Kan man kalde det en fødsel ??? :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2012

Tulle28

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Laulund87 skriver:

Man har ikke født nej, men barnet er kommet til verden og så er det ligegyldigt, i mine øjne, hvordan Så enkelt kan jeg sige det

Enig. 

Anmeld

8. oktober 2012

Bebsesmoar

Man kalder heller ikke en vaginal fødsel for et kejsnersnit!! Det lyder utroligt underligt ikke!!   Ja nogle føler sig triste over det,men sådan er det jo bare!! Det vigtigste er at barnet er i live,så har det virkelig så stor betydning hvad man kalder de første sec hvor barnet forlader moderens krop??!  

Anmeld

8. oktober 2012

Carina:-)

Jeg har født 6 gange,og fået 1 ks.

Så nej ks er ikke at føde .

Anmeld

8. oktober 2012

Carina:-)

Zafir skriver:

Min mening er at KS kun skal bruges hvis der er en GRUND. Ikke hvis det er fordi man er bange for at føde eller den slags. Der skal være en fysisk årsag. Det er ikke lutter lagkage at få KS. Det ER et operativt indgreb.

I øvrigt, mener jeg at kvinder er skabt til at føde og det kan vi alle sammen, med mindre der er en eller anden ting i vejen.

Så KS skal bruges med omtanke. Jeg vil ikke kalde det en fødsel. Men et barn der bliver bragt til verden, ved en nødløsning, hvis der er noget galt.

Hvis man er bange, skal der indføres doulaer eller kendt JM, så man kan få et godt forløb

Anmeld

8. oktober 2012

MorDk

Janni. skriver:

Et nyt liv kommer til verdenen og dét er en fødsel uanset hvordan det er foregået. Sådan er det i min verden.

Ja det vil jeg også sige... ellers kan man vel heller ikke sige at de børn der er kommet til ved KS har fødselsdag???

Men en fødsel er en fødsel tænker jeg... og et barn der kommet til ved KS er kommet til verden... det er sgu svært... har egentlig aldrig tænkt over det...

Anmeld

8. oktober 2012

Zafir

VØS skriver:

Jeg er ikke helt enig i at kvinden er skabt til at føde og at alle kan.
Min mor lå i 36 timer, fik ve-drop og det hele, men kunne alligevel ikke føde.
Da det så var ved at tage livet af både min mor og jeg måtte de gå til aks, hvilket jo var nødvendigt for at vi begge skulle overleve.
Min mors krop sagde stop og blodtrykket dalede pludselig vildt, og jeg kunne ikke få ilt nok.
Men jeg mener da stadig jeg er født og har fødselsdag.
Jeg har også selv født min søn ved kejsersnit, da jeg har en psykisk lidelse der gør at vi formegentlig ikke ville få det bedste start på livet som familie, ved en naturlig fødsel.
Men både jeg og min søn er da født

(Jeg angriber ikke, men er ikke helt enige i at kvinder er skabt til at føde, og derfor kan)

Vi er også som udgangspunkt skabt til at tale og gå og se Alligevel er det ikke alle der kan tale og gå og se.

I den situation - ER der jo grund til KS

Jeg taler om de mennesker der får pks, uden en 'grund' andet end at de er bange eller ikke har lyst.

Det er de fødsler hvor moderen og eller barnet dør i 3. verdens lande den dag idag og i gamle dage i dk også.

Om det er en 'fødsel' eller ej, gør jo ikke om man har fødselsdag eller ej. Det er noget helt andet og om man tror på at der er en grund til at man bliver født med taktik stimulans osv...

Jeg er modstander af ubegrundede ks, men helt klart FORTALER for at ks skal bruges når der er en grund

Så jeg tror ikke vi er så uenige alligevel

Anmeld

8. oktober 2012

klmf

Man kan jo vælge det argument, der hedder at barnet fødes fra livmoderen, hvor det har vokset igennem graviditeten. Så er der bare to forskellige udgange, men barnet kommer fra samme sted om det fødes vaginalt eller tages ved sectio.

Anmeld

8. oktober 2012

MissTas

Lahn11 skriver:

jeg ved at dette er et meget, meget, MEGET følsomt emne for rigtig mange, og jeg vil derfor bede jer om at holde tonen så der ikke er nogen der kommer til at føle sig som dårlige forældre osv. 

sagen er den, at vi har siddet i biologi og diskuteret i 2 timer !!! Og det kunne egentlig være meget interessant at få jeres mening på dette, vi har snakket KS og PKS .. Og så var der en i klassen, som tog det helt store spørgsmål op.. "Kan man egentlig kalde det en fødsel, ? Det kan man vel ikke når det ikke har passeret fødekabalen" min lære anede ikke hvad hun skulle sige, og så begynder de der der har fået KS og PKS jo at sige at de har da født deres lille barn ligeså meget som dem med vaginal fødsel Og så bliver dem der har født vaginalt jo stødt, da de ikke mener at et kejsersnit er en fødsel, men mere et indgreb hvor de fjerner barnet fra lovmoren.. 

Jeg er ikke helt sikker på min egen mening i dette.. For i min verden er det vel ikke værre end dem der har født vaginalt med smertestillende, klip, eller sugekop, kalder deres fødsel naturlig.. 

Kom med jeres mening piger og drenge, skal bruge dem til at danne mig en mening, som jeg kan bruge til næste time når emnet igen tages op  

jeg vil ikke kalde et kejsersnit, planlagt eller ej, for en fødsel.. En fødsel for mig er hele forløbet fra start til slut med veer og hvor barnet så kommer ud vaginalt..

Anmeld

8. oktober 2012

isabellasmor

Zafir skriver:

Min mening er at KS kun skal bruges hvis der er en GRUND. Ikke hvis det er fordi man er bange for at føde eller den slags. Der skal være en fysisk årsag. Det er ikke lutter lagkage at få KS. Det ER et operativt indgreb.

I øvrigt, mener jeg at kvinder er skabt til at føde og det kan vi alle sammen, med mindre der er en eller anden ting i vejen.

Så KS skal bruges med omtanke. Jeg vil ikke kalde det en fødsel. Men et barn der bliver bragt til verden, ved en nødløsning, hvis der er noget galt.

Hvis man er bange, skal der indføres doulaer eller kendt JM, så man kan få et godt forløb

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.