Pigeting og drengeting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2012

skønneunger

Nu har jeg kun drenge og de har næsten kun ønsket sig "drengeting" men ønsker de sig "pigeting" ja så får de det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

Mother-love

Jeg har stemt alt slags legetøj. Selvom vi kun har isabella så har vi nok mest pigeting. Men jeg ved ovre fra vs at finder hun en bil så leger hun med den. Og så tror jeg også det siger meget om man har et barn af hvert køn eller to af samme køn.

Vi er mig, min store søster og så min lillebror.
Og min lillebror legede da også med mine dukker at han så tog tøjet af dem og sig selv og lagde sig på dem var så hvad det var hehehe
Og så havde han også actionmann og jeg vil jo sige at det er meget piget selvom det er til drenge. For jeg forbinder det med barbie. Og så jeg mit snit til det huggede jeg den når jeg skulle lege med barbie

Anmeld

12. september 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Min datter elsker sit legekøkken, som jeg vil mene er ret kønsneutralt.

Derudover elsker hun at tegne, lege med bamser, bygge dublo, læse bøger og lave togbane.
Så jeg har stemt alle slags legetøj, selvom hun IKKE vil lege med sin dukke. Den ligger i et hjørne og bliver kun flyttet, når jeg gør rent

Min søn er kun knap 7 mdr, så han er bare glad, hvis han har noget legetøj at bide i - om det er en dukke eller en avis, det er han ret ligeglad med

Anmeld

12. september 2012

Ciss

morethanperfect skriver:

Da vi kun har en dreng har vi kun drengelegetøj ..
Eller , han har en dukke faktisk .. Og så har han også noget piger også kan lege med ..

Men hvis han ville ha en dukkevogn ku han bare det .. Det ville jeg være ligeglad med  

Nej, jeg ser heller ikke det farlige med den slags.

Anmeld

12. september 2012

Ciss

Faith skriver:

Jeg har 2 drenge på 2 år og de leger fortrinsvis med biler. Min mand er brandmand og det gør at de er lidt farvet af hans arbejde. De er ofte med ham på brandstationen og er bidt af en gal brandbil

Men i dagplejen leger de med al slags legetøj. Der er bla en lyserød motorcykel som de drøner rundt på

Lyserød er da også en fin farve! Intet galt i det.

Og de er godt nok heldige, at de kan være med far på brandstationen. Det ville mine to også have elsket....

Anmeld

12. september 2012

Ciss

TeamRocket skriver:

De leger med det hele på kryds og tværs. Jeg går ikke ind for at sætte børn i bås. Min dreng har dukker og min pige har værktøj, de leger begge med barbie og fjernstyrede biler :-)

Netop. Sådan tænker jeg også.

Anmeld

12. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Ciss skriver:

Inspireret af en anden tråd i dag begyndte jeg at tænke lidt på dette med "pigeting" og "drengeting".

Jeg har en meget piget pige og en meget drenget dreng. Og så alligevel...

Min lille dreng leger gerne med søsters babydukke og alle deres tøjdyr. Trøster dem, vugger dem, giver dem mad osv. Jeg tror, han har kørt langt mere med søsters lyserøde dukkevogn end det, hun selv har.

Storesøster bygger da gerne togbane, hun elsker at klatre i træer - og alle andre steder - og hun "stjæler" da også ofte lillebrors lastebiler, hvis hun kan komme til det...

Så bliver spørgsmålet: Er det egentlig det som er det "normale" i betydningen: Er denne traditionelle lyserøde-blå/pigeting-drengeting opdeling egentlig lidt kunstig?

Hvad synes du?

Din afstemning tager ikke højde for, om det er en pige, der leger med drengeting eller omvendt - eller om folk med flere børn har mest af den ene eller anden "slags" legetøj. 

Mine børn leger ikke med legetøj mere, men min datter legede med alt slags legetøj, min ene søn mest med drengeting og min anden søn mest med pigeting. 

Anmeld

12. september 2012

Ciss

Laulund87 skriver:

Jeg har kun en pige så det er dukker og dukkevogn der hitter her, men hun har et par biler og ville hun have andet "drengelegetøj" måtte hun selvfølgelig det!

Jeg er f.eks heller ikke vild med lyserødt. Hun har meget tøj i brunlige farver og jeg går også omkring drengetøjet når jeg er ude at købe til hende. Er fuldstændig ligeglad med at det hører til drenge.

Jeg forsøger altid at sørge for, at mine børn (om muligt) har tøj i alle regnbuens farver. Jeg synes, det bliver så ensformigt, hvis alt er lyserødt - selvom det er jo helt klart den slags, der er mest af...

Anmeld

12. september 2012

Ciss

Benjamins'mor skriver:

Drengeting, han er trods alt en dreng.

Der er jo også mange af dem, som har meget tydelige preferencer i den retning.

Anmeld

12. september 2012

Ciss

TbCp skriver:

Min datter har alt fra prinsessetøj og dukker til robotter og sværd!

Hendes største ønske, da hun fyldte 4 år, var en "robot der kan skyde laser"

Hun elsker lyserødt Hello Kitty tøj og at lave Land Rover med sin far

Det er meget forskelligt og i perioder hvad hun leger med og vi stopper hende ikke fordi det er "drengeting" det kunne vi aldrig finde på! 

Vores søn er kun 9 mdr så han leger med hvad som helst der kan proppes i munden

Nej, hvor dejligt!

Ja, vores den lille lyserøde, vil også meget gerne hjælpe far med bilen... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.