Kan man kalde det en fødsel ??? :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2012

maria_wlt

Tristan er kom til verden ved PKS og Ene kom naturligt.. Jeg har IKKE født min søn men min datter.. Jeg er så også LIGEGLAD, men jeg starter tit sætningen " Da jeg fødte Tristan" og laver det så om til " Da Tristan kom til verden"

Født er for mig at de kommer ud gennem skeden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

Lauras mor

Laulund87 skriver:

Man har ikke født nej, men barnet er kommet til verden og så er det ligegyldigt, i mine øjne, hvordan Så enkelt kan jeg sige det

Anmeld

8. oktober 2012

sabi1979

Janni. skriver:

Et nyt liv kommer til verdenen og dét er en fødsel uanset hvordan det er foregået. Sådan er det i min verden.

Enig

Anmeld

8. oktober 2012

Troldemommi

Mit barn er født ved KS, har hun så ikke en fødselsdag?

I mine øjne er det er fødsel når et barn kommer til verden

Monica

Anmeld

8. oktober 2012

nielsen80

Slog faktisk lige ordet fødsel op i nudanske ordbog(lidt nørd er man vel) der står:

Fødsel: det at et barn el pattedyrs unge forlader moderens mave efter fostertilstand.

Med den def. har man vel egentlig haft en fødsel, selvom det er ved ks. Altså hvis man sådan skal tage ordet for dets egentlige betydning.

Anmeld

8. oktober 2012

KLN

Jeg har aldrig helt forstået, hvor folk går så meget op i det der med om man har født eller ikke har født. For mig handler det om, at den lille kommer til verden sund og rask, om det så er den ene eller den anden vej.

Jeg selv fik PKS fordi vores pige vendte med numsen nedad. Jeg syntes, at det var en rigtig god oplevelse, men håber da at nummer to vender rigtigt, så jeg kan få den oplevelse med osse

Anmeld

8. oktober 2012

LR85

signe. skriver:

Jeg kan komme med min egen erfaring

Jeg har to sønner, begge født ved akut kejsersnit fordi jeg var rigtig rigtig syg ad svangerskabsforgiftning, så den naturlige fødsel blev frataget mig, idet det var for farligt for både mig og barn.

Når jeg snakker med nogen som ikke kender min historie tager jeg tit mig selv i at begynde sådan " Da jeg fødte Hasse... Nej, da jeg fik kejsersnit med Hasse"

Idet at jeg jo faktisk retter mig selv, tager jeg mine kejsersnit som at jeg IKKE har født, men fået kejsersnit. Hvis jeg kommer til at sige født retter jeg altid mig selv bagefter. Jeg synes ikke at kejsersnit er det samme som at føde, efter min mening.

Jeg ville dog gerne have lov at opleve en rigtig fødsel, men det kommer jeg desværre ikke til, da hvis vi skal have flere børn, ikke må have lov at føde selv, men skal have ks...

Enig. 

siger også ofte a jeg fik mine drenge ved kejsersnit og ikke fødsel. 

Anmeld

8. oktober 2012

Mor1012

Lahn11 skriver:

jeg ved at dette er et meget, meget, MEGET følsomt emne for rigtig mange, og jeg vil derfor bede jer om at holde tonen så der ikke er nogen der kommer til at føle sig som dårlige forældre osv. 

sagen er den, at vi har siddet i biologi og diskuteret i 2 timer !!! Og det kunne egentlig være meget interessant at få jeres mening på dette, vi har snakket KS og PKS .. Og så var der en i klassen, som tog det helt store spørgsmål op.. "Kan man egentlig kalde det en fødsel, ? Det kan man vel ikke når det ikke har passeret fødekabalen" min lære anede ikke hvad hun skulle sige, og så begynder de der der har fået KS og PKS jo at sige at de har da født deres lille barn ligeså meget som dem med vaginal fødsel Og så bliver dem der har født vaginalt jo stødt, da de ikke mener at et kejsersnit er en fødsel, men mere et indgreb hvor de fjerner barnet fra lovmoren.. 

Jeg er ikke helt sikker på min egen mening i dette.. For i min verden er det vel ikke værre end dem der har født vaginalt med smertestillende, klip, eller sugekop, kalder deres fødsel naturlig.. 

Kom med jeres mening piger og drenge, skal bruge dem til at danne mig en mening, som jeg kan bruge til næste time når emnet igen tages op  

Hej

det kaldes " føde ved kejersnit" så jeg syntes det er en fødsel. der er bare flere måder at føde PÅ

Anmeld

8. oktober 2012

L&V

Janni. skriver:

Et nyt liv kommer til verdenen og dét er en fødsel uanset hvordan det er foregået. Sådan er det i min verden.

Lige præcis det samme jeg tænker

Anmeld

8. oktober 2012

DitteFisk

Janni. skriver:

Det er også sådan jeg tænker en fødsel  det er det fødslen på livet. Jeg har ikke fået kejsersnit, men hvis jeg havde, ville jeg da helt naturligt sige; jeg har født min dreng ved kejsersnit. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.