Lyst til det forbudte..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2012

M (:

FrkRaarup skriver:

Smøger, Verdi og Mojito!!!

DAMN Det er svært ikke at hungre!!!! Prøver dog at kaste det hen.

Men nu hvor du nævner det, har jeg den sygeste lyst!

Haha, deler med glæde trangen med i andre

Hvad gør du for ikke at falde i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2012

M (:

Christina9870 skriver:

Ja gør jeg også, synes det ser forfærdeligt ud som det er nu

Har heldigvis været heldig da jeg var gravid, fik ikke sådan en hel masse mærkelige lyster.

Jeg har ikke en gang tydelig udgroning, da det naturligt fader ud.. Jeg bliver meget lysblond om sommeren, når solen skinner, og mere mørkblond/leverposteg, når vinteren falder på.. Så det er da ikke sådan en sort udgroning i det blonde, men alligevel.. Plejer jo at hjælpe det lidt på vej i vintermånederne.. 

Nej, jeg har heller ikke mærkelige cravings, altså udover al den her alkoholdtrang! 

Anmeld

26. september 2012

FrkRaarup

M (: skriver:

Haha, deler med glæde trangen med i andre

Hvad gør du for ikke at falde i?

Tænker blot at det er bedst for lillepigen at jeg lader værre.

Jeg har styken til at sige nej, og det belønner sig i sidste ende ved at give hende den bedste start på livet

Men LYST det har jeg godt nok!

Har dog 2 gange for dessert med jordbær likør, hvilket indeholder en meget lav procent alkohol- men havde simpelthen SÅ dårlig samvittighed bagefter!

Tænker dog at jeg nytårsaften skal have et LILLE glas Verdi til at skåle i ved midnat! Dog ved jeg at jeg dagen efter skal slåsse med de sygeste samvittighedskvaler! Men leve lidt, det vil jeg altså!

Anmeld

26. september 2012

FrkRaarup

FrkRaarup skriver:

Jeg har styken til at sige nej, og det belønner sig i sidste ende ved at give hende den bedste start på livet

Har dog 2 gange for dessert med jordbær likør, hvilket indeholder en meget lav procent alkohol- men havde simpelthen SÅ dårlig samvittighed bagefter!

Tænker dog at jeg nytårsaften skal have et LILLE glas Verdi til at skåle i ved midnat! Dog ved jeg at jeg dagen efter skal slåsse med de sygeste samvittighedskvaler! Men leve lidt, det vil jeg altså!

"Tænker blot" Hahah.. Ja, for så let er det jo!!! Argh ;D Forkert ordvalg

Anmeld

26. september 2012

SussieThyssen

M (: skriver:

Hej piger, sig mig lige en gang?

Er jeg den eneste gravide, der har lyst til alt det forbudte? Igår sukkede jeg efter en mojito og i dag er et et gals iskoldt hvidvin - og jeg drikker ikke en gang særlig ofte normalt..  

Hvilke forbudte ting har I/har I haft lyst til under jeres graviditeter? Og hvad gjorde I ved trangen?  

Nu er man jo derhenne igen hvor man erkender, at et glas vin i ny eller næ eller en øl, tager fostret ingen skade af, for så skulle alle I fra jeres generation og min egen jo have taget ubodelig skade, og det har vi ikke.

Det er det med at man drikker alkohol jævnligt og i større mængder, der er skadeligt, men et glas kold hvidvin på terrassen, den ene uge eller et glas rødvin til bøffen, den næste gør altså ingen skade på barnet.

jeg kan ikke huske, der var noget særligt forbudt dengang jeg var gravid med den mindste, jeg brugte bare hovedet og tænkte over hvad jeg spiste og drak, og vurderede hvad der kunne være sundt for barnet og mig, men ellers gik jeg da ikke ret meget op i det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. september 2012

Miss Kat

Haha nej slet ikke. Jeg er godt nok ikke så langt i graviditeten, men det er ret typisk for mig, at hvis der er noget jeg ikke MÅ, så bli'r jeg sq stædig... 

Jeg har et par gange haft lyst til at drikke mig en pind i øret, men har naturligvis ikke gjort det(!!), har ikke rørt en dråbe, men haft lyst... ganske enkelt fordi jeg ikke må.

Jeg havde en veninde, der sagde det samme, kort efter hun var blevet gravid: "Jeg har aldrig i mit liv haft så meget lyst til et glas vin!" - Udelukkende fordi det ikke var muligt for hende.

Det er nok helt menneskeligt at vi bare er lidt trodsige af natur. 

Anmeld

26. september 2012

M (:

Frk-Lotusblomst skriver:

Ja det er sært.. men tror også det er forid jeg ikke bryder mig om den der kontrolfrarøvelse. Altså at ejg ahr kontrol over mit eget liv, nu er der pludselig en helt masse meninger om hvad jeg skal/må og kan.. - TRODSIG TEENAGER - lige et par år for sent. hehe..

Ja, det er jo helt op til en selv.. Og kan heller ikke sige at jeg kommer til at drikke mere.. For har da fået et glas vin og så ikke rørt det fordi ejg ikke syns det lige var nødvendigt på trods af lyst. Så der er for mig ret langt fra at sige ejg tager et glas vin juleaften og til jeg gør det når ejg sidder i det.

Jeg bruger også mascara til hverdag og roll on med duft. parfume- uden på tøjet..
Make-up - for fuld knald hvis vi skal til fest- barnedåb osv.

Heldigvis er der ikke så mange der blander sig negativt ENDNU, men er sikker på at det nok skal komme.. Og kan sagtens nikke genkendende til frøken modsat følelsen - sådan har jeg det, når folk vil "bestemme" f.eks. navnet på vores kommende barn. Selvom det er et navn jeg egentlig godt kan lide, kan jeg godt have trang til at vælge det fra, bare fordi jeg SELV vil bestemme..

Nej, men det er da fint at have overvejet om man har lyst, og så tage den derfra, når man står i situationen. Kan heller ikke udelukke at jeg tager et sip champagne til kransekagen ved midnat nytårsnat - drikker ikke et glas, for er egentlig ikke vild med champagne, men jeg synes det hører sig til.. Jeg drikker ikke rødvin, så juleaften behøver jeg ikke tage stilling til

Ja, bruger da også streg og måske en glimmerpudder i stedet, hvis jeg skal i byen og være party-uartig

Anmeld

26. september 2012

M (:

FrkRaarup skriver:

Ja, og det er jo ikke resten af livet det handler om!

Jeg kunne også godt finde på at tage et sip champagne (ikke et glas, bare en mundfuld) til kransekagen nytårsnat - det hører sig ligesom til!

Jeg har også "syndet" og drukket et glas "sodavandscider" med 0,7% i, men det var fordi jeg ikke lige tænkte over, at der var alkohol i.. Man serverer jo også den slags for børn..

Anmeld

26. september 2012

M (:

SussieThyssen skriver:

Nu er man jo derhenne igen hvor man erkender, at et glas vin i ny eller næ eller en øl, tager fostret ingen skade af, for så skulle alle I fra jeres generation og min egen jo have taget ubodelig skade, og det har vi ikke.

Det er det med at man drikker alkohol jævnligt og i større mængder, der er skadeligt, men et glas kold hvidvin på terrassen, den ene uge eller et glas rødvin til bøffen, den næste gør altså ingen skade på barnet.

jeg kan ikke huske, der var noget særligt forbudt dengang jeg var gravid med den mindste, jeg brugte bare hovedet og tænkte over hvad jeg spiste og drak, og vurderede hvad der kunne være sundt for barnet og mig, men ellers gik jeg da ikke ret meget op i det.

Kærligst
Sussie

Er glad for at høre, at man ikke behøver gå helt i panik, hvis fristelsen skulle blige for stor, og man forfalder til et halvt glas!  

Men mon ikke de skrappe regler er sat, netop fordi mange har svært ved at styre, at et glas ikke bliver til to, og to ikke bliver til ti? 

Anmeld

26. september 2012

M (:

Miss Kat skriver:

Haha nej slet ikke. Jeg er godt nok ikke så langt i graviditeten, men det er ret typisk for mig, at hvis der er noget jeg ikke MÅ, så bli'r jeg sq stædig... 

Jeg har et par gange haft lyst til at drikke mig en pind i øret, men har naturligvis ikke gjort det(!!), har ikke rørt en dråbe, men haft lyst... ganske enkelt fordi jeg ikke må.

Jeg havde en veninde, der sagde det samme, kort efter hun var blevet gravid: "Jeg har aldrig i mit liv haft så meget lyst til et glas vin!" - Udelukkende fordi det ikke var muligt for hende.

Det er nok helt menneskeligt at vi bare er lidt trodsige af natur. 

Jeg kan SÅ godt nikke genkendende til dine følelser - man bliver lidt en oprørsk teenager bare fordi det er bestemt hvad man må, og hvad man ikke må

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.