Tænker lidt, at børnene jo spejler sig i det de ser i deres omverden.. Min datter blev helt fjollet med værktøj og det at reperere i en periode, hvor vi renoverede herhjemme.. Og så fik hun selvfølgelig et værktøjssæt..
Og tror helt naturligt, at de drenge, som har fædre, som deltager i omsorgen for børnene på lige fod med mor, kommer naturligt til at lege flere omsorgslege med dukker osv.. Men nu har jeg ikke drenge, så det er bare min teori 
Min datter leger med alt muligt.. hun har dukker, bamser med tilbehør, som hun elsker at lege mor (og somme tider far) for. hun har bilbane, briotogbane, lego, feer med huse osv, legekøkken og hun leger med det hele..
I øvrigt, så tror jeg slet ikke at det er unormalt at drenge kan lide lyserød og bliver fanget af fx hello kitty.. Jeg kender i hvertfald flere.. men tror mange lærer af deres forældre at "det er til piger", hvilket jeg synes er synd, da de færreste ville sige til deres pige, at hun ikke må få blå ting, eller at en togbane var til drenge..
Anmeld