17 og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2012

frk-stoltze

Lahn11 skriver:

Jamen så er hun jo selv gået med til det .. Jeg har en veninde som blev gravid som 15 årig, de prøvede at få hende til det, og undersøgte om de kunne tvinge hende, men hun fødte sin søn alligevel.. Og hun var kun lige blevet 16 da hun fødte .. En anden ting er, at det ikke er lovligt med abort efter uge 12 

Lige en lille rettelse, man kan godt få en abort efter uge 12, dog skal man søge om det og akumentere(staves) for det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

TeamRocket

Stinna&Elias<3 skriver:

Spøg lige hvor gammel var du da du fik dit føste barn?

18 år. Derfor ved jeg af erfaring at det ikke er noget at stræbe efter. Hverken for pigens egen eller det ufødte barns skyld. Jeg var enormt heldig at have en kæmpe børneopsparing der ku gå til babyting og lejlighed og en far til barnet der heldigvis vil gøre alt for os. Men, ikke alle er så heldige. Faktisk tror jeg de færeste er så heldige, hendes egen mor kender hende vel bedst og hvis hun tvivler på hun kan klare det er der måske noget om det.

Anmeld

24. september 2012

Christina :-)

TeamRocket skriver:

18 år. Derfor ved jeg af erfaring at det ikke er noget at stræbe efter. Hverken for pigens egen eller det ufødte barns skyld. Jeg var enormt heldig at have en kæmpe børneopsparing der ku gå til babyting og lejlighed og en far til barnet der heldigvis vil gøre alt for os. Men, ikke alle er så heldige. Faktisk tror jeg de færeste er så heldige, hendes egen mor kender hende vel bedst og hvis hun tvivler på hun kan klare det er der måske noget om det.

Jeg var gravid som 16 årig fødte to mdr efter jeg var 17 og jeg klarede det da? Bor i lejlighed med min søn og klsre mig alene !! Og altid gjordt!

Anmeld

24. september 2012

-Sigrid-

LouiseVous skriver:

hejsa skønne kvinder...
Hjælp... når man er 17 og gravid, hvornår er det så man får den der voksen myndighed? -er det først når barnet er født, eller får man det efter 12 svagerskabs uge?

Håber I kan hjælpe hurtigst muligt...

-mvh Louise Vous

Jeg fik det først d. 19. januar, den dag hun blev født

Men jeg fik stemmeblanket i august oo'

Og dine forældre mm må ikke bestemme hvor du bor henne ^^

Anmeld

24. september 2012

TeamRocket

Stinna&Elias<3 skriver:

O

Jeg var gravid som 16 årig fødte to mdr efter jeg var 17 og jeg klarede det da? Bor i lejlighed med min søn og klsre mig alene !! Og altid gjordt!

Og det er da super, men fakta er at mange ikke klare det så godt. Bare se på hvor mange børn af unge forældre der bliver fjernet og tvangsfjernet hvert år. Børnene er taberne. Det ville ikke ske hvis de havde fået abort. Selvfølgelig er der succes historier med forældre der tar uddannelse, køber hus og bliver gift og lever kernefamilie drømmen, det gør vi selv. Men derfor ved jeg stadig at det langt fra er hver gang det sker.

Anmeld

24. september 2012

Christina :-)

TeamRocket skriver:

Og det er da super, men fakta er at mange ikke klare det så godt. Bare se på hvor mange børn af unge forældre der bliver fjernet og tvangsfjernet hvert år. Børnene er taberne. Det ville ikke ske hvis de havde fået abort. Selvfølgelig er der succes historier med forældre der tar uddannelse, køber hus og bliver gift og lever kernefamilie drømmen, det gør vi selv. Men derfor ved jeg stadig at det langt fra er hver gang det sker.

Det rigtig jeg kan også godt tænke ved nogen hallo vent lige og når andre unge mødere spøg mig fordi de gerne vil ha et barn siger jeg også vent nogle år men altså jeg har stået alene hele vejen igemmen da min søns far ikk vil kendes ved ham og fant ud af det sent har så lige fået kæreste på men ellers klart det alene og nu er min søn 3 næste månede

Anmeld

24. september 2012

BetonSlotsPrinsesserne

TeamRocket skriver:

Hun vil være 18 når barnet kommet..

Jeg er ikke enig i alles udtalelser. Min ordsprog- Man kan hvad man VIL!

Jeg er selv ung- ikke ung ung mor- men jeg har klaret det.. Havde også en skøn opbakning fra nogle venner og min mor ..
Ting til baby, kræver at man ikke er for krævende. Man kan sagtens få en masse ting skrabet sammen blandt flok og til billige penge..

Men her er hele problemet, at hun ønsker barnet, men hendes mor mener ikke hun skal have det, og har derfor blandet sagsbehandler og det hele ind i det
Hvad jeg mener ikke kan være rigtig, sådan må en sagsbehandler ikke handle..

Anmeld

24. september 2012

TeamRocket

LouiseVous skriver:

Hun vil være 18 når barnet kommet..

Jeg er ikke enig i alles udtalelser. Min ordsprog- Man kan hvad man VIL!

Jeg er selv ung- ikke ung ung mor- men jeg har klaret det.. Havde også en skøn opbakning fra nogle venner og min mor ..
Ting til baby, kræver at man ikke er for krævende. Man kan sagtens få en masse ting skrabet sammen blandt flok og til billige penge..

Men her er hele problemet, at hun ønsker barnet, men hendes mor mener ikke hun skal have det, og har derfor blandet sagsbehandler og det hele ind i det
Hvad jeg mener ikke kan være rigtig, sådan må en sagsbehandler ikke handle..

Fakta er stadig at der bliver fjernet utrolig mange børn af helt unge forældre fordi de ikke magter at være forældre. Hvordan kan du ikke være enig i de tal man kan se registeret som tvangs og frivillig anbringelse af børn af unge forældre? Hvordan kan du være uenig i at mange unge lever et useriøst liv på kh, sjældent har en plan for dem selv, og sjældent har en far til barnet? Det er da ikke i barnets bedste. Men ja det var en anden snak. Hvis din veninde vælger at få barn ønsker jeg hende da alt held og lykke og håber hun har et godt bagland samt forudsætninger for ikke bare at ende på kh i flere år :-)

Anmeld

24. september 2012

Francisca

TeamRocket skriver:

Fakta er stadig at der bliver fjernet utrolig mange børn af helt unge forældre fordi de ikke magter at være forældre. Hvordan kan du ikke være enig i de tal man kan se registeret som tvangs og frivillig anbringelse af børn af unge forældre? Hvordan kan du være uenig i at mange unge lever et useriøst liv på kh, sjældent har en plan for dem selv, og sjældent har en far til barnet? Det er da ikke i barnets bedste. Men ja det var en anden snak. Hvis din veninde vælger at få barn ønsker jeg hende da alt held og lykke og håber hun har et godt bagland samt forudsætninger for ikke bare at ende på kh i flere år :-)

enig

Anmeld

24. september 2012

klmf

Man kan jo ombestemme sig indtil det øjeblik man skal tage medicinen eller ind på operationsstuen, så hvis du tolker det sådan at hun er blevet manipuleret af sin mor til at sige ja, så har hun stadig ret til at ombestemme sig. Men er der mon en god grund til at både pigens mor og sagsbehandler mener det er en dårlig ide for hende at blive ung mor? Kan jo være det var i pigens og barnets interesse at de tænker sådan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.