„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
For mig lyder det som en magtkamp...
Jeg ville nok starte den første samtale med drengen, når han skriger på livet løs, ved at sige: Skat, jeg kan godt høre, at du er ked af det og det er også i orden, men skat nu skal du sove... vi har prøvet at sove i mors seng, men det vil du ikke, så jeg synes du skal lægge dig til at sove i din egen seng... (anerkende ham og vise det er i orden)
Kender du marta meo metoden....? Den virker fantastisk... og den er lidt svært at skrive her, men jeg vil råde dig, at læse lidt om det og så overfører den til sove situationen...
Jeg bruger meget marta meo i min hverdag, da jeg har en dreng med mange raseri anfald, da han ikke har noget sprog endnu (2 år)og det frustrerer ham meget.... og gør ham rigtig ked af det og jeg kan tage raseri anfaldende i opstarten efter jeg er begyndt på den metode og bruger den også om natten, når han har fået for mange indtryg og derfor er ked af det... så han falder hurtig i søvn igen og er tryg ved det...
Jeg har 2 meget senitive børn(fortidligt fødte) og det er en metode, som jeg har fra min sundhedsplejerske...
En anden ting, kan være, at du har en meget senitiv dreng... og et råd jeg har fra min motorik konsulent er kugledyne... er måske værd at overveje...
Og alle har ret til at kontakte sundhedsplejerske og en motorikkonsulent til udredning af din søn.... hvis du fortæller om hans problemer om aftenen, så er jeg sikker på, at du kan få lidt hjælp eller rådgivning....
Anmeld