Lyst til det forbudte..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2012

M (:

FrkZier skriver:

Energi drik!! Det levede jeg af før i tiden! - og en stor kold Tuborg :p

Er energidrik forbudt? Hvorfor? Er der ikke bare koffein i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2012

tarkoflen

M (: skriver:

Vidste ikke, at man ikke må spise carpaccio - er det fordi kødet er rådt eller? Man må altså gerne spise røget laks (det er jo ikke længere rå pga. røgningen), man må bare ikke spise rå fisk, hvis det ikke har været frosset ved -18 grader i mindst 24 timer.. Så det var da ærgeligt at du ikke bare guflede løs! 

Ja, det er sjovt at man fejrer store nyheder med alkohol, og så er det bare ærgeligt ikke at kunne være med.. Min kæreste og jeg fejrede nyheden med en sodavandsis på en spejderlejr, den formiddag jeg testede positiv! 

Rommen er da det værste, så mon ikke det burde kunne lade sig gøre? Nogen der har en gemmentestet opskrift? Jeg har aldrig selv lavet en mojito - hverken med eller uden alkohol.. 

Carpaccio er fordi det er råt kød øv jeg eeeeelsker det ellers!

Det med røget fisk fandt en veninde i den der libero bog man får ved lægen, men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde det! Typisk! Har googlet lidt og koldrøget fisk må man i hvert fald ikke spise...

Altså en mojito er jo bare mynte, rørsukker, lime, rom og noget sodavand eller danskvand, så det er jo bare at smage sig lidt frem

Anmeld

26. september 2012

M (:

Kommer lige til at blande mig, håber det er ok.

Lige præcis laks skal man som gravid passe lidt på med.

Tyvstjålet online: "Laks fra Østersøen har et stort indhold af dioxin. Gravide, kvinder der planlægger at blive gravide samt ammende mødre bør ikke spise mere end 125 g om måneden af denne type laks. Laks andre steder fra er ikke omfattet denne anbefaling."

Og fisk generelt: "Gravide frarådes at spise mere end 100 g om ugen af store rovfisk pga. kviksølv - store rovfisk er aborre, escolar, gedde, helleflynder, oliefisk, rokke, sandart, sildehaj, sværdfisk og tun."

Blander mig udenom igen!

Ved godt at man ikke må spise ubegrænsede mængder, men lidt til en familiefødselsdag havde hun ikke taget skade af - og slet ikke, hvis det ikke var fra østersøen, men det melder historien jo intet om.. Men tak for oplysningen om de mere præcise mål (:

Anmeld

26. september 2012

Frk-Lotusblomst

Ej, hvor provokerende! 

Ja, burde få ringet - skal jo have det brugt inden maven bliver så stor, at jeg ikke kan ligge på den.. Selvom jeg tvivler på, at det sker lige med det første.. 

Meget...

Jaaa, tro mig søde, lige pludselig - så går det stærkt.

Anmeld

26. september 2012

M (:

Frk-Lotusblomst skriver:

Meget...

Jaaa, tro mig søde, lige pludselig - så går det stærkt.

Man kan da have lov at håbe

Anmeld

26. september 2012

M (:

Finemoar<3 skriver:

Hmm, skal prøve at snakke med jagel om det - han har vel også en smule at sige mht navn haha..

Jeg kan ikke blande drinks søde - har faktisk aldrig prøvet - men jeg kan ryste en mokai for dig

har lige haft min gamle far i røret - nu vil han gerne på besøg, satser på at det bliver i den kommende weekend og så kommer jeg hjem weekenden efter

Niks, han har intet at sige..

Tror du skal ryste længe for at ryste alkoholen ud!

Ej, det lyder da dejligt! Glæder mig til at se dig!

Anmeld

26. september 2012

M (:

Finemoar<3 skriver:

Hmm, skal prøve at snakke med jagel om det - han har vel også en smule at sige mht navn haha..

Jeg kan ikke blande drinks søde - har faktisk aldrig prøvet - men jeg kan ryste en mokai for dig

har lige haft min gamle far i røret - nu vil han gerne på besøg, satser på at det bliver i den kommende weekend og så kommer jeg hjem weekenden efter

Niks, han har intet at sige..

Tror du skal ryste længe for at ryste alkoholen ud!

Ej, det lyder da dejligt! Glæder mig til at se dig!

Anmeld

26. september 2012

M (:

tarkoflen skriver:

Carpaccio er fordi det er råt kød øv jeg eeeeelsker det ellers!

Det med røget fisk fandt en veninde i den der libero bog man får ved lægen, men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde det! Typisk! Har googlet lidt og koldrøget fisk må man i hvert fald ikke spise...

Altså en mojito er jo bare mynte, rørsukker, lime, rom og noget sodavand eller danskvand, så det er jo bare at smage sig lidt frem

Arh, okay.. Det er da smadder ærgeligt - heldigvis er det jo ikke for evigt!

Hm, en bruger skrev, at man gerne må men maks 125 gram om måneden, hvis laksen er fanget i østersøen pga. digoxiner..

Kunne være man skulle forsøge

Anmeld

26. september 2012

Frk-Lotusblomst

Man kan da have lov at håbe

Hehe, ja.

Anmeld

26. september 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Det er frygteligt som man bare får de vildeste lyster, bare fordi det er forbudt! Ja, men er sikker på at din søn/datter var sund og rask alligevel!

Fuldstændig... der er ikke en skramme på ham overhoved...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.