17 og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2012

Zelinasmor

Efter fødslen. Desværre. Synes hun skal skide højt og flot på hvad folk vil tvinge hende til. Ikke alle er små snotunger som 17 årige 

Desuden ville jeg MEGET hellere være mor som 17 årig end som 40 årig. Så kan man snakke om hvad der er synd for børn.. For mange mener det er synd med de helt unge mødre. Jeg synes det er synd når man er GAMMEL mor.

Jeg var 21 da jeg fødte min datter. Og ville også have gjort det 4 år før hvis det var det! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

Muhmi

LouiseVous skriver:

Jeg er 22 og mor til en på 3½ år..

Men sidder pt med en ung pige, jeg forsøger at hjælpe, men hendes mor har påtvunget hende abort. så nu er vi ude i noget tvang, og havde håbet hun havde fået myndig rettighed allerede nu

Der er ingen der kan tvinge hende til abort, ikke engang hendes mor... Så burde hun jo leve i fængsel også... Ejnej, den går ikke, hun er selv herre over hendes krop når hun er 15!

Anmeld

24. september 2012

Stjerneskud

Jeg synes det er fint at du vil hjælpe med hende med at tage en beslutning. Hvis hun bliver presset til at få en abort, vil hun aldrig tilgive sin mor. Det vil ende med at ødelægge deres forhold. Jeg kender en der har prøvet at blive presset til en abort som 17 årig og hun havde det rigtig skidt med det  og har det stadig skidt med det.

Anmeld

24. september 2012

Camillos

LouiseVous skriver:

hejsa skønne kvinder...
Hjælp... når man er 17 og gravid, hvornår er det så man får den der voksen myndighed? -er det først når barnet er født, eller får man det efter 12 svagerskabs uge?

Håber I kan hjælpe hurtigst muligt...

-mvh Louise Vous

Reglerne er sådan at hvis pigen ønsker abort inden hun bliver 18 skal hun have en forældre inden over til at underskrive, men mindre forældrene ikke er til at snakke med. Der findes også en mulighed igennem lægen til at få en abort uden dine forældres underskrift, så bliver ansøgningen sendt ind til et lægeråd der kan sige god for det, an på hvordan du som ung har det med dine forældre. Hvis hun ikke ønsker abort kan hendes mor ikke gøre noget for hun får abort, altså hun kan ikke tvinge hende til det. 

og selvom hendes mor at smidt underskriften kan pigen nægte til hun bliver lagt i narkose (hvis det er en udskrabning. ) 

synes hun skulle bede sin mor om at støtte sig i stedet for at påtvinge hende en abort, da hadet til hendes mor altid vil ligge og nage ... specielt hvis hun så får problemer med at blive gravid når hun ønsker sig et barn i fremtiden.. 

Anmeld

24. september 2012

Ditte.

Camillos skriver:

Reglerne er sådan at hvis pigen ønsker abort inden hun bliver 18 skal hun have en forældre inden over til at underskrive, men mindre forældrene ikke er til at snakke med. Der findes også en mulighed igennem lægen til at få en abort uden dine forældres underskrift, så bliver ansøgningen sendt ind til et lægeråd der kan sige god for det, an på hvordan du som ung har det med dine forældre. Hvis hun ikke ønsker abort kan hendes mor ikke gøre noget for hun får abort, altså hun kan ikke tvinge hende til det. 

og selvom hendes mor at smidt underskriften kan pigen nægte til hun bliver lagt i narkose (hvis det er en udskrabning. ) 

synes hun skulle bede sin mor om at støtte sig i stedet for at påtvinge hende en abort, da hadet til hendes mor altid vil ligge og nage ... specielt hvis hun så får problemer med at blive gravid når hun ønsker sig et barn i fremtiden.. 

Anmeld

24. september 2012

BetonSlotsPrinsesserne

simone_jacobsen skriver:

Ej det bliver jeg altså nødt til, at kommentere på. Jeg er uddannet pædagog og arbejder på et døgnbehandlingshjem, som både indeholder skole og hjem. Vi har pt. 18 børn fast boende og har 5-6 dagambulante børn i skolen. Ja der er nogle unge forældre i blandt men langt de fleste er forældrer med en "passende" alder. Ja statistikkerne siger, at de unge mødre kæmper med det er saftsusene at stikke sig selv blår i øjet, at tro det kun er i de hjem det går galt!!!

Det var squ nok et lille negativt opstød da man ikke kan dvale ved statistikker!!!

Personligt tror jeg, at hendes mor måske bare vil hende det bedste? Og jeg undrer mig over hvorfor hun ikke kæmper sin egen kamp, i stedet for at ligge det på dine skuldrer, og beviser at hun er moden og klar til, at tage sig af et barn.

Ventede lige præcis på sådanne et indlæg...
hvorfor se så hårdt på de unge, hva med de gamle eller 'normal' aldrene forældre.. Laver de ikk fejl? ?

Jeg tror self at hendes mor vil hende det bedste. og alligevel ikke!
selvfølgelig skal der ligget go og no go ting på bordet, ingen tvivl om det. Men fordi hun har sat sig fast på at beholde, skal hun jo ikke høvles fuldstændig ned og have sagsbehandleren i nakken pga udsagn fra sin mor..

dette er pigen valg, ikke hendes mor der skal tage beslutningen eller tvinge hende til en beslutning- og det er desværre der Vi er henne nu

Jeg synes det er så forfærdelig..
Jeg har fuld respekt for de der vælger en abort, jeg ser ikke ned på folk der vælger den løsning. Men at blive tvunget til det, og alt det, er ikke i orden. Valget skal være ens eget, ikke andres !
Og selv som gammel mor, finder man lige så mange nye værdier med børn som hvis man er ung mor. Så...

Anmeld

25. september 2012

SanneJensen

xoxotasha skriver:

Efter fødslen. Desværre. Synes hun skal skide højt og flot på hvad folk vil tvinge hende til. Ikke alle er små snotunger som 17 årige 

Desuden ville jeg MEGET hellere være mor som 17 årig end som 40 årig. Så kan man snakke om hvad der er synd for børn.. For mange mener det er synd med de helt unge mødre. Jeg synes det er synd når man er GAMMEL mor.

Jeg var 21 da jeg fødte min datter. Og ville også have gjort det 4 år før hvis det var det! 

enig

Anmeld

25. september 2012

M (:

LouiseVous skriver:

hejsa skønne kvinder...
Hjælp... når man er 17 og gravid, hvornår er det så man får den der voksen myndighed? -er det først når barnet er født, eller får man det efter 12 svagerskabs uge?

-mvh Louise Vous

Ingen kan tvinge hende til en abort, når hun er over 14 mener jeg.. Jeg mener det er ved fjortenårsaldren at man er myndig i lægefaglig sammenhæng, og dermed ikke skal have tilladelse af sine forældre for at modtage/sige nej til behandling..

Anmeld

26. september 2012

LineSchack

LouiseVous skriver:

hejsa skønne kvinder...

-mvh Louise Vous

den pige du kender, få hende til at kræve at der bliver lavet en forældreundersøgelse på hende, altså en såkalt  § 50. jeg fik lavet sådan en da jeg har en plettet fortid. og har bestået.du kan få den lavet før barnet kommer til verden. og efter. vil nu ikk give jer ret i at der ikk er hjælp at hente. har personligt selv fået utrolig megrt hjælp af kommunen. både af sundheddplejeske,sagsbehandler og familie rådgivere. tror det handler om at råbe højest.

syntes personligt at man skal lade være at sætte unge møsre i bås. nogen kan og vil mere end andre. selv er fakta at drr blir fjernet mange men ældre kan være lugeså meget ikkk i stand til det som unge. man skal ha en chance med den undersøgelse. det handler jo om at man er villig til at hoppe i arbejdstøjet og kæmpe for sit værd. det har jeg gjort og fortryder ikk et sek. jeg blev mor som 21. 

Anmeld

27. september 2012

Sommerfuglen.

Her vil jeg altså gerne lige have lov til at sige noget.. Det er absolut ikke rart at blive tvunget til en abort.. Min mor mente bestemt ikke jeg skulle have noget barn, og tog stortset alle midler i brug. F.eks. Havde jeg en kvinde der kom og hjalp mig med mine lektier og andre ting omkring skolen, hende fik min mor over på sin side, så jeg simpelthen valgte ikke at se hende mere. Min mor kørte på mig psykisk og på en eller anden måde mig til at have det dårligt på hende vegne. 

På den måde fik hun mig hjernevasket og det endte med jeg fik en abort, imod min egen vilje. Jeg græd konstant, helt til jeg faktisk lå på operationsstuen. Så meget at de ville udsætte aborten. 

Min mor støttede mig ikke,hun fik mig til at føle mig som en der havde gjort noget så slemt at jeg burde blive buret inde resten af mit liv. 

Jeg fik det så dårligt med mig selv..

Jeg har det stadig dårligt med det idag. Kan stadig græde over jeg fik en abort. Især nu da min bedste veninde har fået barn. 

Min mor er jeg stadig inderst inde så skide sur på, og samtidig virkelig skuffet over, at hun ikkestøttede mig, hverken i mit valg, eller i selve abort forløbet. 

Jeg ville ønske jeg havde sådan en person der kunne hjælpe mig, som trådstarter. 

Efter jeg var gravid, så har det altså sat en masse tanker igang i mit hovede, er blevet merevoksen og ansvarlig, selvom jeg ikke en gang fik barnet. Og efter jeg har set min veninde få en lille pige, så er jeg overbevist om at alt kan lade sig gøre! 

Men nok Om det, så ville jeg virkelig ønske jeg kunne på en eller anden måde vise jer, at det altså lige så godt kunne være en på 16 som en på 35 der fik et barn. Jeg kunne godt stille mig til ansvar for et nu, hvis det skulle ske. (bliver 18 om 2 måneder) der er nogle unge som er meget mere voksne end andre. Ikke for noget, men der er jeg en af dem. 

Sorry.... Det blev lidt langt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.