Amanda. skriver:
Her vil jeg altså gerne lige have lov til at sige noget.. Det er absolut ikke rart at blive tvunget til en abort.. Min mor mente bestemt ikke jeg skulle have noget barn, og tog stortset alle midler i brug. F.eks. Havde jeg en kvinde der kom og hjalp mig med mine lektier og andre ting omkring skolen, hende fik min mor over på sin side, så jeg simpelthen valgte ikke at se hende mere. Min mor kørte på mig psykisk og på en eller anden måde mig til at have det dårligt på hende vegne.
På den måde fik hun mig hjernevasket og det endte med jeg fik en abort, imod min egen vilje. Jeg græd konstant, helt til jeg faktisk lå på operationsstuen. Så meget at de ville udsætte aborten.
Min mor støttede mig ikke,hun fik mig til at føle mig som en der havde gjort noget så slemt at jeg burde blive buret inde resten af mit liv.
Jeg fik det så dårligt med mig selv..
Jeg har det stadig dårligt med det idag. Kan stadig græde over jeg fik en abort. Især nu da min bedste veninde har fået barn.
Min mor er jeg stadig inderst inde så skide sur på, og samtidig virkelig skuffet over, at hun ikkestøttede mig, hverken i mit valg, eller i selve abort forløbet.
Jeg ville ønske jeg havde sådan en person der kunne hjælpe mig, som trådstarter.
Efter jeg var gravid, så har det altså sat en masse tanker igang i mit hovede, er blevet merevoksen og ansvarlig, selvom jeg ikke en gang fik barnet. Og efter jeg har set min veninde få en lille pige, så er jeg overbevist om at alt kan lade sig gøre!
Men nok Om det, så ville jeg virkelig ønske jeg kunne på en eller anden måde vise jer, at det altså lige så godt kunne være en på 16 som en på 35 der fik et barn. Jeg kunne godt stille mig til ansvar for et nu, hvis det skulle ske. (bliver 18 om 2 måneder) der er nogle unge som er meget mere voksne end andre. Ikke for noget, men der er jeg en af dem.
Sorry.... Det blev lidt langt.
Tusinde tak for din besked.
Det du har været igennem er præcis hvad der skete for den kære pige jeg forsøgte at hjælpe.
Man skulle tro det var dig der var hende..
Jeg er super ked af at høre din historie, jeg synes det er så urimeligt. ALLE skal have mulighed for selv at tage deres beslutning
Uanset om det abort eller ej- Bare det er 'DIG' som har taget beslutningen!!!