17 og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Amanda. skriver:

Her vil jeg altså gerne lige have lov til at sige noget.. Det er absolut ikke rart at blive tvunget til en abort.. Min mor mente bestemt ikke jeg skulle have noget barn, og tog stortset alle midler i brug. F.eks. Havde jeg en kvinde der kom og hjalp mig med mine lektier og andre ting omkring skolen, hende fik min mor over på sin side, så jeg simpelthen valgte ikke at se hende mere. Min mor kørte på mig psykisk og på en eller anden måde mig til at have det dårligt på hende vegne. 

På den måde fik hun mig hjernevasket og det endte med jeg fik en abort, imod min egen vilje. Jeg græd konstant, helt til jeg faktisk lå på operationsstuen. Så meget at de ville udsætte aborten. 

Min mor støttede mig ikke,hun fik mig til at føle mig som en der havde gjort noget så slemt at jeg burde blive buret inde resten af mit liv. 

Jeg fik det så dårligt med mig selv..

Jeg har det stadig dårligt med det idag. Kan stadig græde over jeg fik en abort. Især nu da min bedste veninde har fået barn. 

Min mor er jeg stadig inderst inde så skide sur på, og samtidig virkelig skuffet over, at hun ikkestøttede mig, hverken i mit valg, eller i selve abort forløbet. 

Jeg ville ønske jeg havde sådan en person der kunne hjælpe mig, som trådstarter. 

Efter jeg var gravid, så har det altså sat en masse tanker igang i mit hovede, er blevet merevoksen og ansvarlig, selvom jeg ikke en gang fik barnet. Og efter jeg har set min veninde få en lille pige, så er jeg overbevist om at alt kan lade sig gøre! 

Men nok Om det, så ville jeg virkelig ønske jeg kunne på en eller anden måde vise jer, at det altså lige så godt kunne være en på 16 som en på 35 der fik et barn. Jeg kunne godt stille mig til ansvar for et nu, hvis det skulle ske. (bliver 18 om 2 måneder) der er nogle unge som er meget mere voksne end andre. Ikke for noget, men der er jeg en af dem. 

Sorry.... Det blev lidt langt. 

Tusinde tak for din besked.
Det du har været igennem er præcis hvad der skete for den kære pige jeg forsøgte at hjælpe.
Man skulle tro det var dig der var hende..

Jeg er super ked af at høre din historie, jeg synes det er så urimeligt. ALLE skal have mulighed for selv at tage deres beslutning
Uanset om det abort eller ej- Bare det er 'DIG' som har taget beslutningen!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2012

KittyCatta

Ved du hvad pigen valgte? 

Føler godt nok med hende, at hendes prøvede at tvinge hende til abort! 

Anmeld

1. november 2012

MorDk

TeamRocket skriver:

Ingen kan tvinge andre til abort, det er ulovligt i dk. Men 17 år? Så ville jeg sgu også på det kraftigeste anbefale mit barn en abort. Både for sin egen og det ufødte barns skyld.

Jeg ville altså også råde og vejlede min datter... men jeg ville aldrig tvinge hende. Det er for tidligt at få børn i den alder - helt sikkert!!

Anmeld

1. november 2012

BetonSlotsPrinsesserne

KittyCatta skriver:

Ved du hvad pigen valgte? 

Føler godt nok med hende, at hendes prøvede at tvinge hende til abort! 

Hun blev tvunget abort. Pillerne var klar hjemme, og senere på dagen ind og få udskrabning.

Anmeld

1. november 2012

BetonSlotsPrinsesserne

MorDk skriver:

Jeg ville altså også råde og vejlede min datter... men jeg ville aldrig tvinge hende. Det er for tidligt at få børn i den alder - helt sikkert!!

Det lyder tidligt- ja. Men nogle KAN godt have modenheden til at kan klare det med et barn. Hun ville blive 18 kort efter fødslen..

Ingen tvivl om, at man da som mor ville vejl. og råde sit barn, men ligefrem at tage / tvinge beslutningen for hende, er ikk i orden. På nogen måde !!

Anmeld

1. november 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78

Efter fødslen. Desværre. Synes hun skal skide højt og flot på hvad folk vil tvinge hende til. Ikke alle er små snotunger som 17 årige 

Desuden ville jeg MEGET hellere være mor som 17 årig end som 40 årig. Så kan man snakke om hvad der er synd for børn.. For mange mener det er synd med de helt unge mødre. Jeg synes det er synd når man er GAMMEL mor.

Jeg var 21 da jeg fødte min datter. Og ville også have gjort det 4 år før hvis det var det! 

Ej, hvad er det da for noget at skrive??? Man er sgu da ikke gammel, når man er 40 år!!!! Jeg vil give dig ret i, at det er sent at sit FØRSTE barn som 40 årig... Men det er sgu da også tidligt at få barn som 17 årig!!!!!

Ja undskyld, men jeg vil godt nok hellere blive mor som 40 årig med solidt parforhold, uddannelse og godt job, end som 17 årig uden uddannelse og måske endda uden et solidt parforhold. Det har da ikke noget med alder at gøre, hvornår man 'bør' få børn, men om hvor man er i sit liv - hvad man kan tilbyde et barn.

Nu skal det ikke lyde som om jeg ikke tror at unge mødre kan være gode mødre - slet ikke!! Men du skriver jo nærmest det modsatte... Og det er noget vrøvl - synes jeg

Kh Carina, der blev mor første gang som 26 årig, anden gang som 29 årig og bliver det trejde gang som 34 årig

/ Taco78 

Anmeld

1. november 2012

Zelinasmor

Taco78 skriver:

Ej, hvad er det da for noget at skrive??? Man er sgu da ikke gammel, når man er 40 år!!!! Jeg vil give dig ret i, at det er sent at sit FØRSTE barn som 40 årig... Men det er sgu da også tidligt at få barn som 17 årig!!!!!

Ja undskyld, men jeg vil godt nok hellere blive mor som 40 årig med solidt parforhold, uddannelse og godt job, end som 17 årig uden uddannelse og måske endda uden et solidt parforhold. Det har da ikke noget med alder at gøre, hvornår man 'bør' få børn, men om hvor man er i sit liv - hvad man kan tilbyde et barn.

Nu skal det ikke lyde som om jeg ikke tror at unge mødre kan være gode mødre - slet ikke!! Men du skriver jo nærmest det modsatte... Og det er noget vrøvl - synes jeg

Kh Carina, der blev mor første gang som 26 årig, anden gang som 29 årig og bliver det trejde gang som 34 årig

Jeg skriver hvad JEG personligt mener. Og jeg synes det er for sent at få børn som 40årig. Hvad enten det er første eller 5 barn for den sags skyld 

Derfor behøver andre ikke have samme holdning. 

Og uddannelse, fast forhold osv behøver ikke gøre barnets liv bedre.

Anmeld

1. november 2012

mariapaulsen

Frøken Christiansen skriver:

Men igen i min verden så synes jeg ikke at en på 17 burde få et barn! Hele ens liv bliver da sat i stå! Der er ikke noget der hedder fester mere! Jeg fik min første som 21 årig og DET synes jeg var tidligt!

JEG har fået et barn som 17 årrig, min verden er da ikke gået i stå? Jeg klarer alt vildt godt, jeg har da også været i byen nogle gange.. altså bare fordi man har et barn, behøver ens verden ikke at stå stille?

- jeg har stået i samme situation som hende d. 17 årrig, hvor min far prøvede at tvinge mig til en abort.. men han fik ikke lov at bestemme.. og tænk lige hvis jeg havde fået en abort? tror virkelig jeg ville være helt nede den dag i dag... og i dag elsker min far sit barnebarn over alt på jorden! han gør virkelig ALT for ham.. tror han fortryder at han prøvede at tvinge mig til abort.

Anmeld

1. november 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78
xoxotasha skriver:

Jeg skriver hvad JEG personligt mener. Og jeg synes det er for sent at få børn som 40årig. Hvad enten det er første eller 5 barn for den sags skyld 

Derfor behøver andre ikke have samme holdning. 

Og uddannelse, fast forhold osv behøver ikke gøre barnets liv bedre.

Du har helt ret - vi er ikke enige, og behøver bestemt heller ikke at være det Men JEG synes stadig, at det er lidt strængt at kalde en 40 årig for gammel

/ Taco78 

Anmeld

1. november 2012

mariapaulsen

simone_jacobsen skriver:

Ej det bliver jeg altså nødt til, at kommentere på. Jeg er uddannet pædagog og arbejder på et døgnbehandlingshjem, som både indeholder skole og hjem. Vi har pt. 18 børn fast boende og har 5-6 dagambulante børn i skolen. Ja der er nogle unge forældre i blandt men langt de fleste er forældrer med en "passende" alder. Ja statistikkerne siger, at de unge mødre kæmper med det er saftsusene at stikke sig selv blår i øjet, at tro det kun er i de hjem det går galt!!!

Det var squ nok et lille negativt opstød da man ikke kan dvale ved statistikker!!!

Personligt tror jeg, at hendes mor måske bare vil hende det bedste? Og jeg undrer mig over hvorfor hun ikke kæmper sin egen kamp, i stedet for at ligge det på dine skuldrer, og beviser at hun er moden og klar til, at tage sig af et barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.