17 og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2012

mariapaulsen

LouiseVous skriver:

Det lyder tidligt- ja. Men nogle KAN godt have modenheden til at kan klare det med et barn. Hun ville blive 18 kort efter fødslen..

Ingen tvivl om, at man da som mor ville vejl. og råde sit barn, men ligefrem at tage / tvinge beslutningen for hende, er ikk i orden. På nogen måde !!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2012

Helloo

LouiseVous skriver:

hejsa skønne kvinder...
Hjælp... når man er 17 og gravid, hvornår er det så man får den der voksen myndighed? -er det først når barnet er født, eller får man det efter 12 svagerskabs uge?

Håber I kan hjælpe hurtigst muligt...

-mvh Louise Vous

Hej!

Hun får først voksen myndighed når hun har født. Hun kan ikke engang få kontanthjælp eller lign før. -Desværre!

Jeg er selv 17 år, og gravid. Og selvom jeg bor hos min kæreste, hvor min adresse også er. Er mine forældre mine værger, og de skal forsørge mig indtil min lille super mand kommer til verden.  

Tror ikke at de kan tvinge hende til abort, hun skal bare stå fast i sin beslutning. Det vil blive en hård graviditet hvis man ikke har sine forældre, specielt hvis man ikke har sin mor til råd osv. I min graviditet betyder min families støtte rigtig meget. Men godt hun i det mindste har dig :-)

Håber i finder ud af det, og ønsker jer det bedste 

Anmeld

1. november 2012

Levi&LilysMor

LouiseVous skriver:

Hun vil være 18 når barnet kommet..

Jeg er ikke enig i alles udtalelser. Min ordsprog- Man kan hvad man VIL!

Jeg er selv ung- ikke ung ung mor- men jeg har klaret det.. Havde også en skøn opbakning fra nogle venner og min mor ..
Ting til baby, kræver at man ikke er for krævende. Man kan sagtens få en masse ting skrabet sammen blandt flok og til billige penge..

Men her er hele problemet, at hun ønsker barnet, men hendes mor mener ikke hun skal have det, og har derfor blandet sagsbehandler og det hele ind i det
Hvad jeg mener ikke kan være rigtig, sådan må en sagsbehandler ikke handle..

Jeg har ikke styr på hvad man må og ikke må, men når hun er blevet 18 når barnet er kommet, må hendes mor ingenting, så kan hun vel blande så mange ind som muligt, men har hende moderen overhovedet tænkt over hendes og datterens forhold efter alt det hun gør nu ? 

Jeg tænker også man kan hvad man vil og jeg synes bestemt ikke at ens liuv går i stå når man får børn i hvilken som helst alder. Det kommer an på hvordan man i forvejen levede sit liv. 

Jeg gik skam i byen hver week osv , var 22 da jeg fik ham og jeg kan da stadig rende i byen, har bare ikke lyst til det ligeså meget som før, men jeg kan da stadig de ting jeg har lyst til... 

Men jeg håber da ikke hendes mor får lov til at være så dum, og at hun selv tager beslutningen 

Anmeld

1. november 2012

BetonSlotsPrinsesserne

LevisMor skriver:

Jeg har ikke styr på hvad man må og ikke må, men når hun er blevet 18 når barnet er kommet, må hendes mor ingenting, så kan hun vel blande så mange ind som muligt, men har hende moderen overhovedet tænkt over hendes og datterens forhold efter alt det hun gør nu ? 

Jeg tænker også man kan hvad man vil og jeg synes bestemt ikke at ens liuv går i stå når man får børn i hvilken som helst alder. Det kommer an på hvordan man i forvejen levede sit liv. 

Jeg gik skam i byen hver week osv , var 22 da jeg fik ham og jeg kan da stadig rende i byen, har bare ikke lyst til det ligeså meget som før, men jeg kan da stadig de ting jeg har lyst til... 

Men jeg håber da ikke hendes mor får lov til at være så dum, og at hun selv tager beslutningen 

Allerede da jeg slog dette op, var beslutningen taget af moren, og pillerne var klar derhjemme til om morgen og senere en tur til udskrabning..

Hun havde forsøgt at kæmpe imod, men alle odds var lukket pga pædagog og moren havde rottet sig sammen, og pludselig var hun intet værd. ! Rigtig forfærdiglig. !

Så desværre, det hele endte i en abort - tvang fra moren

Anmeld

1. november 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Louise17 skriver:

Hej!

Hun får først voksen myndighed når hun har født. Hun kan ikke engang få kontanthjælp eller lign før. -Desværre!

Jeg er selv 17 år, og gravid. Og selvom jeg bor hos min kæreste, hvor min adresse også er. Er mine forældre mine værger, og de skal forsørge mig indtil min lille super mand kommer til verden.  

Tror ikke at de kan tvinge hende til abort, hun skal bare stå fast i sin beslutning. Det vil blive en hård graviditet hvis man ikke har sine forældre, specielt hvis man ikke har sin mor til råd osv. I min graviditet betyder min families støtte rigtig meget. Men godt hun i det mindste har dig :-)

Håber i finder ud af det, og ønsker jer det bedste 

Ingen tvivl om at jeg da også er blevet mere knyttet til min mor, efter at jeg har fået min datter. Eller allerede da jeg var gravid med hende..
Men det skyldes bestemt også at vi allerede før graviditeten, havde os et godt forhold. Han vi ikke haft det, samt at min mor ikke havde bakket mig op, havde jeg søgt råd og vejl. og støtte et andet sted..

Jeg havde støttet hende 100 % og derfor valgte jeg også at søge rådgivning herinde for at hjælpe hende bedre..
Men hun kunne ikk stille mere op, for at gå imod sin mors beslutning Det var løgn med indover det hele, så synd, og så ufattelig uacceptabel

Så desværre er ikke alle lige heldige med forældre og resten af netværket..

Anmeld

2. november 2012

Levi&LilysMor

LouiseVous skriver:

Allerede da jeg slog dette op, var beslutningen taget af moren, og pillerne var klar derhjemme til om morgen og senere en tur til udskrabning..

Hun havde forsøgt at kæmpe imod, men alle odds var lukket pga pædagog og moren havde rottet sig sammen, og pludselig var hun intet værd. ! Rigtig forfærdiglig. !

Så desværre, det hele endte i en abort - tvang fra moren

Stakkels pige!!... jeg snakkede ikke med min mor hvis hun havde gjort sådan...

Anmeld

2. november 2012

Dustmuz

LouiseVous skriver:

hejsa skønne kvinder...
Hjælp... når man er 17 og gravid, hvornår er det så man får den der voksen myndighed? -er det først når barnet er født, eller får man det efter 12 svagerskabs uge?

Håber I kan hjælpe hurtigst muligt...

-mvh Louise Vous

nu har jeg læst noget af alt det folk skriver..

myndigheden kommer først når barnet ER født..

Dog når hun er under 18, så er det 100% forældrene som bestemmer..
De kan rent faktisk tvinge hende til en abort.. og endda med rettens hjælp hvis de ville det..
det er nemlig sådan her i DK, at forældrene til et barn som ikke er myndigt, har 100% ansvaret for denne person.. og skal derfor også tage de beslutninger som medfølger..
Dette gælder desværre også graviditet.

Surt for jer kvinder, men sandt..

Anmeld

3. november 2012

BetonSlotsPrinsesserne

LevisMor skriver:

Stakkels pige!!... jeg snakkede ikke med min mor hvis hun havde gjort sådan...

Helt enig..

Naaarhj det er vidst heller ikke så godt mellem dem !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.