Zafir skriver:
Min mening er at KS kun skal bruges hvis der er en GRUND. Ikke hvis det er fordi man er bange for at føde eller den slags. Der skal være en fysisk årsag. Det er ikke lutter lagkage at få KS. Det ER et operativt indgreb.
I øvrigt, mener jeg at kvinder er skabt til at føde og det kan vi alle sammen, med mindre der er en eller anden ting i vejen.
Så KS skal bruges med omtanke. Jeg vil ikke kalde det en fødsel. Men et barn der bliver bragt til verden, ved en nødløsning, hvis der er noget galt.
Hvis man er bange, skal der indføres doulaer eller kendt JM, så man kan få et godt forløb 
Jeg er ikke helt enig i at kvinden er skabt til at føde og at alle kan.
Min mor lå i 36 timer, fik ve-drop og det hele, men kunne alligevel ikke føde.
Da det så var ved at tage livet af både min mor og jeg måtte de gå til aks, hvilket jo var nødvendigt for at vi begge skulle overleve.
Min mors krop sagde stop og blodtrykket dalede pludselig vildt, og jeg kunne ikke få ilt nok.
Men jeg mener da stadig jeg er født og har fødselsdag.
Jeg har også selv født min søn ved kejsersnit, da jeg har en psykisk lidelse der gør at vi formegentlig ikke ville få det bedste start på livet som familie, ved en naturlig fødsel.
Men både jeg og min søn er da født

(Jeg angriber ikke, men er ikke helt enige i at kvinder er skabt til at føde, og derfor kan)
Anmeld