3 år og stadig et helvede...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2012

Anonym trådstarter

Moma skriver:

Puh ha det må være hårdt. Kan ikke komme på noget så. Der må være nogle kloge hoveder herinde - ved jeg der er. Hvus det ikke er ørerne kunne du måske kontakte sundhedsplejersken? Må man ikke det selv om han er 3? 

Det var da egentlig et godt spørgsmål - det ved jeg faktisk ikke - ellers må jeg prøve at ringe lægen på Mandag, mon ik han kan få sådan et "helhedstjek" eller hva de kalder sådan noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2012

HeXeri

Anonym skriver:

Har overvejet ADHD lidt, men det passer bare slet ikke på ham i løbet af dagen - vokseværrk - måske han er temmelig stor, men ska de ikke være ældre før de kan blive udredt for ex. ADHD?

Hm, han bryder sammen af gråd når jeg går - går hen og åbner døren helt (den står på klem) også ellers fortsætter i gråd

Han er ellers en faktastisk dreng i løbet af dagen, så hjælpsom og vi kan sidde i timevis med bøger og hygge eller lege sammen i haven

Jeg ved ikke hvor gamle de skal være, min søster var 5-6 år gammel da hun blev udredt. Jeg tænker, hvis det er medfødt så skal det vel igang på et eller andet tidspunkt? Men hvis der slet ikke er andre tegn, især når han kan sidde stille og være koncentreret lyder det overhovedet ikke som adhd..

Må jeg spørge om han er i institution? Det går jeg ud fra han er? Sker der ting deroppe han ikke kan få sat ord på? Jeg tænker der foregår da et eller andet i sindet af ham når han reagerer sådan?

Vokseværk kan gøre endda rigtigt ondt. Da jeg var barn sagde jeg til min mor at det føltes som om mine ben løb om natten, den hårde fødsel tror min mor er grunden til min rygrad og hofteregion først mange år senere blev ordentlige. Fysioterapi og kiropraktisk behandling, så vidt jeg husker

Anmeld

21. september 2012

Anonym trådstarter

HeXeri skriver:

Jeg ved ikke hvor gamle de skal være, min søster var 5-6 år gammel da hun blev udredt. Jeg tænker, hvis det er medfødt så skal det vel igang på et eller andet tidspunkt? Men hvis der slet ikke er andre tegn, især når han kan sidde stille og være koncentreret lyder det overhovedet ikke som adhd..

Må jeg spørge om han er i institution? Det går jeg ud fra han er? Sker der ting deroppe han ikke kan få sat ord på? Jeg tænker der foregår da et eller andet i sindet af ham når han reagerer sådan?

Vokseværk kan gøre endda rigtigt ondt. Da jeg var barn sagde jeg til min mor at det føltes som om mine ben løb om natten, den hårde fødsel tror min mor er grunden til min rygrad og hofteregion først mange år senere blev ordentlige. Fysioterapi og kiropraktisk behandling, så vidt jeg husker

Han er i DP indtil December, så starter han i BH - de er 4 børn i Dp hvoraf han er den ældste - hvordan finder man ud af om han har ekstrem vokseværk?

Han har ikke det store ordforråd, men kan nemt sige hvis det gør ondt, og det gør han ikke - han f.eks. når hans dræn sidder skævt så peger han i øret og siger av av....

Det er mig virkelig en gåde det her....

Anmeld

21. september 2012

HeXeri

Anonym skriver:

Han er i DP indtil December, så starter han i BH - de er 4 børn i Dp hvoraf han er den ældste - hvordan finder man ud af om han har ekstrem vokseværk?

Han har ikke det store ordforråd, men kan nemt sige hvis det gør ondt, og det gør han ikke - han f.eks. når hans dræn sidder skævt så peger han i øret og siger av av....

Det er mig virkelig en gåde det her....

Det kan jeg godt forstå det er.. Der plejer altid at være en løsning på de der soveproblemer og 98% af tiden er det os forældre der ødelægger mere end vi gavner.

På den positive side - så har I jer en dreng der ikke så let lader sig spise af med gode ideer? I har ihvert fald en dreng med lidt gå-på-mod

Jeg er løbet tør for gode ideer, når han selv kan give udtryk for hans dræn, så har han ikke uro/smerter i ben eller arme.

Jeg tror jeg ville ringe til lægen, som en anden også siger, sp?

Anmeld

21. september 2012

Moma

Anonym skriver:

Det var da egentlig et godt spørgsmål - det ved jeg faktisk ikke - ellers må jeg prøve at ringe lægen på Mandag, mon ik han kan få sådan et "helhedstjek" eller hva de kalder sådan noget?

God ide med lægen - kunne være der var et eller andet. Men synes helt klart også det var en ide med sundhedsplejersken som før nævnt. Kunne være hun kunne komme med nogle forslag. 

Anmeld

21. september 2012

Anonym trådstarter

HeXeri skriver:

Det kan jeg godt forstå det er.. Der plejer altid at være en løsning på de der soveproblemer og 98% af tiden er det os forældre der ødelægger mere end vi gavner.

På den positive side - så har I jer en dreng der ikke så let lader sig spise af med gode ideer? I har ihvert fald en dreng med lidt gå-på-mod

Jeg er løbet tør for gode ideer, når han selv kan give udtryk for hans dræn, så har han ikke uro/smerter i ben eller arme.

Jeg tror jeg ville ringe til lægen, som en anden også siger, sp?

Jeg har aldrig været så blank som jeg er li pt. Jeg fatter ingenting og om dagen er der intet - men ja, ku måske godt finde på at rnge til min gamle SP på mandag

Men om ikke andet, så ska du ha tusinde mange tak for alle dine svar

Anmeld

21. september 2012

Anonym trådstarter

Moma skriver:

God ide med lægen - kunne være der var et eller andet. Men synes helt klart også det var en ide med sundhedsplejersken som før nævnt. Kunne være hun kunne komme med nogle forslag. 

Anmeld

21. september 2012

HeXeri

Anonym skriver:

Jeg har aldrig været så blank som jeg er li pt. Jeg fatter ingenting og om dagen er der intet - men ja, ku måske godt finde på at rnge til min gamle SP på mandag

Men om ikke andet, så ska du ha tusinde mange tak for alle dine svar

Jamen selvfølgelig

Held og lykke med det - skriv lige en update når i får knækket nøden? Jeg er ret så nysgerrig..

Anmeld

21. september 2012

Anonym trådstarter

HeXeri skriver:

Jamen selvfølgelig

Held og lykke med det - skriv lige en update når i får knækket nøden? Jeg er ret så nysgerrig..

Det skal jeg nok - håber virkelig det blir i den nærmeste fremtid

Anmeld

21. september 2012

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

For mig lyder det som en magtkamp...

Jeg ville nok starte den første samtale med drengen, når han skriger på livet løs, ved at sige: Skat, jeg kan godt høre, at du er ked af det og det er også i orden, men skat nu skal du sove... vi har prøvet at sove i mors seng, men det vil du ikke, så jeg synes du skal lægge dig til at sove i din egen seng... (anerkende ham og vise det er i orden)

Kender du marta meo metoden....? Den virker fantastisk... og den er lidt svært at skrive her, men jeg vil råde dig, at læse lidt om det og så overfører den til sove situationen...

Jeg bruger meget marta meo i min hverdag, da jeg har en dreng med mange raseri anfald, da han ikke har noget sprog endnu (2 år)og det frustrerer ham meget.... og gør ham rigtig ked af det og jeg kan tage raseri anfaldende i opstarten efter jeg er begyndt på den metode og bruger den også om natten, når han har fået for mange indtryg og derfor er ked af det... så han falder hurtig i søvn igen og er tryg ved det... Jeg har 2 meget senitive børn(fortidligt fødte) og det er en metode, som jeg har fra min sundhedsplejerske...

En anden ting, kan være, at du har en meget senitiv dreng... og et råd jeg har fra min motorik konsulent er kugledyne... er måske værd at overveje...

Og alle har ret til at kontakte sundhedsplejerske og en motorikkonsulent til udredning af din søn.... hvis du fortæller om hans problemer om aftenen, så er jeg sikker på, at du kan få lidt hjælp eller rådgivning....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.