3 år og stadig et helvede...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2012

Anonym trådstarter

UPDATE!

Havde så flyttet hans seng ind i vores soveværelse - det ville han bestemt ikke - så f* nej om jeg vil makke med ham inde i vores soveværelse, han bad selv om sit eget værelse, så nu råber han MOOOOOAARRRRR

Vi prøvede med at læse historie oppe i sengen inden han blev puttet.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2012

Moma

Anonym skriver:

ÅH!

Min dreng på 3 år er stadig et helvede at putte og vågner maaaaange gange i løbet af aften / natten - han sover i juniorseng, men vil aldrig puttes og vågner som sagt meget, rigtig meget.

Vi har prøvet alle metoder (føler jeg), men intet virker - nu ligger han op råber "ind i mors seng" - men når han så kommer derind vil han kke alligevel. .

Hva skal vi gøre??

Han er ørebarn, men vi var til tjek i Onsdags og der var intet........

Har ikke læst hele tråden. Men tænkte på, om du måske har prøvet for meget og forskellige ting? Bare en tanke. 

Prøv at lave en rutine (hvis du ikke allerede har det) hvor du/I gør det samme hver aften med bad - nattøj - tandbørstning - godnathistorie el.lign. Står han op så tager du ham i hånden og følger ham tilbage til sengen og det eneste du siger er noget i stil med du skal sove - godnat (et råd jeg har fået af en sundhedsplejerske). Står han op igen så samme procedure til sidst gider han ikke mere for der er ikke noget sjovt at komme efter. 

Hvis han ikke står op men "bare" ikke vil puttes og lægge sig til at sove så er det en fast rutine og så skal du stå fast på at det er sovetid. Stille og roligt  

Anmeld

21. september 2012

raca

Vial skriver:

Årh, de er så store. Ja, så græder de jo sjældent.

altså jeg har det fint med ikke og kunne høre forskel..og har aldrig været intrasset i og høre forskel..

for jeg kan ikke lide at man som voksen går ind og difenere hvornår og hvorlænge man skal vente inden man gider reagere...

hvis jeg er ked eller vred har jeg lige meget brug for at blive hørt og set.. dette mener jeg også et barn har..

men vrede og protest, når det kommer ud som gråd ved børn... er jo legat og udlade og gøre noget ved.. når man påstår man kan høre at barnet er vræd.. pussigt nok er det altid i sove sition man kan tolke han prøver bare grænser af.. det ligger meget langt fra mit børne syn... og ingen vræde børn græder 5-15 min.. ja de skriger. og råber. men græder ikke..

Anmeld

21. september 2012

Anonym trådstarter

Har ikke læst hele tråden. Men tænkte på, om du måske har prøvet for meget og forskellige ting? Bare en tanke. 

Prøv at lave en rutine (hvis du ikke allerede har det) hvor du/I gør det samme hver aften med bad - nattøj - tandbørstning - godnathistorie el.lign. Står han op så tager du ham i hånden og følger ham tilbage til sengen og det eneste du siger er noget i stil med du skal sove - godnat (et råd jeg har fået af en sundhedsplejerske). Står han op igen så samme procedure til sidst gider han ikke mere for der er ikke noget sjovt at komme efter. 

Hvis han ikke står op men "bare" ikke vil puttes og lægge sig til at sove så er det en fast rutine og så skal du stå fast på at det er sovetid. Stille og roligt  

Men jeg kan jo ikke tvinge ham til at putte sig?

Han sidder bare i sengen og SKRIGER......... og blir tosset ligeså snart jeg går - råber; IND I MORS SENG!

Årh - det var jo der han blev puttet først!!! Blir vanvittig

Anmeld

21. september 2012

Vial

dorthemus skriver:

Runa er ligeglad med min bestemte tone

Jeg tænker også, at Runa næste år skal have en rigtig juniorseng...er igang med at prøve at overtale en far i børnehaven til at lave en seng som hans søns...den er så fed og er lavet af bl.a. en ikea kommode

Anyway så er der atter ro herhjemme om aftenen som jo nok mest skyldes at hun er banketræt efter hun nu er rykket indenfor og sove i vuggestuen og efterhånden kun sover max en time til middag.

Hvor dejligt.

Mine sover nu næsten 12 timer. Det er kommet igen efter de også kun sover en time i vugger.

Regner med at mine skal have dem her fra minlilleskat.dk. Helt plain.

Anmeld

21. september 2012

Stivdie

JustMe skriver:

Nu ved jeg godt, at børn på 3 år har begrænset sprog; men har du overvejet/prøvet at spørge din søn, HVORFOR han ikke vil sove/ligge i sin seng? Han har jo en alder, hvor han måske kan give udtryk for, på en forståelig måde, hvorfor han stritter så meget imod.

Lige min tanke.
Kender en der også havde en dreng, der ikke ville sove. Til sidst var det så slemt, at han skreg og skreg i flere timer, selv om hans far gik med ham i seng (han sov fast i sin fars seng til han var 2 1/2).
På et tidspunkt sætte han sig ned i sovesituationen og spurgte hvorfor han ikke ville sove. Det viste sig at knægten var vildt bange for, at hans far skulle blive "væk" mens han sov (ikke at han NOGENSINDE har prøvet det!!). Efter de fik snakket om det, og hans far lovede at blive og larme og "ordne" ved i køkkenet, har der ikke været problemer!

Anmeld

21. september 2012

dorthemus

Vial skriver:

Hvor dejligt.

Mine sover nu næsten 12 timer. Det er kommet igen efter de også kun sover en time i vugger.

Regner med at mine skal have dem her fra minlilleskat.dk. Helt plain.

Runa har aldrig sovet 12 timer og kommet nok aldrig til det hun sover 10-11 timer og det er fint nok for vi skal tidligt op så er glad for at hun vågner af sig selv.

Den seng må jeg se på, men vil rigtig gerne have den anden fordi den er så fed og meget enkel...og så kan jeg lide at den er lavet af genbrugsmaterialer.

Anmeld

21. september 2012

HeXeri

Anonym skriver:

UPDATE!

Havde så flyttet hans seng ind i vores soveværelse - det ville han bestemt ikke - så f* nej om jeg vil makke med ham inde i vores soveværelse, han bad selv om sit eget værelse, så nu råber han MOOOOOAARRRRR

Vi prøvede med at læse historie oppe i sengen inden han blev puttet.....

Måske du har prøvet for mange ting? At han slet ikke kan finde rundt i det mere?

For mig lyder det mest som om det er en debat, for debattens skyld, hvis du forstår? Det handler egentligt ikke om at han ikke vil sove inde på sit værelse, men om at han nu kan mærke at mor tvivler på sig selv?

For rigtigt mange virker det altså at tage en besultning og holde fast i den. Det kan være endda meget svært at stå der med et rasende barn, det har vi allesammen vist prøvet, men det rykken rundt og prøve nye ting af hjælper slet ikke.

Må jeg foreslå at læse godnat-historien som det sidste? Det er en rigtig god anledning at have noget kvalitetstid, mor/far i et let belyst rum, under dynen og med bamsen? Så er der rig mulighed for en god snak om dagen og en god afslutning? Det tager kroppen ca. 20 minutter om at falde fra hverdags-gear til sove-gear.

Anmeld

21. september 2012

Anonym trådstarter

HeXeri skriver:

Måske du har prøvet for mange ting? At han slet ikke kan finde rundt i det mere?

For mig lyder det mest som om det er en debat, for debattens skyld, hvis du forstår? Det handler egentligt ikke om at han ikke vil sove inde på sit værelse, men om at han nu kan mærke at mor tvivler på sig selv?

For rigtigt mange virker det altså at tage en besultning og holde fast i den. Det kan være endda meget svært at stå der med et rasende barn, det har vi allesammen vist prøvet, men det rykken rundt og prøve nye ting af hjælper slet ikke.

Må jeg foreslå at læse godnat-historien som det sidste? Det er en rigtig god anledning at have noget kvalitetstid, mor/far i et let belyst rum, under dynen og med bamsen? Så er der rig mulighed for en god snak om dagen og en god afslutning? Det tager kroppen ca. 20 minutter om at falde fra hverdags-gear til sove-gear.

Ja, vi har vist efterhånden også prøvet lidt forskelligt - men husk det er på en periode på 3 år - det jo ikke fordi jeg ikke holder fast.

Han har skreget sig selv i søvn, fordi jeg holdte fast

Han har grædt sig selv i søvn, fordi jeg holdte fast

Han har blevet puttet, kærligt, mysset og nusset, fordi jeg holdte fast

Han har fast rutine HVER aften - alle aftener - kommer i seng på kl.slettet hver aften

Og Nej, det er ikke en debat for debattens skyld - jeg søger råd fordi jeg er ked af mit barn skriger sig selv i søvn!

Anmeld

21. september 2012

LISBETH:-)

Samme problem med min Amalie og det har varet i 5 år  Vi har prøvet alt - bortset fra at lade hende ligge og skrige sig selv i søvn da jeg er stærkt modstander at godnat og sov godt metoden. Har læst flere psykologer der udtaler at det er skadeligt som raca beskriver.

Anyways så er hun nu blevet så gammel at hun selv kan fortælle hvad hun gerne vil og det blev så til en ny seng, nyt sengetøj  og et fjernsyn på værelset. Det har gjort at vi går med ind siger godnat sætter timeren på tv'et til 15 min på ramasjang og så går vi ud. Hun lægger sig så selv til at sove og kommer så stadig ind til os om natten men det er helt ok så længe vi ikke skal op 117 gang og bruge hele aftenen på at putte børn.

Hvad hvis han sover sammen med sine søskende? Kender nogen der havde samme problem men så lod de lillesøster sove hos storebror og nu sover de begge hele natten uden en lyd. Måske det er tryghed han mangler - altså om aftenen/natten?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.