17 og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2012

BetonSlotsPrinsesserne

TeamRocket skriver:

Fakta er stadig at der bliver fjernet utrolig mange børn af helt unge forældre fordi de ikke magter at være forældre. Hvordan kan du ikke være enig i de tal man kan se registeret som tvangs og frivillig anbringelse af børn af unge forældre? Hvordan kan du være uenig i at mange unge lever et useriøst liv på kh, sjældent har en plan for dem selv, og sjældent har en far til barnet? Det er da ikke i barnets bedste. Men ja det var en anden snak. Hvis din veninde vælger at få barn ønsker jeg hende da alt held og lykke og håber hun har et godt bagland samt forudsætninger for ikke bare at ende på kh i flere år :-)

Det var ikke det jeg er uenig i...

Men nu er jeg også inde i noget andet arbejde og har også selv stået i det lort. Det der går galt i det danske system er lige så meget at det ikke er hjælp til unge, og at der på ingen måde er hjælp til at leve på...

misforstå mig ikke! men kh lever man bedre på end elevløn eller su. Jeg har været dér... (elevløn)
Men da der også er forskellige måder at få det hele på, og det oftest har noget at sige hvilken sagsbehandler man har, hvilke rettigheder man har...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

Finemoar<3

LouiseVous skriver:

Jeg er 22 og mor til en på 3½ år..

Men sidder pt med en ung pige, jeg forsøger at hjælpe, men hendes mor har påtvunget hende abort. så nu er vi ude i noget tvang, og havde håbet hun havde fået myndig rettighed allerede nu

Hendes mor kan på ingen måde tvinge hende til at få en abort, færdig slut!!

Anmeld

24. september 2012

TeamRocket

LouiseVous skriver:

Men nu er jeg også inde i noget andet arbejde og har også selv stået i det lort. Det der går galt i det danske system er lige så meget at det ikke er hjælp til unge, og at der på ingen måde er hjælp til at leve på...

misforstå mig ikke! men kh lever man bedre på end elevløn eller su. Jeg har været dér... (elevløn)
Men da der også er forskellige måder at få det hele på, og det oftest har noget at sige hvilken sagsbehandler man har, hvilke rettigheder man har...

Men det er jo ikke kommunens job at sørger for at man tar ansvar for sit liv, de ting bør helst være i orden inden man planlægger at få et barn.

Anmeld

24. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
LouiseVous skriver:

Hun vil være 18 når barnet kommet..

Jeg er ikke enig i alles udtalelser. Min ordsprog- Man kan hvad man VIL!

Jeg er selv ung- ikke ung ung mor- men jeg har klaret det.. Havde også en skøn opbakning fra nogle venner og min mor ..
Ting til baby, kræver at man ikke er for krævende. Man kan sagtens få en masse ting skrabet sammen blandt flok og til billige penge..

Men her er hele problemet, at hun ønsker barnet, men hendes mor mener ikke hun skal have det, og har derfor blandet sagsbehandler og det hele ind i det
Hvad jeg mener ikke kan være rigtig, sådan må en sagsbehandler ikke handle..

Hvis alle kunne, hvad de ville, ville der ikke finde tvangsfjernelser sted - ingen ønsker ikke at kunne tage sig af sine børn, men en del magter det altså ikke, selv om ønsket er der. 

Hvem ved, om moren tænker, at du manipulerer med pigen og skubber på for, at hun skal holde fast i at få barnet? Det er fint, at hun har andre voksne at drøfte det med end sin mor, men kender du hende tilstrækkeligt til at kunne være helt sikker på, at det bedste er, hun får barnet? Du skal i hvert fald være dig bevidst om, at du påtager dig et stort ansvar ved at anbefale hende at få barnet. 

Anmeld

24. september 2012

Mor og meget mere

TeamRocket skriver:

Men det er jo ikke kommunens job at sørger for at man tar ansvar for sit liv, de ting bør helst være i orden inden man planlægger at få et barn.

Anmeld

24. september 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Mor og meget mere skriver:

Hvis alle kunne, hvad de ville, ville der ikke finde tvangsfjernelser sted - ingen ønsker ikke at kunne tage sig af sine børn, men en del magter det altså ikke, selv om ønsket er der. 

Hvem ved, om moren tænker, at du manipulerer med pigen og skubber på for, at hun skal holde fast i at få barnet? Det er fint, at hun har andre voksne at drøfte det med end sin mor, men kender du hende tilstrækkeligt til at kunne være helt sikker på, at det bedste er, hun får barnet? Du skal i hvert fald være dig bevidst om, at du påtager dig et stort ansvar ved at anbefale hende at få barnet. 

jeg prøver ikke på at skubbe på at hun skal have barnet... Jeg forsøger bare at få HENDE til at tage en beslutning.. Er beslutning er IKKE: jeg får det bare fjernet, da jeg ikke kan holde ud at min presser mig spykisk og bliver ved at blande alle mulige ind i det hele.

En beslutning er noget man SELV tager.. I orden at få råd og vejledning, men at blive presset til sin beslutning er ikke i orden..

-Har dyb respekt for folk der vælger en abort !!

Anmeld

24. september 2012

BetonSlotsPrinsesserne

TeamRocket skriver:

ganske sandt, Det med kh var også hensyn til at den skal sættes ned. Der ingen mening i at man lever federe på en kh end at man viser man gerne vil have en udd..

Anmeld

24. september 2012

Mor og meget mere

LouiseVous skriver:

Men det handler jo ikke om, hvorvidt systemet er optimalt - men om, hvorvidt det så er klogt at få et barn som 17-årig, hvis man ikke kan klare sig på elevløn eller SU. Og hvis du ikke mener, der er hjælp nok at få som purung mor, giver det da ikke mening at opfordre pigen til at få barnet? 

Systemet er ikke skruet sammen til, at 17-årige, ikke selvforsørgende får børn - men burde det være det?

Anmeld

24. september 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Mor og meget mere skriver:

Men det handler jo ikke om, hvorvidt systemet er optimalt - men om, hvorvidt det så er klogt at få et barn som 17-årig, hvis man ikke kan klare sig på elevløn eller SU. Og hvis du ikke mener, der er hjælp nok at få som purung mor, giver det da ikke mening at opfordre pigen til at få barnet? 

Systemet er ikke skruet sammen til, at 17-årige, ikke selvforsørgende får børn - men burde det være det?

læs! Hun er 17 nu, 18 når hun har født.

Jeg forsøger ikk at præge hende mod at få barnet... Jeg vil bare frem til at hun SELV skal tage en beslutning!

Anmeld

24. september 2012

simone_jacobsen

TeamRocket skriver:

Fakta er stadig at der bliver fjernet utrolig mange børn af helt unge forældre fordi de ikke magter at være forældre. Hvordan kan du ikke være enig i de tal man kan se registeret som tvangs og frivillig anbringelse af børn af unge forældre? Hvordan kan du være uenig i at mange unge lever et useriøst liv på kh, sjældent har en plan for dem selv, og sjældent har en far til barnet? Det er da ikke i barnets bedste. Men ja det var en anden snak. Hvis din veninde vælger at få barn ønsker jeg hende da alt held og lykke og håber hun har et godt bagland samt forudsætninger for ikke bare at ende på kh i flere år :-)

Ej det bliver jeg altså nødt til, at kommentere på. Jeg er uddannet pædagog og arbejder på et døgnbehandlingshjem, som både indeholder skole og hjem. Vi har pt. 18 børn fast boende og har 5-6 dagambulante børn i skolen. Ja der er nogle unge forældre i blandt men langt de fleste er forældrer med en "passende" alder. Ja statistikkerne siger, at de unge mødre kæmper med det er saftsusene at stikke sig selv blår i øjet, at tro det kun er i de hjem det går galt!!!

Det var squ nok et lille negativt opstød da man ikke kan dvale ved statistikker!!!

Personligt tror jeg, at hendes mor måske bare vil hende det bedste? Og jeg undrer mig over hvorfor hun ikke kæmper sin egen kamp, i stedet for at ligge det på dine skuldrer, og beviser at hun er moden og klar til, at tage sig af et barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.