalen" min lære anede ikke hvad hun skulle sige, og så begynder de der der har fået KS og PKS jo at sige at de har da født deres lille barn ligeså meget som dem med vaginal fødsel Og så bliver dem der har født vaginalt jo stødt, da de ikke mener at et kejsersnit er en fødsel, men mere et indgreb hvor de fjerner barnet fra lovmoren.. 

Jeg er ikke helt sikker på min egen mening i dette.. For i min verden er det vel ikke værre end dem der har født vaginalt med smertestillende, klip, eller sugekop, kalder deres fødsel naturlig.. 

Kom med jeres mening piger og drenge, skal bruge dem til at danne mig en mening, som jeg kan bruge til næste time når emnet igen tages op  

Ordet kommer af det nordiske "føde" som betyder "at komme til verden"

Ergo må betegnelsen "fødsel både dække et kejsersnit og en almindelig fødsel, da det handler om at bringe barnet til verden.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. oktober 2012

Tulle83

Laulund87 skriver:

Jeg synes slet ikke det er tabu og kan slet heller ikke se hvorfor man skulle føle sig som en dårlig mor!

Som jeg skrev i mit første indlæg ser jeg det bare ikke som en fødsel, nærmere som en operation hvor barnet bliver taget ud, men det er jo ikke det vigtigste! Hvis dem der har fået kejsersnit ser det som en fødsel så fred være med det.. Kan bare ikke forstå hvorfor det er så vigtigt at det bliver kaldt en fødsel? Er det fordi det så føles mere rigtigt?

Well, for mig er det rigtige, at et lille barn kommer til verden, og i min verden er det en fødsel ligemeget hvad Så ja, det rigtige for mig er at kalde det en fødsel, selvom barnet kommer ud af maven.

Din virkelighed er en anden, og fred være med det. Jeg tror bare, at det netop er på grund af den holdning "du har ikke født 'rigtigt' da dit barn er kommet til verden ved kejsernsit" -at mange kvinder ser sig selv som en fiasko, og det er da ærgerligt.

Ikke dermed sagt, at man ikke må have sin egen holdning! Jeg er bare stødt på flere der har sagt til mig, at det er for dumt at jeg vælger kejsersnit, og at jeg vil få depression og det ene og det andet... så overordnet ser jeg, at mange kvinder mener at det er tabu, og det er da en skam, da det vigtigste absolut må være at barn og mor har det godt

Anmeld

8. oktober 2012

Laulund87

Tulle83 skriver:

Well, for mig er det rigtige, at et lille barn kommer til verden, og i min verden er det en fødsel ligemeget hvad Så ja, det rigtige for mig er at kalde det en fødsel, selvom barnet kommer ud af maven.

Din virkelighed er en anden, og fred være med det. Jeg tror bare, at det netop er på grund af den holdning "du har ikke født 'rigtigt' da dit barn er kommet til verden ved kejsernsit" -at mange kvinder ser sig selv som en fiasko, og det er da ærgerligt.

Ikke dermed sagt, at man ikke må have sin egen holdning! Jeg er bare stødt på flere der har sagt til mig, at det er for dumt at jeg vælger kejsersnit, og at jeg vil få depression og det ene og det andet... så overordnet ser jeg, at mange kvinder mener at det er tabu, og det er da en skam, da det vigtigste absolut må være at barn og mor har det godt

At jeg ikke kalder det en fødsel, beyder jo ikke at det er negativt eller forkert. Det er det jeg ikke forstår, at man tager sådan på vej over

Jeg er faktisk slet ikke imod kejsersnit og ser det ikke som den "nemme" løsning, den forkerte løsning osv osv. Jeg ser det bare ikke som en fødsel. Jeg kan ikke forstå man kan blive stødt over det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.