Pigeting og drengeting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2012

Laulund87

Ciss skriver:

Den fornemmelse kender jeg godt.

Det er da også noget pjat.

Da vores pige var baby gik jeg virkelig ind for, aldrig at købe lyserødt. Hun havde jo bunker alligevel, for det var jo altid den slags, hun fik i gave.

En gang, havde hun en blå KJOLE på. Og spørgsmålet kom alligevel: "Nej, hvor er han sød, hvad hedder han?"

Det er mærkeligt, at det skal være så fastlåst....

Jeg får også TIT at vide at min pige ligner en dreng, bliver tiltalt som en dreng osv. Bare fordi hun ikke har prinsessekjole på. Det er simpelthen noget fis

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

Ciss

michelledam skriver:

jeg gætter på at han har været en 3 år på det tidspunkt. hehehe
og ja men jeg synes nu især drenge kan have tendens til at lege meget med kjoler fra klædudtøj osv. selv min ejen lillebror gjorde det meget.. meeeen tror nu også han led meget under at han havde to storesøstre med 4.5 år og 8 år ældre end ham hahahah

Ja, man bliver vel lidt farvet.

Lillebror hjemme vil meget gerne gå med fine hårspænder, for det gør storesøster jo, og han ser jo så meget op til hende...

Anmeld

12. september 2012

Mother-love

Ciss skriver:

Ja, man bliver vel lidt farvet.

Lillebror hjemme vil meget gerne gå med fine hårspænder, for det gør storesøster jo, og han ser jo så meget op til hende...

hehe ja det samme gjorde min lillebror også parykker og den slags. man kan sige at min søster og jeg har haft en levende dukke griner.. og han var jo glad bare vi gad og lege med ham. så om han skulle sminkes og klædes ud det var han sgu ligeglad med hahahah

Anmeld

12. september 2012

Ciss

twinny skriver:

Altså nu har vi jo kun drenge og jeg synes at VS har meget neutralt legetøj. Men hvis de ønsker sig dukker, får de det.  (tror ikke deres far bliver vildt lykkelig for de leger med dukker og det gør jeg heller ikke, fordi jeg synes dukker er SÅ uhyggelige. Det løber koldt nede af ryggen på mig, når de blinker)

Ja, det er jo så en anden sag. 

Jeg har også indtryk af, at en del mænd, "vokter" sine drenge på en anden måde end pigerne.

Min mand lægger ikke direkte forbud ned mod, at lillebror leger med storesøsters dukker, men han er ikke begejstret for det. Modsat synes han bare, at det er morsomt, når storesøster gerne vil lege med lillebrors biler osv.

Anmeld

12. september 2012

Ciss

Laulund87 skriver:

Jeg får også TIT at vide at min pige ligner en dreng, bliver tiltalt som en dreng osv. Bare fordi hun ikke har prinsessekjole på. Det er simpelthen noget fis

Den slags er bare for idiotisk! Det er en af de ting, som virkelig kan provokere mig, nogen gange.

Anmeld

12. september 2012

2babygirls

Ciss skriver:

Inspireret af en anden tråd i dag begyndte jeg at tænke lidt på dette med "pigeting" og "drengeting".

Jeg har en meget piget pige og en meget drenget dreng. Og så alligevel...

Min lille dreng leger gerne med søsters babydukke og alle deres tøjdyr. Trøster dem, vugger dem, giver dem mad osv. Jeg tror, han har kørt langt mere med søsters lyserøde dukkevogn end det, hun selv har.

Storesøster bygger da gerne togbane, hun elsker at klatre i træer - og alle andre steder - og hun "stjæler" da også ofte lillebrors lastebiler, hvis hun kan komme til det...

Så bliver spørgsmålet: Er det egentlig det som er det "normale" i betydningen: Er denne traditionelle lyserøde-blå/pigeting-drengeting opdeling egentlig lidt kunstig?

Hvad synes du?

Min pige blir 2 næste måned, og i lang tid har hendes lyserøde klapvogn og babyer været et hit.
Men hun har også drengeting og neutrale ting at lege med, men lige nu er omsorg og gåture med de dukker et hit. Og armbånd hitter også.

Anmeld

12. september 2012

twinny

Ciss skriver:

Ja, det er jo så en anden sag. 

Jeg har også indtryk af, at en del mænd, "vokter" sine drenge på en anden måde end pigerne.

Min mand lægger ikke direkte forbud ned mod, at lillebror leger med storesøsters dukker, men han er ikke begejstret for det. Modsat synes han bare, at det er morsomt, når storesøster gerne vil lege med lillebrors biler osv.

Haha. Ja, dukker og klovne, puhha...

Ja, det har du bestemt ret i. Min mand elsker jeg sidder og spiller mandespil på PS. Men han bliver stram i betrækket, hvis jeg kalder en af drengene for prinsesser, hvis han skaber sig. høhø.

Anmeld

12. september 2012

Laulund87

Ciss skriver:

Den slags er bare for idiotisk! Det er en af de ting, som virkelig kan provokere mig, nogen gange.

Præcis!

Anmeld

12. september 2012

2721

Så svare jeg lige
Min søn har som udgangspunkt fra dag 1 af fået lov til at lege med hvad end han lyster.
Nu er det sådan at min eks ikke har noget legetøj fra sin barndom, men jeg har MEGET og noget af det har jeg haft taget frem i takt med at jeg har set ham vise interesse for det. Charlie har altid ELSKET lyserød og i starten synes han far det var lidt svært. Men han leger med dukkevogn, dukke, the stel, hårpynt, mors sko, mors makeup, har en lyserød solskins paraply og har i det hele taget altid fået lov at lege med de ting han vil.
Han elsker også biler:køretøjer i alle afskygninger, særlig hvis de er lyserøde
Han er en dreng med stort D og så har han en masse bløde feminine side, mange siger det er fordi han går hjemme sammen med mig, men jeg tvivler. Han eksperimenter og sagde i går at han ville være en pige

Jeg synes dog det kan være lidt svært i ny og næ, når man så bliver mødt af div fordomme og der bliver sat spørgsmåls tegn ved at man støtter dem i deres interesse for det "feminine".
Jeg har i dag, fået en masse bekræftelse i at jeg blot skal køre videre som jeg plejer og nyde jeg har en dreng med ønsker og meninger. Jeg ved at han vil elske sin lyserøde løbecykel og at han ville blive enormt skuffet og nægte at lege med den hvis jeg valge en anden farve.

Anmeld

12. september 2012

helle85

Ciss skriver:

Inspireret af en anden tråd i dag begyndte jeg at tænke lidt på dette med "pigeting" og "drengeting".

Jeg har en meget piget pige og en meget drenget dreng. Og så alligevel...

Min lille dreng leger gerne med søsters babydukke og alle deres tøjdyr. Trøster dem, vugger dem, giver dem mad osv. Jeg tror, han har kørt langt mere med søsters lyserøde dukkevogn end det, hun selv har.

Storesøster bygger da gerne togbane, hun elsker at klatre i træer - og alle andre steder - og hun "stjæler" da også ofte lillebrors lastebiler, hvis hun kan komme til det...

Så bliver spørgsmålet: Er det egentlig det som er det "normale" i betydningen: Er denne traditionelle lyserøde-blå/pigeting-drengeting opdeling egentlig lidt kunstig?

Hvad synes du?

nu har vi både en pige og en dreng og freja ønsker sig masser af "pige" legetøj, men da kun ikke gider at lege selv leger hun mest med biler sammen med lucas(det har han været vild med siden han kunne gå)

men lucas havde en periode hvor han ville have dukker lige som sin søster og det fik han også. og han bruger også frejas prinsesse kjole.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.