Pigeting og drengeting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad slags legetøj leger dine børn med?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

6.451 visninger
88 svar
0 synes godt om
12. september 2012

Ciss

Inspireret af en anden tråd i dag begyndte jeg at tænke lidt på dette med "pigeting" og "drengeting".

Jeg har en meget piget pige og en meget drenget dreng. Og så alligevel...

Min lille dreng leger gerne med søsters babydukke og alle deres tøjdyr. Trøster dem, vugger dem, giver dem mad osv. Jeg tror, han har kørt langt mere med søsters lyserøde dukkevogn end det, hun selv har.

Storesøster bygger da gerne togbane, hun elsker at klatre i træer - og alle andre steder - og hun "stjæler" da også ofte lillebrors lastebiler, hvis hun kan komme til det...

Så bliver spørgsmålet: Er det egentlig det som er det "normale" i betydningen: Er denne traditionelle lyserøde-blå/pigeting-drengeting opdeling egentlig lidt kunstig?

Hvad synes du?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

Hvem?

Ciss skriver:

Inspireret af en anden tråd i dag begyndte jeg at tænke lidt på dette med "pigeting" og "drengeting".

Min lille dreng leger gerne med søsters babydukke og alle deres tøjdyr. Trøster dem, vugger dem, giver dem mad osv. Jeg tror, han har kørt langt mere med søsters lyserøde dukkevogn end det, hun selv har.

Storesøster bygger da gerne togbane, hun elsker at klatre i træer - og alle andre steder - og hun "stjæler" da også ofte lillebrors lastebiler, hvis hun kan komme til det...

Så bliver spørgsmålet: Er det egentlig det som er det "normale" i betydningen: Er denne traditionelle lyserøde-blå/pigeting-drengeting opdeling egentlig lidt kunstig?

Hvad synes du?

Nu har jo kun drenge, så derfor har vi ikke nogle pige-relaterede ting, men de har heller ikke ytret ønsker herom... endnu...

Anmeld

12. september 2012

Ciss

Hvem? skriver:

Nu har jo kun drenge, så derfor har vi ikke nogle pige-relaterede ting, men de har heller ikke ytret ønsker herom... endnu...

Siden vi har en af hver har de jo let tilgang til begge typer legetøj. Det kan vel sikkert også have lidt at sige....

Anmeld

12. september 2012

morethanperfect

Ciss skriver:

Hvad synes du?

Da vi kun har en dreng har vi kun drengelegetøj ..
Eller , han har en dukke faktisk .. Og så har han også noget piger også kan lege med ..

Men hvis han ville ha en dukkevogn ku han bare det .. Det ville jeg være ligeglad med  

Anmeld

12. september 2012

Faith

Jeg har 2 drenge på 2 år og de leger fortrinsvis med biler. Min mand er brandmand og det gør at de er lidt farvet af hans arbejde. De er ofte med ham på brandstationen og er bidt af en gal brandbil

Men i dagplejen leger de med al slags legetøj. Der er bla en lyserød motorcykel som de drøner rundt på

Anmeld

12. september 2012

TeamRocket

De leger med det hele på kryds og tværs. Jeg går ikke ind for at sætte børn i bås. Min dreng har dukker og min pige har værktøj, de leger begge med barbie og fjernstyrede biler :-)

Anmeld

12. september 2012

Laulund87

Jeg har kun en pige så det er dukker og dukkevogn der hitter her, men hun har et par biler og ville hun have andet "drengelegetøj" måtte hun selvfølgelig det!

Jeg er f.eks heller ikke vild med lyserødt. Hun har meget tøj i brunlige farver og jeg går også omkring drengetøjet når jeg er ude at købe til hende. Er fuldstændig ligeglad med at det hører til drenge.

Anmeld

12. september 2012

Faith

Laulund87 skriver:

Jeg har kun en pige så det er dukker og dukkevogn der hitter her, men hun har et par biler og ville hun have andet "drengelegetøj" måtte hun selvfølgelig det!

Jeg er f.eks heller ikke vild med lyserødt. Hun har meget tøj i brunlige farver og jeg går også omkring drengetøjet når jeg er ude at købe til hende. Er fuldstændig ligeglad med at det hører til drenge.

Anmeld

12. september 2012

Benjamins'mor

Drengeting, han er trods alt en dreng.

Anmeld

12. september 2012

TbCp

Min datter har alt fra prinsessetøj og dukker til robotter og sværd!

Hendes største ønske, da hun fyldte 4 år, var en "robot der kan skyde laser"

Hun elsker lyserødt Hello Kitty tøj og at lave Land Rover med sin far

Det er meget forskelligt og i perioder hvad hun leger med og vi stopper hende ikke fordi det er "drengeting" det kunne vi aldrig finde på! 

Vores søn er kun 9 mdr så han leger med hvad som helst der kan proppes i munden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.