Jeg har ikke læst alle indlæg må jeg indrømme, men en ting der slog mig var hans alder. Han er gammel nok til at have en vis forståelse, og jeg tror du skal sætte ind på flere fronter.
Hvis det var min 3 årige der ikke ville puttes ville jeg først og fremmest rykke sengetiden en halv time. Derefter ville jeg snakke med ham (om dagen) om at store drenge skal lægge sig til at sove i sin egen seng uden brok. Det er kun babyer der laver ballade inden sengetid.
Gør det til noget stort og spændende. Snak mange gange og begejstret om at i aften skal han lægge sig til at sove selv, og sove i sin egen seng hele natten.
Indfør et belønningssystem. Køb nogle flotte klistermærker og et hæfte og snak med ham om dem. Aftal at hver gang han går i seng og lægger sig til at sove uden brok, får han et klistermærke, og hvis han bliver i sin egen seng hele natten, får han endnu et. Når han har fået x mærker, får han et eller andet specielt eller lov til at vælge noget i legetøjsbutikken.
Forklar ham hvorfor det er vigtigt at man lægger sig til at sove, lav om på putteritualet, og gør det attraktivt at gøre det rigtige
Anmeld