Lyst til det forbudte..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2012

SussieThyssen

M (: skriver:

Er glad for at høre, at man ikke behøver gå helt i panik, hvis fristelsen skulle blige for stor, og man forfalder til et halvt glas!  

Men mon ikke de skrappe regler er sat, netop fordi mange har svært ved at styre, at et glas ikke bliver til to, og to ikke bliver til ti? 

Jo helt sikkert

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2012

Frk-Lotusblomst

Heldigvis er der ikke så mange der blander sig negativt ENDNU, men er sikker på at det nok skal komme.. Og kan sagtens nikke genkendende til frøken modsat følelsen - sådan har jeg det, når folk vil "bestemme" f.eks. navnet på vores kommende barn. Selvom det er et navn jeg egentlig godt kan lide, kan jeg godt have trang til at vælge det fra, bare fordi jeg SELV vil bestemme..

Nej, men det er da fint at have overvejet om man har lyst, og så tage den derfra, når man står i situationen. Kan heller ikke udelukke at jeg tager et sip champagne til kransekagen ved midnat nytårsnat - drikker ikke et glas, for er egentlig ikke vild med champagne, men jeg synes det hører sig til.. Jeg drikker ikke rødvin, så juleaften behøver jeg ikke tage stilling til

Ja, bruger da også streg og måske en glimmerpudder i stedet, hvis jeg skal i byen og være party-uartig

Hahaha, fedt, så føler jeg mig ikke alene..
Alene af den grund kommer vores pige IKKE til at hedder Viktoria. For ligepludselig er svigermor og svigerfar begyndt at kalde lillepigen det og så er navnet bare helt ude af mit sind. Slevom jeg ret godt kan lide det. :/

Nej, drikker heller aldrg et helt glas champagne.. Det er som du siger bare noget der hører sig til - kl. 00 billedet.
Jeg drikker heller ikke rødvin. FØJ, men verdi, me like - til ALT:

hihi, ja, hvorfor ikke.. bare fordi vi er gravide behøver vi jo ikke at ligne øv og bøv.

Anmeld

26. september 2012

Mille83

Hej piger, sig mig lige en gang?

Er jeg den eneste gravide, der har lyst til alt det forbudte? Igår sukkede jeg efter en mojito og i dag er et et gals iskoldt hvidvin - og jeg drikker ikke en gang særlig ofte normalt..  

Hvilke forbudte ting har I/har I haft lyst til under jeres graviditeter? Og hvad gjorde I ved trangen?  

Jeg drak mojito da jeg var gravid, men UDEN sprut, prøv det, det smager faktisk rigtig godt...Uhmmmm

Anmeld

26. september 2012

M (:

Frk-Lotusblomst skriver:

Hahaha, fedt, så føler jeg mig ikke alene..
Alene af den grund kommer vores pige IKKE til at hedder Viktoria. For ligepludselig er svigermor og svigerfar begyndt at kalde lillepigen det og så er navnet bare helt ude af mit sind. Slevom jeg ret godt kan lide det. :/

Nej, drikker heller aldrg et helt glas champagne.. Det er som du siger bare noget der hører sig til - kl. 00 billedet.
Jeg drikker heller ikke rødvin. FØJ, men verdi, me like - til ALT:

hihi, ja, hvorfor ikke.. bare fordi vi er gravide behøver vi jo ikke at ligne øv og bøv.

Sådan har jeg det med Cornelius. Det er egentlig lidt mit "ynglings drengenavn", men bare fordi svigerfamilien ser det som ENESTE navneforslag, hvis det bliver en dreng, så stejler jeg lidt, og ved ikke om det skal være det alligevel..  Men jeg vil gerne have lov selv at bestemme, og hvis jeg vil holde navnet hemmeligt indtil dåben (det vil jeg nok ikke, men alligevel!), så vil jeg også have lov til det! 

Ja, det er en del af traditionen - jeg drikker heller ikke et helt glas normalt (medmindre det er verdi), så det bliver ikke svært at overholde.. (:

Min mor sagde så sent som i mandags, at bare fordi man er blevet gravid må man gerne gøre sig lidt lækker for sin mand - tror hun hentydede til at jeg have lidt sovehår efter en aftenlur på hendes sofa

Anmeld

26. september 2012

M (:

Mille83 skriver:

Jeg drak mojito da jeg var gravid, men UDEN sprut, prøv det, det smager faktisk rigtig godt...Uhmmmm

Du skulle vel ikke ligge inde med en god opskrift? Skal til en stor fødselsdag d. 6/10, hvor graviditeten endnu ikke er offentlig, og så kunne det da være en god drink sammen med alkoholfri hvidvin

Anmeld

26. september 2012

Frk-Lotusblomst

Sådan har jeg det med Cornelius. Det er egentlig lidt mit "ynglings drengenavn", men bare fordi svigerfamilien ser det som ENESTE navneforslag, hvis det bliver en dreng, så stejler jeg lidt, og ved ikke om det skal være det alligevel..  Men jeg vil gerne have lov selv at bestemme, og hvis jeg vil holde navnet hemmeligt indtil dåben (det vil jeg nok ikke, men alligevel!), så vil jeg også have lov til det! 

Ja, det er en del af traditionen - jeg drikker heller ikke et helt glas normalt (medmindre det er verdi), så det bliver ikke svært at overholde.. (:

Min mor sagde så sent som i mandags, at bare fordi man er blevet gravid må man gerne gøre sig lidt lækker for sin mand - tror hun hentydede til at jeg have lidt sovehår efter en aftenlur på hendes sofa

Haha, det er det samme som mig. - jeg stejler helt vildt. Selvom Kenneth også elsker navnet.. grunden til vi ikke ville have det først var fordi det var Kira og kims ynglings, men så sagde de at vi måtte "få" det.. Men så trumfede svigermor og svigerfar lige med at kalde hende det. og ja, det kan jeg slet ikke have..

Det er mit barn, jeg bestemmer.

Præcis..

Hæhæhæh.. Kære mor da.. Sådan siger min far også.. Og så fordi jeg er røv bleg, - plejer jo at gå i sol flere gange om ugen.. men ikke her under graviditeten. hehe

Anmeld

26. september 2012

M (:

Frk-Lotusblomst skriver:

Haha, det er det samme som mig. - jeg stejler helt vildt. Selvom Kenneth også elsker navnet.. grunden til vi ikke ville have det først var fordi det var Kira og kims ynglings, men så sagde de at vi måtte "få" det.. Men så trumfede svigermor og svigerfar lige med at kalde hende det. og ja, det kan jeg slet ikke have..

Det er mit barn, jeg bestemmer.

Præcis..

Hæhæhæh.. Kære mor da.. Sådan siger min far også.. Og så fordi jeg er røv bleg, - plejer jo at gå i sol flere gange om ugen.. men ikke her under graviditeten. hehe

Nej, det er også grænseoverskridende, hvis I ikke kalder hende det.. Synes ikke man skal kalde børn i maven ved "deres navn", for tænk nu, hvis det slet ikke passer til barnet, når det bliver født?

Jeg har gået i sol én gang i håb om at det kunne hjælpe på den helt afsidige akne jeg har på hele ryggen.. Det er så slemt, at jeg næsten ikke kan sidde op af hårde ryglæn eller have en stram bh på..  Det har dog nærmest ingen effekt haft.. ØV! 

Anmeld

26. september 2012

Frk-Lotusblomst

Nej, det er også grænseoverskridende, hvis I ikke kalder hende det.. Synes ikke man skal kalde børn i maven ved "deres navn", for tænk nu, hvis det slet ikke passer til barnet, når det bliver født?

Jeg har gået i sol én gang i håb om at det kunne hjælpe på den helt afsidige akne jeg har på hele ryggen.. Det er så slemt, at jeg næsten ikke kan sidde op af hårde ryglæn eller have en stram bh på..  Det har dog nærmest ingen effekt haft.. ØV! 

Ja meget..

Synes det er op til folk. men tror heller ikke vi selv kommer til det.. Men folk skal slet ikke gøre det.. De gør det nemlig i provokation. en anden ting er at forældrene har sagt at det nok blvier en Sofia og folk så siger til maven - er du en lille Sofia. Så er det ok, men når vi siger at vi ikke ved hvad hun skal hedde, men det og det er påtænkt og de så siger - jamen så skal det da være Viktoria, og blvier ved med at kalde maven det selvom man siger at det ikke er sikkert - det stejler jeg helt over!

Ej øv søde.. Det er da pisse irriterende..
Og det er bare ikke nemt at putte hele ryggen ned i en kaffefilter med kaffegrums - husmoderråd.

Anmeld

26. september 2012

Finemoar<3

Heldigvis er der ikke så mange der blander sig negativt ENDNU, men er sikker på at det nok skal komme.. Og kan sagtens nikke genkendende til frøken modsat følelsen - sådan har jeg det, når folk vil "bestemme" f.eks. navnet på vores kommende barn. Selvom det er et navn jeg egentlig godt kan lide, kan jeg godt have trang til at vælge det fra, bare fordi jeg SELV vil bestemme..

Nej, men det er da fint at have overvejet om man har lyst, og så tage den derfra, når man står i situationen. Kan heller ikke udelukke at jeg tager et sip champagne til kransekagen ved midnat nytårsnat - drikker ikke et glas, for er egentlig ikke vild med champagne, men jeg synes det hører sig til.. Jeg drikker ikke rødvin, så juleaften behøver jeg ikke tage stilling til

Ja, bruger da også streg og måske en glimmerpudder i stedet, hvis jeg skal i byen og være party-uartig

Har sagt at jeres datter skal hedde Sabrina

Musen er ikke døbt endnu, så hun kan stadig få dit navn - lokke lokke

For at være viiiiirkrlig sød, skal jeg så ikke byde på lidt drinks når jeg kommer hjem?? Haha...

Anmeld

26. september 2012

tarkoflen

Jeg har ualmindelig meget lyst til carpaccio elsker det, og det synes jeg er virkelig ærgeligt, at jeg ikke må spise og så var der en lækker røget laks på frokostbordet i weekenden på familieweekend som jeg også bare havde så meget lyst til...

Da vi fortalte mine forældre den gode nyhed og min far åbnede en lækker champagne og bare lækker vin til maden, der havde jeg så meget lyst til at smage lidt, men holdte mig i skindet

Men du må da kunne lave en alkoholfri mojito? Mon dog rommen er så gennemtrængende at man ikke kan undvære den, og få en lækker drink alligevel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.