Kan man kalde det en fødsel ??? :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2012

DitteFisk

nielsen80 skriver:

Slog faktisk lige ordet fødsel op i nudanske ordbog(lidt nørd er man vel) der står:

Fødsel: det at et barn el pattedyrs unge forlader moderens mave efter fostertilstand.

Med den def. har man vel egentlig haft en fødsel, selvom det er ved ks. Altså hvis man sådan skal tage ordet for dets egentlige betydning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

Finemoar<3

Nej jeg synes ikke det er en "rigtig" fødsel..

Jeg har født min datter, ud gennem skrævet, hvilket for mig, er en rigtig fødsel!!

Anmeld

8. oktober 2012

VØS

Janni. skriver:

Et nyt liv kommer til verdenen og dét er en fødsel uanset hvordan det er foregået. Sådan er det i min verden.

Anmeld

8. oktober 2012

Astrid P

Man har vel også stadig fødselsdag, selvom man er født ved kejsersnit?

Anmeld

8. oktober 2012

Zafir

Min mening er at KS kun skal bruges hvis der er en GRUND. Ikke hvis det er fordi man er bange for at føde eller den slags. Der skal være en fysisk årsag. Det er ikke lutter lagkage at få KS. Det ER et operativt indgreb.

I øvrigt, mener jeg at kvinder er skabt til at føde og det kan vi alle sammen, med mindre der er en eller anden ting i vejen.

Så KS skal bruges med omtanke. Jeg vil ikke kalde det en fødsel. Men et barn der bliver bragt til verden, ved en nødløsning, hvis der er noget galt.

Hvis man er bange, skal der indføres doulaer eller kendt JM, så man kan få et godt forløb

Anmeld

8. oktober 2012

Camillos

nielsen80 skriver:

Jeg var 8cm åben, da hvad der skulle have været en vaginal fødsel pludselig blev til aks...har jeg født, haft en fødsel..........det ved jeg ikke, hvad jeg ved, er, at den dejligste pige kom til verden i LIVE og sund og rask. Alt andet er vel egentlig underordnet.

enig 

Anmeld

8. oktober 2012

VØS

Zafir skriver:

Min mening er at KS kun skal bruges hvis der er en GRUND. Ikke hvis det er fordi man er bange for at føde eller den slags. Der skal være en fysisk årsag. Det er ikke lutter lagkage at få KS. Det ER et operativt indgreb.

I øvrigt, mener jeg at kvinder er skabt til at føde og det kan vi alle sammen, med mindre der er en eller anden ting i vejen.

Så KS skal bruges med omtanke. Jeg vil ikke kalde det en fødsel. Men et barn der bliver bragt til verden, ved en nødløsning, hvis der er noget galt.

Hvis man er bange, skal der indføres doulaer eller kendt JM, så man kan få et godt forløb

Jeg er ikke helt enig i at kvinden er skabt til at føde og at alle kan.
Min mor lå i 36 timer, fik ve-drop og det hele, men kunne alligevel ikke føde.
Da det så var ved at tage livet af både min mor og jeg måtte de gå til aks, hvilket jo var nødvendigt for at vi begge skulle overleve.
Min mors krop sagde stop og blodtrykket dalede pludselig vildt, og jeg kunne ikke få ilt nok.
Men jeg mener da stadig jeg er født og har fødselsdag.
Jeg har også selv født min søn ved kejsersnit, da jeg har en psykisk lidelse der gør at vi formegentlig ikke ville få det bedste start på livet som familie, ved en naturlig fødsel.
Men både jeg og min søn er da født

(Jeg angriber ikke, men er ikke helt enige i at kvinder er skabt til at føde, og derfor kan)

Anmeld

8. oktober 2012

Tulle28

Tja... Siger man ikke et barn født ved kejsersnit? Men man har ikke født vaginalt - jo:-)

Anmeld

8. oktober 2012

Vidunderligeunger

min læge spurgte mig hvor mange fødsler jeg havde bag mig (da han skulle sætte spiralen op) og jeg sagde en fødsel og et kejsersnit... han kiggede på mig og sagde " så altså to fødsler?" og jeg sagde: "det er dig der er læge, du må vide om et KS er en rigtig fødsel".. han grinede og sagde at så længe barnet var kommet ud, var det en fødsel..

man føder ved hjælp af kejsersnit  

Anmeld

8. oktober 2012

Gardenia

Lahn11 skriver:

jeg ved at dette er et meget, meget, MEGET følsomt emne for rigtig mange, og jeg vil derfor bede jer om at holde tonen så der ikke er nogen der kommer til at føle sig som dårlige forældre osv. 

sagen er den, at vi har siddet i biologi og diskuteret i 2 timer !!! Og det kunne egentlig være meget interessant at få jeres mening på dette, vi har snakket KS og PKS .. Og så var der en i klassen, som tog det helt store spørgsmål op.. "Kan man egentlig kalde det en fødsel, ? Det kan man vel ikke når det ikke har passeret fødekabalen" min lære anede ikke hvad hun skulle sige, og så begynder de der der har fået KS og PKS jo at sige at de har da født deres lille barn ligeså meget som dem med vaginal fødsel Og så bliver dem der har født vaginalt jo stødt, da de ikke mener at et kejsersnit er en fødsel, men mere et indgreb hvor de fjerner barnet fra lovmoren.. 

Jeg er ikke helt sikker på min egen mening i dette.. For i min verden er det vel ikke værre end dem der har født vaginalt med smertestillende, klip, eller sugekop, kalder deres fødsel naturlig.. 

Kom med jeres mening piger og drenge, skal bruge dem til at danne mig en mening, som jeg kan bruge til næste time når emnet igen tages op  

Tjae .... I min verden har vi alt for meget lort til vi kan tillade os at sidde her og fundere over om et kejsersnit er en fødsel eller noget andet. Jeg vil også være grov og påstå det kun er de ekstreme der kommer med sådan en udtalelse. I min verden er en fødsel når et barn kommer til, processen før, under og efter rager mig godt nok langsomt. Målet må være at mor kan se sig selv i øjnene bagefter og barnet er okay...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.